nieuw Belgisch record

De zutter kjell
Berichten: 110
Lid geworden op: 18-07-2002 02:00
Locatie: denderhoutem

18-07-2002 20:17

Wie wee da jong!
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

19-07-2002 14:19

kvind het een gewaagde discussie van lode maar zo kunnen we eens aan het denken gaan :s
of iedereen wel (inverband met het wegen en fotograferen) fair is ?
heb genoeg foto' gezien aan bv een betaal water waar er een ( 40 ponder) vis erop staat waar ik toch wel wat vragen erbij zou kunnen stellen
kzou graag es erbij geweest zijn
ook met wat betreft kleinere vis
9.1kg wordt bv 10 kg enzovoort

kvind het daarom dat we er es goed bij moeten nadenken over dit thema
MVG :grin: carpie :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miguel moens op 2002-07-19 14:20 ]</font>
Hans-Peter van Ee

19-07-2002 14:31

Heren

Zelf ga er van uit dat David gewoon naar eer en geweten handelt.
Zo lang men niet het tegendeel kan bewijzen geloof ik hem op zijn woord en foto.
David van harte gefeliciteerd met jouw formidabele vangst.

Wees er gerust trots op, want grote karpers veroorzaken soms meer leed dan dat je lief is.

met feliciterende groet

HPE
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

19-07-2002 15:45

jongens jongens toch, dan zet je hier eens iets informatiefs neer, dan maken ze daar zo'n gezeik van dat het niet meer mooi is. Ik ken David niet zo heel goed, heb hem nog maar een paar ontmoet, en ik moet zeggen dat het mij een eerlijke gast leek. Ik durf dus gerust mijn hand in 't vuur steken voor zijn oprechtheid. Bij zulke vangsten zijn er meestal wel verschillende getuigen aanwezig en zal het liegen over gewichten vroeg of laat toch uit komen... Maar zoals ik al zei geloof ik david op zijn woord. In ieder geval een dikke proficiat, het is je gegund !!!

MVG

Peter
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

19-07-2002 15:49

beste peter,
ik heb het er volledig met je eens
David verdiend een dikke proficiat met z'n prachtvangst , echt een zeeeeeer mooie vis

MVG :grin: carpie :grin:
p.s en dat er nog zulke mooie vangsten mogen komen want het AK is een prachtig kanaal voor de doorzetters , mess dat ik later het eens zal proberen om deze vis op een zwaarder gewicht te vangen lol :grin:
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

19-07-2002 16:15

Beste mensen,

Bij vissen van dergelijk formaat weet je het toch nooit maw je moet maar gewoon aannemen dat het hier om een echte 30kg vis gaat en dat is volgens mijn inziens toch wel het geval, pff wat en bak zeg, iig gefeliciteerd. Wat ik bedoel met je weet het toch nooit is dat het ook vooral van de grote van de desbetreffende vanger afhangt, kijk naar LDB het kleine menneke hield me daar in den begin jaren 90 een partijtje 40igers in den handjes niet wetend dat het vooral om dikke dertigers ging en dat LDB een klein mannetje was en is. Maar de vissen leken gewoon erg groot, het valt mij op dat dat bij veel Belgen het geval is...de nederlanders zijn vaak een kop groter en de vissen een kop kleiner dus ja daar gaan we al!!!!!! Toen ik de primeur onder mijn ogen kreeg van de allereerste 50-er van Nederlandse bodem (nog voordat er gepubliceerd was) viel ik letterlijk van mij n stoel terwijl ik niet wist hoe groot die Fries was maar ik zag wel dat het hier om een gigantische bak ging tjongejongejonge wat er toen door mij heen ging, zeker toen het nieuwe record net vers was (de 1e maar eigenlijk niet de 1e 50-er van Nederlandse bodem)

Laten we ervan uitgaan dat de mensen die de media zoeken met zulke bakken dat doen omdat ze trots zijn op hun vangst en ons ervan willen laten meegenieten, dat ze wel of niet de waarheid spreken is aan henzelf want ze houden vooral zichzelf voor de gek!
Let wel dat er vaak allerlei vismaten opgetrommeld worden bij het wgen en fotograveren en die zouden dan getuige zijn van het belazeren, kan ik mij echt niets bij voorstellen.

gr Ray
Arjen Lans

19-07-2002 16:34

Ray,
amen, goed verwoord.

David,
proficiat. Helaas lag de KW vandaag nog niet in de winkel.
Arjen
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

19-07-2002 16:52

david.
langs deze weg wil ik je feliciteren met deze schitterende vangst.
franca
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

19-07-2002 16:58

Ik vind het gewoon een hele goeie foto en echt een geweldige vis, 10 keer mooier geproportioneerd dan de Nederlandse recordvis.
En als iemand vind dat deze man dikke vingers heeft dan heb je er of totaal geen kijk op of je bent stinkend jaloers.
Denk eens na, een vis van meer dan 30 kilo met gestrekte armen vasthouden, knappe jongen als dat je lukt!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-07-2002 18:56

Awel, ook een dikke proficiat van mij. Prachtige vis!!!

Suc6 en breek nu nog het record spiegel!!

Groeten piotr
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

19-07-2002 20:26

niet zeiken over dat het niet waar is want als je daarover gaat zitten liegen dan heb je daar volgens mij geen goed gevoel over na een paar dagen/weken.

de groeten...
Hans-Peter van Ee

20-07-2002 18:58

Heren

Vandaag de foto's eens even bekeken in de Karperwereld en het is waarachtig een bak van vis.

Ik heb deze vis zitten vergelijken met 'de Hanekam' van Ad Willems (KW19).
De vissen hebben ongeveer dezelfde lengte en bouw, alleen heeft de vis van David Wouters duidelijk meer buik.
Mensen oordeel dus nooit te snel wat betreft gewicht.
Na David's artikel te gelezen hebben, is mij duidelijk geworden dat deze vis in ieder geval dik verdiend is.

Nogmaals proficiat!!

HPE
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

23-07-2002 20:17

Pff moeten er toch weer een paar dat gewicht in twijfel trekken terwijl ze waarschijnlijk niks van de achtergrond van het water of/en de vis afkennen.
Zoals Lorenzo zegt, denk je dat niemand die vis kent, een onbekende vis die ineens gevangen wordt op 31 kg +? Vergeet het maar!! Insiders weten allang dat het AK beslist de mogelijkheden heeft om zo'n bak te produceren.
Persoonlijk vind ik het ook een hele mooie vis, en ik moet heel eerlijk zijn...van bouw vind ik hem stukken mooier dan die nederlandse recordvis.

Mvg,
Jan Van Calenberg
David Wouters
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-07-2002 02:00
Locatie: Borgloon
Contacteer:

27-07-2002 14:03

Hallo iedereen,
Ik wou in het begin niet gaan reageren op al deze berichten. Allereerst zou ik degenen willen bedanken die me feliciteren met mijn vangst! Anderzijds vind ik het triestig dat een karpervisser zijn vangsten in twijfel getrokken worden! Ok er zijn soms onrealistische foto's maar deze vis is met een 35mm lens getrokken. Onmogelijk dus om onrealistische weergave te verkrijgen (informatie van een professioneel fotograaf uit de karperscène). Ik ben echter niet erg tevreden met de foto's maar zo'n gewicht is niet zo evident om te tillen. Heb reeds het geluk gehad om 3 vissen boven de 25kg te vangen en ik kan je zeggen dat hier elke kilo meer dan dubbel telt. De vis is trouwens met een tripod gewogen en na aftrekken van de weegzak bleef het vermelde gewicht over. Ook waren twee van mijn vrienden getuige die dan ook voor de nodige foto's gezorgd hebben. Dus aan u om te oordelen wat u gelooft! Hoop dat hiermede de roddels en bedenkingen opgeklaard zijn. Laat mij toe om u allen een schitterend seizoen toe te wensen! Vriendelijke groeten David alias 't Kind
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

27-07-2002 14:06

David proficiat he,

Maar ben je nu niet banger dat het "veel" drukker gaat worden op het AK ??

MVG J0H@N
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

27-07-2002 16:09

David ik wens je ook proficiat, ik zag die vis in de KW staan en ik dacht : "wow" . Echt prachtige vis! Nu ik denk niet dat het daar veel drukker gaat worden. Het AK is echt voor de "die-hards".

Nog eens proficiat !

Wouter
Peter Stiers
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Sint-Truiden, België
Contacteer:

28-07-2002 11:43

Dag David,
Vind je opmerking prima.
Vele mensen kunnen elkaar tegenwoordig niks meer gunnen.
In ieder geval ik geloof je de volle 100% want het AK is een prachtig maar oh zo moeilijk water dus jij bent een prachtige visser alleen al voor je uithoudingsvermogen op dit water.
In ieder geval nogmaals proficiat en ik hoop dat je nog lang kan genieten van deze mooie prestatie.

Groetjes Peter.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2002 15:52

Ach niks gunnen. Door het gesjoemel met vissen worden mensen wat wantrouwig en sommige slaan dan door. Met deze vis was en is niets aan de hand. Toch wel duidelijk dat er geen groothoek was gebruikt of een vertekenend camera positie. Of moet er direct zo’n van Aalten verhaal bij met notaris voor we iets geloven? Beter voor de vis van niet! Gefeliciteerd David met dit resultaat op moeilijk water. Wou dat er bij ons zo’n mooie vis rondzwom, maar het is je gegund.

Kees
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

21-08-2002 00:50

Gefeliciteerd David!
Ik heb je artikel pas gelezen en toen ik opeens op internet rond ging neuzen op karper-boards herkende ik opeens het een en ander :smile:
Maar deze discussie ging dus nergens over, omdat je bijvoorbeeld al bij de allereerste foto, die je zeg maar vanaf de kop ziet, al héél duidelijk is dat het hier om 'n vrachtwagen van 'n karper gaat!
En het Albert-Kanaal... Mocht ik straks eindelijk zelf auto kunnen rijden. Ik heb familie in Turnhout wonen en ben dus al vaak in m'n leven over dat kanaal gereden.. je raadt al wat er op zo'n moment door je heen gaat als karpervisser. Vooral nu je zulke schitterende verhalen hoort!
lode lagrange
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: nieuwpoort
Contacteer:

25-08-2002 18:57

sorry voor de flauwe opmerking

proficiat , lode :grin:
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

29-08-2002 00:15

wie gaat er nu een foto van een recordvis truceren,het is gewoon een mooie echte foto,en die vis weegt zoveel.Ik peins dat op zulk niveau geen foefeling gebeurd.Probeer maar eens zelf een 20 kilo vis voor je uit te steken zonder rood te worden en in je broek te kakken,zulke vissen moet je tegen je houden,door hun gewicht alleen al.
met vriendelijke groet Gingino