Kempisch verkloot door Voerders

Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-07-2004 18:10

Hmm afgelopen weekend was ik eens weer op het Kempisch kanaal, het o zo druk beviste kanaal. Na wat rond gekeken te hebben besloten we op 9-10 te gaan zitten. Niks aan de hand als een Belg komt vragen of we hier niet willen vissen omdat hij daar al een half jaar voert.
Het ooohh zo drukke kanaal waar elk jaar duizenden karpervissers komen en meneer wil niet dat er op zijn stek gevist wordt!!!!

Uiteraard visten wij gewoon door want vaste stekken op het kempisch daar doen we niet aan.

Toen vond meneer het leuk om snachts eens ongeveer 30 kilo boillies te voeren over onze stek heen. Het schijnt dat deze meneer in samenwerking met andere vissers een groot deel van het kempisch afvoert. De boillies worden gesponseerd door een grote firma.

Leuk zo de ontwikkelingen op het KK voor die gene die nog eens een vis wil vangen op het KK.

Ga zo door......

Alex Poot
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-07-2004 18:24

Lullig Alex,

welke firma was dat?

Mitsz
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

11-07-2004 18:42

Concluderend: dus ook in België wordt "De dunne lijn" fanatiek gelezen en uitgeoefend?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-07-2004 19:15

Tja, je hebt er altijd wel wat van die egoistische mongolen tussen zitten. En die Belgen maar roepen dat het de Nederlanders zijn die het daar verkloten???? Door dit soort praktijken krijg je vanzelf heibel aan de waterkant.

Bart
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

11-07-2004 19:46

he niks tegen belgen he :lol:
er zijn inderdaad enkele egoistishe mongolen die er visen(ik ken er zelf ook hoor)er zijn ook nederlanders die zulke dingen doen

ik geloof dat het even verkeerd bij me over kwam maar dan moet et er bij mij nu eenmaal uit
sorry daarvoor



ps: het stuk 9-10 door welke dorpen/steden loopt dat?
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-07-2004 19:52

Ik denk persoonlijk, wanneer het in Belgie zo door gaat; het gauw gebeurt
is met de nacht visserij in Belgie.....Jammer maar helaas....! :wink:

Tot slot: Elkaar respecteren en accepteren blijkt voor velen een ware op-
gave, uitzonderingen daar gelaten....! :wink:

groetjes Benny
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

11-07-2004 20:01

Bart, heb moeite met het woord egoïstische mongolen, een mongool is per definitie niet egoïstisch.
Kan het weten heb er een in mijn Familie.

Een Nederlander heeft de naam in België gierig te zijn, een Belg bij ons een beetje dom.
De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.

Groeten,

Peter
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-07-2004 21:11

Peter,

Het is maar hoe je het leest of wilt lezen! Het is in ieder geval niet bedoeld richting de personen met het syndroom van down!

Andere,

Mijn uitspraken zijn niet gericht tegen alle belgen maar tegen dat stelletje die daar lak en alles en iedereen heeft, geldt trouwens voor iedereen die zich zo gedraagd aan de waterkant! Het zal me een worst wezen van welke afkomst zo iemand is.

Feit is dat wij Nederlanders daar een slechte naam hebben, voor sommige misschien terecht maar nu betroffen het Belgen die het aan het verkloten waren. Dat mag ook weleens gezegt worden. You catch my point.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-07-2004 22:43

Peter,

Nederlanders niet gierig en belgen heel dom?

BTW.

Ik heb dit weekend meegemaakt hoe het ook kaN:

T is niet waar he Klaas? Jawel al een paar maanden. Wist ik echt niet. Ah geeft niet ik vis wel een beetje om.

1/2 uurtje later komt ie voorbij in zijn boot. He suc6 riep. Ik zoek een ander plekkie.

Heb hem de grootste van de rivier gewenst.


On topic. Of was het niet of topic?

Mocht ik aasfabrikant zijn, trapte ik dus deze klojo's eruit. Weet zeker dat Alex nooit meer dat merk koopt o0fwel alex?


MVG

Klaas
jan van kranenburg

12-07-2004 02:42

Waarom begrijp ik je postings zo moeilijk, Klaas?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-07-2004 10:38

[quote="jan van kranenburg"]Waarom begrijp ik je postings zo moeilijk, Klaas?
mvg
Jan[/quote]

De leeftijd,Jan !
De leeftijd.................... :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

12-07-2004 12:36

proline?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

12-07-2004 15:29

Grappig,
als iemnand in nederland op je stek gaat zitten wordt die de grond in geboord en is het stekkenpezer.

Andersom is de belg de foute man?
Mijn inziens ben je nog altijd gast in andermans land niet waar.

mvg,
Peter
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-07-2004 15:58

maar peter, je moet toch toegeven dat als je op een kanaal als 9-10vist , je daar geen vaste stekken kunt gaan claimen.
ongeacht welk land je je in bevind.
als ik toevallig op jouw stek zou zitten, en ik wist dit niet. was ik ook niet weggegaan, het water is niet van jou.
iedereen betaald zijn contributie en doet zijn ding om de wateren in stand te houden, dus heeft ook iedereen gelijke rechten.

mit grunningse groet'n,
Tim :D

P.S. pas maar op hoor peter, ik weet je (stek) te vinden :wink:
Groet'n,
Tim
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-07-2004 16:41

Welke firma laat ik even in het midden. Het maakt mij niet zoveel uit van welke firma het is echter vind ik de manier waarop erg verkeerd.
(En ja ik heb het zeker gehad met deze firma.)

Ook heb ik een aantal Belgen gesproken die van deze praktijken misselijk worden want ook zij die gewoon een vis willen vangen worden hier de dupe van.

Alex Poot
Gebruikersavatar
Yves Kemps
Berichten: 49
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Beringen (Belgie)

12-07-2004 19:07

Alex,

Hoe zou jij reageren als het kk jou thuiswater was,waar je verschillende malen per week zit zonder gestoord te worden en al een hele tijd aan het voeren bent.
En dan komt er iemand die is een paar keer per jaar komt naar het kk en gaat recht op je stek zitten???

Denk dan dat een beetje respect voor mekaar hebben de oplossing is.

MVG
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

12-07-2004 19:40

Beste alex,
Het lijkt erop dat zonder een gedegen voorbereiding zomaar ergens bent neergeploft op een stek aan een zeer druk bevist water. Dat je dan op een voerstek van een ander terecht komt is niet al te vreemd. De laatste jaren word er steeds meer gebruik gemaakt van verschillende( de baets)voermethodes, dat weet iedereen! Je zat gewoon op de stek van een local en toen die je dat kwam vertellen ben je zelf blijven zitten op de plek waar hij al zijn vistijd in steekt. Bekijk volgende keer eerst wie waar vist en dat soort zaken dus voordat je zomaar ergens gaat zitten. Ik hoop voor je dat het je een volgende sessie beter afgaat.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-07-2004 20:22

Lijkt me geen goed uitgangspunt Roy,

Dat betekend dus als ik een keertje op het KK wil gaan vissen, ik er eerst een keer of tig naar toe moet rijden om te kijken waar/wanneer/hoe de locals daar vissen/voeren ?

Wie het eerst komt wie het eerst maalt !

Als ik daar in de buurt zou wonen en daar zou gaan vissen ( echt niet waarschijnlijk !!, ik zoek de rust ) zou ik ;
Doordeweeks vissen
Niet in het weekend voeren als er een ander zit
Hopen dat als er iemand op "mijn" stek zit, dat hij er de volgende keer niet meer zit....

Het water IS van niemand, maar VOOR iedereen, ongeacht of je local,
buitenlander of wie dan ook bent, we zijn allemaal gelijk !
CarpeR Diem
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

12-07-2004 22:34

Ik vis zeer regelmatig op het kk !! En heb het nog niet meegemaakt dat ze voer op mijn stek kwamen gooien ze. Wel een keertje dat ze kwamen zeggen dat ze er voeren. Zeg ik gewon dat ik er volgende keer rekening mee zal houden ( alleen dat ze er dan nog veel zitten) . Maar er zijn er enkele die al een paar jaar een vaste stek hebben (zijn dan meestal zeker niet de topstekken). En je hebt ook van die mensen die een andere een visje zien vangen die er dan speciaal ook op moeten vissen de volgende keer als ze gaan !! Er wordt ook altijd veel overdreven op de forums !! Kwestie van een beetje op te vallen denk ik

gr ronny
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-07-2004 22:35

Ook ik deel deze mening niet ik vind het bullshit om te roepen dit is mijn stek omdat ik hier gratis 300 kilo boillies in het water pleur.

Ik zou zeggen pleur op met je troep!
Zo verkloot je een water en verpest je het voor iedereen.
Respect dat kunnen ze echt wel vergeten.

Ik ben absoluut niet de moeilijkste en houd rekening met iedereen. En als ik op het kempisch kom of het nou 1x of 10 keer perjaar is wil ik daar vissen. Net zoals alle anderen die naar het kempisch komen om een leuke vis te vangen. Dat die gasten net de hotspots bevoeren moet ik maar voor jan lul ergens in een stuk gaan vissen waar nooit wat gevangen wordt??? dacht het niet...

Zij hadden respect moeten tonen en ons gewoon moeten laten vissen 2 nachten en we waren weer weg. Maar nee ze dumpen gewoon nog eens een paar kilo over onze stek heen omdat wij niet weg wilden gaan.
ZIELIG... dat vind ik ervan!!!

"Optevallen" RONY over wie heb je het?
Als je naar mij referreerd, ik zuig dit niet uit mijn duim en nee ik wil al helemaal niet opvallen.
tom de bot
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-07-2004 22:42
Locatie: tienen

12-07-2004 22:45

als ze volgens jullie vissen met de 'de baetsmethode' en 30 kg komen storten, dan maakt t toch niet uit op welke stek men vist. Deze methode is er juist op gebasseerd om een tijd veel te voeren over t ganse water, zodat de vis je boilie overal tegenkomt en je dus vervolgens eender waar kunt zitten, en niet op 1 stek
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-07-2004 23:14

Peter,

Een stekkenpezer is in mijn ogen iemand die bewust op een voerstek van een ander gaat zitten. Een paar vissers die op de gok naar het kk rijden en daar een willekeurige stek gaan bevissen zijn in mijn ogen dus geen stekkenpezers.

Wat hier is gebeurd is gewoon diep triest en helaas komen dit soort praktijken tegenwoordig veel vaker voor. Geen respect voor andere vissers!

En even over dat verhaaltje van hoe zou jij het vinden als ze op jouw thuiswatertje gaan vissen. Balen natuurlijk, maar dat geeft mij nog niet het recht om gewoon over hun stekken heen te voeren. Wel dan?

Bart
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-07-2004 00:00

Per heden verboden gebied ivm mogelijke voerstekken.

Cassien, Salagou, Liez, orient, Seine, KK(alle panden), AK ook allepanden ach f...

gewoon alle wateren waar je niet 40 km bij in de buurt woont.

Nog ff, krijgt Alex de schuld. Scheit ff uien...
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-07-2004 05:11

Hoe weet je dat hij een gesponserde visser is Alex?

Weet dat er hier in de omgeving iemand vist die zich uitgeeft als testvisser
kompleet in merkkleding steekt en ook bijna alle materialen van deze firma bezit inclusief een zelf gemaakte mega grote stickers op zijn auto,en tegen jan en allemaal roept dat hij testvisser is maar voor de desbetreffende firma helemaal een onbekende is.
Het is ongelovelijk maar zulke randgevallen bestaan echt.

Zou in ieder geval dit even melden bij de desbetreffende firma want als het werkelijk een testvisser is zullen ze hier niet blij mee zijn.

Klaas doet dat pijn dat uien schijten? :o
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-07-2004 08:21

Heren,
dank dank voor de prachtige reacties, snap beide kampen en zal mijn visie in deze proberen weer te geven.

Het enige waar ik op doel is de hypocretie van sommige mensen, als het op hun bevoerde visstek gebeurt schreeuwt men moord en brand nu is het andersom. Vergeet niet dat er ook voldoende mensen complet gaan freaken als een ander op hun stek zit op een cultuurwater in nederland, dit is voor mij exact hetzelfde.

Of diegene gesponsord word / testvisser en of zijn aas gratis is doet voor mij niet terzake en is al helemaal niet relevant aan de deze discussie.
De hoeveelheid voer die men gebruikt kan per persoon verschillen en is niet alleen afhankelijk van het gratis gedeelte, ook al is het wel handig :)

Zoals Wil al aangaf zorg eerst dat je het zeker weet dat diegene dadwerkelijk wordt gesponsord en neem dan als het je zo stoort eventueel contact op met de firma en maak er melding van.

Kijk als ik ergens voer en er zitten andere mensen dan maak ik me hier niet druk over, er zijn nog wel meer locaties waar karper zit en waarheen ik kan uitwijken.

Verder wens ik een ieder succes op het kempisch mij niet gezien heb liever een beetje rust.

mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 13-07-2004 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.