kk moet het echt daar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

12-05-2002 09:29

Ik zou eens willen weten of men op het kk moet gaan zitten om te vangen als men ergens anders een voerplaats maakt van 3 tot 7 dagen zou dit niet hetzelfde zijn??? En als er iemand nog een goede plaats weet buiten het kk zeg die dan eens als jij wilt??

Laat alvast iets weten vriendelijke karpergroeten!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-05-2002 12:29

Nick,

Het is een water met een reputatie. Als gevolg gaat er van het water een aantrekkingskracht uit die velen doen besluiten om er eens een keertje te vissen. Maar een keertje ergens vissen is meestal een gok met weinig kans op succes. Met succes karpervissen hangt veel meer af van de tijd die je kunt investeren om een water en zijn karperbestand te leren kennen. Een water waarvoor je vele kilometers moet reizen biedt voor de meeste van ons niet de mogelijkheid om er vaak genoeg te zijn en er de broodnodige ervaring op te doen. Zoek dus een water in je directe omgeving waar je karper kunt vangen en de nodige uren kunt maken. Ik weet niet waar Lommel ligt, maar als het KK goed bereikbaar voor je is, dan is het wellicht de moeite waard. Maar vergis je niet, de concurrentie daar is groot en je moet een verdomd slimme karpervisser zijn om daar op lange termijn te kunnen scoren.

Overigens, of ergens anders een voerplek maken hetzelfde resultaat oplevert als op het KK is een beetje vreemde vraag. Alle wateren zijn verschillend, hebben een verschillend karperbestand en vragen een andere aanpak. Of je karpers kunt vangen met de faam van het KK hangt er van af of ze aanwezig zijn. Dat is op de meeste wateren niet zo, vandaar die reputatie van dat water. Maar dat betekent nog niet dat je geen plezier kunt hebben aan het vangen van karpers van iets minder allure. Ik denk dat je meer leert door zo veel mogelijk tijd te investeren op een water in je omgeving waar je met regelmaat een karpertje kunt vangen, dan uren te zitten blanken op een water met een relatief klein bestand aan grote karper. Dat laatste is meer iets voor karpervissers die er al een groot aantal kilometers op hebben zitten en daar dan zeer bewust voor kiezen.

Hg Kees
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

12-05-2002 21:51

Nick,

als ik jou was zou ik 2 stekken aanvoeren, 1 op het kk en 1 op een ander kanaal of plas waar niet veel wordt gevist en waar toch genoeg karpers zwemmen.
Dan kan je als je enkele dagen zou blanken op het kk eens een dagje op die andere stek gaan vissen zodat je toch weer wat aktie hebt gehad.
Maar als je dan toch eens op het kk ene hebt gevangen en ze zouden erop gang komen, dan kan je die andere stek wat achterwegen laten en eventueel toch nog 1 of 2 keer per week aanvoederen, voor het geval dat het op het kk weer zou stil vallen.

Piotr
Plaats reactie