campina strand???

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

21-05-2004 19:36

zijn er mischien boarders die dit jaar al een sesie op het campina strand hebben gemaakt???
en zo ja hoe verloopt het en wat zijn de behaalde resultaten want, ik zou graag binnekort met men vismaat ook even snel een sesie maken.

alvast bedankt sjorske :wink:
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

23-05-2004 21:08

Er is een grote karpersterfte geweest da ik weet.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

26-05-2004 12:36

eej marcel,

is da echt :o waar en wat moet ik me daar van voorstellen hoeveel vis heeft het loodje gelegd???

dit is wel baalen je kon er altijd zo goed vissen :(
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-06-2004 21:45

Ha, leuk een paar nachtjes vissen in België. Met onze Carp club 25 Veghel een weekeindje pakken op het Campina strand, volgens de beheerder/ eigenaar moest er een leuk bestand opzitten. Door familie omstandigheden werd het maar een nacht voor mij.
Men kwam daar met het verhaal dat er op de vijver wat zieke vissen waren, het viel allemaal wel mee was de mededeling. Door de man die het geld op kwam halen kreeg je nog de tip dat daar en daar een goede stek was. Tja, was. S’morgens kwamen we er achter dat er nog wel karper op zat, grassies was geen enkel probleem. Brasems ook niet, de karper sprong wel uit het water alleen op een andere plas. Kortom voor mij werden we goed in de maling genomen door die mensen, 5 karpers van minstens 40 pond moesten er zwemmen, aan me hoela. Wat me wel op viel, dat er jongens waren die in beiden aan elkaar grenzende vijvers zaten te vissen.
Een onthakingsmat en landingsnet, in de ene vijver de onze om de brasems te landen, en de ander de karper. Vragen om problemen na een karpersterfte. Na deze conclusie heb ik maar gauw ingepakt, en ben met ingehouden woede vertrokken.

Een uitzondering zal het wel wezen daar in België, Visstandbeheer alleen het woord is er nog niet bekend, voor de rest valt het wel mee.

Peter
Pieter de Jongh

09-06-2004 19:07

hoi , we zijn pas geweest met de regio.
Idd weinig tot niets gevangen.
Beheerder kwam met tractor dode karper en brasem er uit halen.
In de grote put werd wel vis gevangen, ie zag er niet uit.
Ik zou er niet gaan vissen.
Zonde van je geld, en zonde voor de vis.

Ga eens bij de snoekbaars of de goorhoeve informeren.
In mijn ogen, "betere " betaalwaters

pietere
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

10-06-2004 11:40

ja peter,

daar gaan hele rare verhalen rond ik heb daar een week gezeten toen vorige zomer toen zat het nog stampvol met vis. ik ving toen een spiegel van 32.6 en dat zou dan de zwaarste vis van het water zijn. ik liep toen s'avonds terug naar men tent en naast ons zat ook iemand die altijd zijn hengel voor zijn tent had ligen. en hij kwam met het verhaal dat hij dezelfde spiegel die dag nog had verspilt. ik dacht dan dat het niet zo'n gek slime vis was (hij zei ook dat hij hem ongeveer 1 tot 2 keer per week ving :lol: :lol: :lol: . maar toen ik dezelfde avond naar het cafeetje reed en wouw een frietje bestelen (dat kunnen ze wel in belgie) raakte ik met de eigenaar van het cafe aan de praat en ik vertelde dat ik een zware spiegel had gevangen en hij meteen zo van: ja echt die vis is er sinds een klein jaar niet meer uitgekomen. hij dacht dat de vis het loodje had gelegd. en ik toen meteen na vragen wat die vent een paar tenten naast ons bedoelde. de eigenaar meteen zo ja die vent wel met zijn verhalen van veel zwardere vissen en hij had het ook al over een meerval van 3 meter gehad en hij had de spiegel nog maar een keer gevangen. :lol:

dus je moet niet te veel geloven als je daar gaat vissen want die belzen kunnen er wat van.

(heb toen die week 95 vissen gehad en nog veel meer runs zat er toen met een paar vrienden en vingen ook vis maar de meeste belgen die er zaten vingen geen staartje :lol: toen kon je er leuk vissen maar volgens mij is het er nu veel van af wel jammer zeker voor de beginende karpervisser is het zeker een leuk water.

veel succes nog sjorske
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

10-06-2004 19:21

yu de manne nu ik over dees water heb geleze wil ik er wel is gaan vissen om te bewijze da de belgen ook goe kunne vangen :D :wink:
maar kweet eigelijk ni veel over het water enzo. Met welk aas vang je daar het best en wat kost het daar om te vissen? alle info welkom :)
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

11-06-2004 11:28

eej beerten,

volgens mij kost het om met 1 stok te vissen kost het 5 euro en elke die je er nog bij pakt daar moet je dan nog 1,50 meer voor bij betalen.
opzich is dit vrij prijzig maar ik weet het niet heel veel meer van maar daar is een flinke vissterfte geweest dus je vangt er nu niet meer zo heel veel.

maar veel succes op het water het maakt niet zo heel veel uit waarmee je vist als je het maar goed aanpakt. :lol:

laat eens horen als je er geweest bent ik ben benieuwd wat je resultaten zijn.

nogmaals veel succes sjorske :wink:
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

11-06-2004 15:56

merci e :wink:
kzal iet late hore alsek geweest ben eerst de examens nog en den visseee 8)

groete :lol:
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

13-06-2004 11:12

eej beerten,

ja veel succes nog met je examens.

lijkt me leuk te horen wat je vangt mischien gak dit jaar er ook nog een keer naartoe?

vriendelijke groeten sjorske
Plaats reactie