Viswater in de grote omgeving van Antwerpen

Plaats reactie
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

05-01-2002 23:15

Daar ik ingevolge (tijdelijke) rugproblemen, voorlopig moeite heb om al die rommel (visgerief) naar mijn vertrouwde visstekken te sleuren, zoek ik tijdelijk een nieuw viswater, waar toch wel wat te vangen is en waar ik met de auto tot in de onmiddellijke omgeving kan komen. Ik ken nu wel wat waters in de omgeving van Antwerpen maar meestal moet toch nog een hele afstand te voet afgelegd worden. Daarom deze vraag, weet iemand in de omgeving van Antwerpen, laat zeggen in een straal van ongeveer 30 à 40 Km iets wat aan mij wensen voldoet?
Groeten ..... James
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-01-2002 10:40

Ik ben zelf niet van deze omgeving, maar waarom niet op een kanaal of zo beginnen, dan ben je meteen bij je stek, en moet je niet ver lopen.
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

06-01-2002 11:48

bedankt voor de reactie Lode. Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht om op kanaal te gaan, zelf hou ik wel meer van een iets natuurlijkere en rustigere omgeving, maar als alternatief is het zeker te doen vooral omdat het maar voor enkele maanden zou zijn (hoop ik)
Groeten.... James
Pieter de Jongh

06-01-2002 19:11

Hoi james,

Ik woon net voor de belgische grens in holland, ik weet wel een water, de Mosten.
Afslag Meer/zundert, weet niet of het wat is, kan er soms redelijk druk zijn.
Je mag er wel het hele jaar vissen met drie hengels en 's nachts.
Probeer anders info bij de baitrunners te krijgen.

Succes pieter
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

07-01-2002 01:29

Hi Pieter,
Ik heb reeds van 'de mosten'gehoord maar ik ken het water helemaal niet. Ik ga zeker wel eens contact nemen met 'the baitrunners' (ik heb ze intussen opgesnord op het net) en één dezer dagen zal ik wel eens richting "De Mosten" rijden om de situatie eens te bekijken (al moet ik ze nog zoeken daar ik momenteel de juiste locatie nog niet vind.) Als je eventueel nadere info hebt over dit water, dan is dit zeker welkom. Eventueel via prive bericht.
Bedankt in elk geval en graag tot nog eens. Groeten, James
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

21-01-2002 02:44

James,

Jij bent van Antwerpen waarom dan niet eens op een fort?
In de regio Antwerpen zijn er een heel deel hoor en nog leuke vangsten te doen.

hoop dat je er wat aan hebt
mvg Jo
Donatio Jansen
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Vlaardingen

21-01-2002 18:19

James,
Je zou ook naar hombeek bij mechelen kunnen gaan ik heb er zelf gevist en je mocht er altijd gewoon rondrijden en de auto laten staan bij je stek.
Ik heb alleen gehoort dat het water in bezit is geraakt van het vbk dus zal je daar moeten informeren of die regel van kracht is gebleven.
Het is overguns wel een betaal water maar geloof dat de kosten 40 euro zijn per jaar.
Je moet maar even informeren bij het vbk als je interessen heb.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
groetjes Donatio
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

21-01-2002 19:32

Jo en Donatio, bedankt voor de reactie,
Jo wat betreft de fortengordel om Antwerpen, hier heb ik in het verleden reeds heel wat afgevist en zeker niet zonder resultaat. Momenteel liggen de forten mij echter niet zo goed omdat het mij wat moeilijk is om met mijn rugletsel de soms vrij steile hellingen af te dalen. Ik woon vlak bij enkele van deze forten en zal er in de toekomst als mijn rug terug beter is, zeker terug aan de slag gaan. Maar momenteel...

Donatio,
Ik was toch reeds van plan om deze winter eens te gaan rondneuzen in het Mechelse op zoek naar nieuwe wateren. Hombeek is dus zeker de moeite waard om een info over in te winnen. Ik ga mijn licht eens op steken bij het VBK Bedankt voor de info.
groeten...James
Steve Kinnart
Berichten: 70
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Mechelen (B)

22-01-2002 13:07

Hallo James en andere geïnteresseerden,

Zaterdag 16/2 om 20u zal er een vergadering van de Mechelse regio van het VBK plaatsvinden waar de reglementering op Hombeek voor dit jaar zal besproken worden.Je zal idd lid moeten zijn van het VBK om er te kunnen vissen.
Deze zal plaatsvinden in de zaal boven café De Dijle aan het station Nekkerspoel te Mechelen.Eddy Sterckx zal dan ook een diashow verzorgen.

Wees welkom,

Steve
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

24-01-2002 00:36

Steve, Ik zal er op 16/2, zeker zijn. groetjes James
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

06-02-2002 17:55

Hoi james en steve,

Ik heb zelf helaas geen tijd om de 16e naar de vergadering te komen, maar ik zou toch graag de hoofdlijnen omtrent de regelgeving weten. Dus als er iemand zo vriendelijk wil zijn om mij de belangrijkste punten door te mailen zou ik dit zeer op prijs stellen. Heeft een van jullie trouwens al ervaring op dit water (hombeek) en zo ja, kunnen jullie mij dan vertellen of er ongeschreven regels bestaan tussen de vissers en wat deze dan inhouden. (zitten er vissers die bijv. een stek claimen, is de normale afstand die tussen vissers gelaten wordt bijv. 100, 200 of 500 meter , enz, enz.)
Kortom alles wat ik moet weten om de andere aanwezigen (locale) vissers niet op de tenen te trappen, en hun normen te respecteren.
Mijn mail adres is: d_v_lindt@hotmail.com

PS. ik ben nog niet zo heel lang lid van het VBK en ik vroeg me af of er in vroegere VBK-magazines aandacht aan dit water is besteed, en zo ja in welk nummer.

Alvast bedankt.

David
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

06-02-2002 18:24

Bij de Jeugdherberg Op Sinjoorke is een mooie vijver misschien mag je daar vissen met je tijdelijke handicap?
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

11-02-2002 23:52

David, ik heb zelf geen ervaring op dit water en hoop ook meer info te ontvangen.
Henri, ik ben afgelopen, weekend eens naar deze vijver (oude Kielse vest) gaan kijken maar ik moet zeggen dat het mij wel wat tegen valt. Het water op zich is wel te doen maar het krioelde er van het volk, misschien wel door het goede weer maar toch het was me er veel te druk. Van enkele passanten vernam ik dat dit er eigenlijk altijd wel zo is. Het is een uitlaatplaats voor honden en in de zomer laat men deze honden er geregeld zwemmen. Ik heb zeker niets tegen honden (heb er immers zelf 2) maar vind het toch niet fijn als je zit te vissen en er springt een hond naast je in het water. Ik heb dit op Fort 8 ook meegemaakt en al meen ik niet dat dit invloed heeft op de resultaten, fijn is het toch niet.
Groeten James
Pieter de Jongh

14-02-2002 21:41

hoho lex, de snoekbaars ligt bij turnhout en ligt altijd nog een goede 40 km verder dan de Mosten.
Verder bedankt namens james natuurlijk voor je info.
Ik had er niet aan gedacht eerlijk, we hebben er ook een fish-in gehad.
Maar ik denk dat als het er rustig is dat het idd een mooi water is.

Pieter
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

21-02-2002 21:02

Waarom probeer je het niet eens op het kanaal schoten dessel een zijarm van het albertkanaal prachtige vissen daar jachthaven van schoten de botermelk om enkele plaatsen op te noemen
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

02-05-2002 22:36

james heb je al een op het fort van oelegem gevist? ik ga er waarschijnlijk dit jaar vissen heb je nog enkele tips? weet jij misschien wat meer over het bestand?
is het ook waar dat het er krioelt van de obstakels tegen de overkant?
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

14-05-2002 22:08

Hi Lex,Jelle, Gino, Pieter en de anderen, sorry dat ik een tijdje niet geantwoord heb maar ik ben een tijdje minder actief geweest. Ik moet zeggen dat ik er dit jaar nog niet veel van gebakken heb, ik ben slechts 4 keer gaan karperen en doordat het met weinig voorbereiding moest gebeuren, waren de resultaten nu ook niet zo fantastisch. Ik moet echter zeggen dat de reacties mij wel wijzer gemaakt hebben. Momenteel heb ik mijn zinnen gezet op Hombeek en zal tegen de zomer zeker ook enkele kanalen en de Mosten aandoen.
Jelle, op het fort van Oelegem ben ik zelf nog niet geweest, ik kan er dan ook geen info over geven. De forten waar ik wel geweest ben zijn fort 7, fort 8 en vroeger fort 6. Er zijn inderdaad zeer mooie vissen te vangen, doch nachtvissen is er uit den boze, het is er zeker in het zomerseizoen meestal zeer druk. Maar voor de rest zeker een poging waard.
In elk geval, allen bedankt voor de reacties.
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

15-09-2004 16:15

Ik ben dit jaar met een aantal klasgenoten bij een leraar van mij gaan kamperen en die woont 500 m van het fort van oelegem. stuur effe een pb'tje voor verdere info
groeten niels
de gelegenheid maakt de karpervisser
Gebruikersavatar
Ariejan Donker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-09-2004 19:57
Contacteer:

15-09-2004 19:15

Euh..... Niels volgens mij hebben ze geen intresse meer... Bericht is al 2 jaar oud :wink:
het leven is als een neus haal alles eruit wat erin zit.
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

16-09-2004 17:41

hehe....nie gezien :-? :wink:
de gelegenheid maakt de karpervisser
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

02-10-2004 16:44

niels je mag je info nog geven via pb hoor :-)
Plaats reactie