Molse Meren

Plaats reactie
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

20-04-2004 18:19

Gaat er iemand hier vissen op een van de molse meren? En is het karperbestand daar groot? Iemand bv. al op de miramar gevist, of ... (andere). Alle info welkom
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

21-04-2004 20:22

Weet er echt niemand iets over een van deze wateren? :-?
???????
erwin schot
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2004 13:04
Locatie: scheveningen

23-04-2004 13:09

beerten dario schreef:Weet er echt niemand iets over een van deze wateren? :-?
???????


ja is zandafgraving mag een beperkt groepje vissers op vissen
kom je moeilijk tussen
die voeren veel om de vis op de stek te houden
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

23-04-2004 18:08

Ben je er al geweest? Ik heb de mogelijkheid om op de miramar te vissen want familie woont daar, maar ik weet niets over het visbestand daar Iemand? :roll:
marc hooghwerff
Berichten: 15
Lid geworden op: 05-08-2004 16:29

05-08-2004 16:46

beste dario,

ik heb 2 weken geleden gevist op die zandafgraving. ik zal je het een en ander vertellen, wat ik weet.

Het water is er bizar helder, en je kunt 3 meter diepte gewoon nog de bodem zien. Ik schat dat het meer ongeveer 60 hectare groot is. Ik was er een midweek op vakantie, en heb er 2 nachten gevist.

ik heb een belg gesproken die zat te pikkeren, en hij wist me voldoende informatie over het water te vertellen. Hij kwam er bijna elke avond, omdat hij een eigen stijger had.


Er werd nauwelijks op karper gevist. Hij zelf ving af en toe een karper op zijn pikkerhengel van een pondje of 5 / 6. En de record karper, zou er 15 pond wegen :o

ik dacht bij mezelf... ja hoor op zandafgraving van minstens 60 hectare... :lol:

maar goed...

Het was op sommige plaatsen angstaanjagend diep. Denk hierbij aan een meter of 35. Er is onderwaterse stroming geconstateerd, en er zijn reeds al een aantal kinderen op jonge leeftijd verdronken. Het is tegenwoordig ook niet meer toegestaan om er te zwemmen of te varen.

Vanaf het vakantie park Sunparks rauwse meren, zijn er een paar stekjes. Ook zijn er aan de overkant mooie stekken, althans dat dacht ik. Ik wilde erheen fietsen maar werd halverwege tot stilstand gehouden omdat er een inmens grot hek voor me neus stond. Het was een mega natuurgebied, dus onbevisbaar vanf de overkant. Het was dan ook ten strengste verboden.

Na een dag observeren had ik een mooi stekje gevonden met mijn vismaat en hebben we onze paraplu's neergezet. Wel moet je een vergunning regelen.

na 2 nachten vissen op totaal onbekend water hebben we met zn 2-en 3 vissen op de kant gehaald. Een 15 pond schub, een 16 pond volschub, en een 28 pond spiegel. Al met al toch geslaagd vistripje... van 2 nachten... :lol:

Weinig voer bij ons, maar we vonden goede oplossingen. Ik weet zeker dat daar ruime dertigers, misschien veertigers rondzwemmen. Ik heb al vastgesteld om nog een keertje naar dit water terug te keren, maar dan met veel betere voorbereidingen.

Na het opruimen zijn we nog even een stukje dor het aangelegen bos gaan fietsen, en zijn we nog 3 vissers tegen gekomen. Belgen wel te verstaan. Ze visten met 4 hengels per man, dus 12 in totaal. Zij zaten al 3 dagen en nachten te blanken, op het zelfde water, maar dan 500 meter verderop. Dus wij hadden het nog niet eens zo slecht gedaan. 8)

Ook vertelden ze ons dat men er bijna niet kon vissen, omdat de ene helft natuurgebied is, en de andere helft van de oever, eigendom is van sunparks. En dat er alleen een vergunning te verkrijgen was, als je een huisje had gehuurd van sunparks.

Wel is het mogelijk om er kleine stijgertjes te kopen, en die te onderhouden, aldus de belgen...

meer ga ik niet vertellen. Ik ga nog een keer terug, voor een paar nachten. Goed voeren. naja beter voeren in ieder geval. ook werd verteld dat er nauwelijks gevist werd, omdat het zo moeilijk was, vergunningen te bemachtigen, en omdat de controle in het natuurgebied zo groot was.

Dus als je gaat, of al geweest bent... laat je reactie ff weten... met een nieuw raply 8)

suc6

mvg. mh
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

08-08-2004 17:16

ja ik ben er trug en 2 nachtjes gaan vissen en heb er maar eentje gevangen van 8pond (een graskarper) Die zitte er wel veel eigelijk.
Maar het was wel kakweer om te vissen moetek zegge daardoor mss maar eentje gevangn spijtig :( Maar 1 is beter dan geen :wink:
groete dario
marc hooghwerff
Berichten: 15
Lid geworden op: 05-08-2004 16:29

08-08-2004 18:06

he dario...

ik had een vraagje... zat je op die grote zandput, gelegen aan het vakantie park: sunparks rauwse meren???

daar heb ik nmlk. gevist 2 nachtjes... zoals ik hierboven al eerder schreef...

mvg. mh
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

09-08-2004 19:20

ne ik zit an een meer waar aleen huizen rond staan dusni getgeen gij bedoeld maja vang ze é :)
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

09-09-2004 12:43

bedoel je niet de molse meren?????
beerten dario
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-12-2003 01:00
Locatie: wilrijk (antwerpen)

11-09-2004 17:22

ja da is een van de meren in mol. kben er vorig weekend nog en nachtje gaan doen maar kheb er maar eentje gevangen. Het is er echt wel moeilijk om te vissen. maar blijve probere é :D
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

23-01-2007 21:46

Ter verduidelijking:

- Molse Meren (Sunparks) = Rauwse Meer (+/- 180! hectare)
- Miramar = een ander groot water 1km westwaarts gelegen.
- Tss Rauwse Meer en Miramar = put van Sibelco
--> buiten Rauwse Meer zijn ze slechts bevisbaar voor een beperkte groep

greetz Hans
Plaats reactie