Respecteer de wetgeving!!!

Plaats reactie
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

05-04-2004 19:40

Jammer genoeg moet ik vaststellen dat sinds het toelaten van het nachtvissen in België het niet alleen drukker maar ook minder aangenaam vertoeven is langs de waterkant. Het is in België toegestaan met 2 hengels te vissen en niet met 3 zoals vele Nederlanders denken. Niet dat alle Nederlanders zich daar schuldig aan maken maar het valt wel op dat het meestal de Nederlanders zijn. Sommige vinden het ook nodig om over het jaagpad te "racen" , afval achter te laten en nachtlawaai te veroorzaken. Gebruik een beetje jullie gezond verstand en laat de inspanningen van het VBK niet tevergeefs zijn. Het is tenslotte een proefjaar!!!! :wink:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-04-2004 20:15

Zonder pardon de grens over schoppen richting land van herkomst. CN
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-04-2004 21:06

Dag Robby, alle Hollanders die bij jullie vissen weten dat je maar met twee hengels mag vissen. Rotzooi achterlaten mogen ze bij moeders ook niet, kan me goed voorstellen dat je de grootste problemen mee hebt. Goede contacten met de plaatselijke politie doet wonderen.
Een telefoontje en de dienders schrijven ze voor vele honderden euro’s op. Dat gaat hier bij ons in een lopend vuurtje rond. De zuinige Hollanders kijken wel uit als ze moeten betalen.
Zou niet willen dat jullie straks op de blaren moeten zitten.

Groetjes, Peter

Ps, nog bedankt voor de vele gezellige vis uren.
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

05-04-2004 21:22

Dag Peter,
Lang geleden. Als ze allemaal jouw mentaliteit hadden zou ik hier niet hoeven te reageren. Is misschien geen slecht idee om de nodige instanties eens op de hoogte te brengen van deze wanpraktijken. Bedankt voor de tip en vang ze nog!
Groeten, Robby
erwin snaaijer

06-04-2004 16:20

vlak die belgen zelf ook niet uit ik vis heel vaak in belgie en die jongens daar luste wel een wijntje of biertje en laten ook een partij troep achter dat wil je niet weten en als je de rijksweg op ga van belgie zie ja al het verschil autobanden en andere dergelijke dingen laten ze langs de weg liggen dus zij kenne er ook wat van
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

06-04-2004 19:05

Tsja,

Maar dat doen "die Hollanders" hier ook.
Het is volgens mij een algemeen klote verschijnsel. Wat steeds meer voor komt (in mijn omgeving dan).
Doe je weinig aan behalve die mensen terplekke erop aanspreken. Maar eerst kijken wat voor personen dit zijn, voordat je een klap kan verwachten.

Zonden! Want ik hoopte dat Belgie/VBK de trend zouden zetten, en heel stilletjes hoopte ik dat wij hier.... ...

Achneee, dat lijkt me sterk als we het nu al verstieren in Belgie.

Met hopende groet
Frank
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

06-04-2004 19:48

Dat Hollanders in Holland zich misdragen is heel vervelend.
Dat de Belgen in Belgie er een bende van maken is een slechte zaak.
Maar als de Hollanders zich in Belgie asociaal gedragen of als de Belgen er in Holland een tering zootje van maken moet je de schorre morrie ze de papieren afnemen en ze eruit schoppen, want je bent maar tegast. CN
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-04-2004 20:20

Zo Cor, dat kunnen we in onze zak (friet) stoppen, wel de frituur uit België natuurlijk.
Mee nemen die zak!!!

Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-04-2004 20:37

Pas op met het op de hoogte brengen van de instanties het gevaar zit erin dat die dan de indruk krijgen dat alle karpervissers hetzlfde zijn, of dat het nachtvissen toch niet echt succesvol verloopt en voor je het weet heb je weer ene verbod! Tis en blijft iedere keer wiukken en wegen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-04-2004 21:33

Martijn, door goede afspraken te maken kweek je begrip, goodwill, dat kan alleen maar in ons voordeel werken. Op tal van plaatsen in ons land werkt men al zo, niets doen, afwachten wat een ander doet is voor mij niet de weg om te bewandelen. Regio CBB kunnen met veel succes inspelen op dit soort situaties bij onze zuiderburen is men nog niet zover. Daar zullen karpervissers zelf de koppen bij elkaar moeten steken om tot dit soort afspraken met plaatselijke overheid te komen.

Mvg, Peter
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

07-04-2004 21:59

Beste Robby,

Ook ik ben een van die hollanders die het geluk aan het KK probeert en inderdaad, het zijn bijna alleen nederlanders die over het jaagpad rijden.
Nu moet ik bekennen dat ik dit ook een keer gedaan heb, echter was ik me er niet van bewust.
Wat betreft die rotzooi kunnen de belgen er net zo veel van als nederlanders. Hele kampvuren heb ik dit jaar al weer gezien, en de houtskool van de BBQ vliegt er ook samen met de lege blikjes bier de bosjes in.

Ik denk dat dit probleem niet alleen door ons Nederlanders veroorzaakt wordt maar door de rotte appels onder de karpervissersin het algemeen.
Wat mij betreft kunnen de boetes voor dit soort wangedrag niet hoog genoeg zijn maar scheer AUB niet alle Nederlanders over 1 kam daar ik nog in Bels wil blijven vissen (en net zo lekker rustig als me dat nu lukt)
Het zou erg jammer zijn wanneer het nachtvissen er alweer gaat verdwijnen na 1 seizoen!

Wouter
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

09-04-2004 12:03

zelf vis ik meer als regelmatig aa een Belgisch Kanaal, ook het vorige jaar al zonder dat nachtvisen was toegestaan. Helaas moet ik ook vaststellen dat sinds het openen van het nachtvissen de ellende al merkbaar wordt. De auto´s (veelal nederlanders) rijden af en aan over het jaagpad (en het is pas april) en storen zich nergens aan. Het is een goede zet om het telefoonnummer van de plaatselijke politie bij de hand te hebben. Ik ben hier heel eerlijk in dat een misstap bestraft dient te worden. Ik zal dan ook niet schromen te bellen indien dit nodig is.
Het vissen in België heeft zijn charmes, laten we die dan met ons allen ook niet kapot maken. Laten we de regels respecteren!
Ik heb er wel een probleem mee dat hier alle nederlanders in 1 adem als slecht genoemd worden. Het zijn vaak de uitzonderingen op de regel; die mensen die menen te komen toeslaan zonder zich druk te maken over de rotzooi die achterblijft, tja......zijn het karpervissers? NEE! Ook ik vis graag mijn nachtjes nu! Maar is het een wijze zet geweest om het nachtvissen vrij te geven?
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

09-04-2004 16:19

Het is niet mijn bedoeling om alle schuld in de Nederlanders hun schoenen te schuiven hoor. Er zijn ook Belgen die de boel verzieken. Het was gewoon mijn bedoeling om een beetje aan te zetten tot nadenken en de wetgeving (en de natuur) te respecteren zodat we volgend jaar ook nog rustig kunnen vissen 's nachts.
Gebruikersavatar
beumer marc
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: limburg

09-04-2004 20:45

ik woon vlak aan het kanaal (lanaken), ik ga het niet over belgen of hollanders hebben.
ik kan je verzekeren jongens als het zo verder gaat zal het nachtvissen niet lang duren,

ik weet wel dat de rijkswacht hier al streng optreed
de autos mogen hier al niet meer op het jaagpad staan en zeker niet meer rijden
voor de mensen die hier nachtvissen word de nummerplaat van de auto opgeschreven, als er vuil achter blijft hebben ze u met uw pietje
zo ver is het al gekomen dat de vissers hier de sluikstorters zijn
ik zou zeggen laat de goede de slechte in het oog houden en zeker de bevoegde persoon(nen) inlichten
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

11-04-2004 18:20

het is een trieste zaak, dat ik me zaterdag weer ontzettend heb gestoord aan al de auto's die ontzettend hard langsrijden. Is het zo moeilijk een stuk te zoeken waar dit niet nodig is? De drukte daarnaast is nu al enorm. De rotzooi op de drukke plaatsen die achterblijft is al merkbaar. Van mij mag het nachtvissen weer afgeschaft worden. Geef de gesloten tijd vrij en qua tijden vissen tot 12 uur in de avond en vanaf 4 uur in de morgen. Zo blijven een hoop rotzooi makers weer achterwege. respect is ver te zoeken op dit moment , hoewel we pas net zijn begonnen in dit seizoen. Alleen met respect voor vooral elkaar en respect voor de natuur en niet te vergeten respect voor de omwonenden. Luister eens naar de omwonenden! hun verhaal is best interessant.....
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

15-04-2004 21:17

Ik heb afgelopen nacht weer een rustig nachtje gehad, dat wil zeggen dat ik geen bevuilde stekken heb aangetroffen en maar drie mensen over het jaagpad heb zien rijden(waren overigeens alledrie belgen) en weer lekker geblankt.
MVG Wouter
Plaats reactie