Drie viswateren waar ik mee begin.

Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

23-03-2004 22:58

Wel, ik ben min of meer ne beginnende karpervissen. vissen zelf doe ik al jaaaaaaaaren, zowel op forel als witvis en het laatste jaar ook op karper. mijn huidig rekord is een karper van 82 cm. gewicht weet ik niet omdat ik nog nie zoveel materiaal heb, maar dat komt nog wel nu ik ga werken en ik een eigen auto heb.

Nu terzake.
Ik ga dit seizoen starten met 3 viswateren. Ikzelf ben van belgie van limburg.
1 Het Albertkanaal (op een strook waar heel regelmatig veel karper en paling word gevangen)
2 De Zuidwillemsvaart
3 Kasteelvijvers S'herenelderen.

Ik ga beginnen op de kasteelvijvers, zijn twee vijvers, 1 kleine en 1 middelgrote. OP de kleine heb ik al eens gevist en enorm veel grote zeelten, sommigen kleine karpers en kroeskarpers en brasems gevangen, echt alleen grote vis en dit met een vast hengeltje van 6 meter. Wel ving ik er ook wel veel zonnebaarst tussen uit. dat ga ik nu verhinderen door er met 2 a 3 maiskorrels of kleine bollies te vissen, en dus een beetje meer gericht te gaan vissen op karper, zeelt en brasem.
Dan ga ik eens met grotere boilies proberen om alleen de grote karpers eruit te halen. lukt dit!? Wel dan ga ik over op de grote vijver. Lukt het daar?! Dan ga ik het eens proberen op zuidwillemsvaart en dan albertkanaal.
Wie vind die werkwijze goed en raad me dingen aan of af? Wie heeft ervaring op een van deze 3 viswateren.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-03-2004 23:28

MMMM albertkanaal,

suc6, ik zou eerst even ervaring opdoen op de binnenwateren. Kijken wat werkt, je rig, je hengels.

het albertkanaal vereist zowaar wat van het materiaal. Ik weet niet waar je mee vist. Maar een hengel van 2,5 tot 3,5 pond kan geen kwaad.

Heb maten die er vissen, en het is alles behalve ff vangen. Hou het als je nog niet zo lang vist, even op de binnenwateren. En probeer hier je eigen dingen mbt het karpervissen uit.

wellicht dat je met de opgedane kennis de moeilijkere wateren zou kunnen gaan belagen.

suc6
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

23-03-2004 23:31

tis da wat ik zelf al zei he, dat ik eerst ga vissen op de kasteelvijvers. Ik bedoel, is die werkwijze op de kasteel vijvers goed, of moet ik het anders aanpakken, bv nie met boilies vissen maar met mais ofzo? met de pen of op de bodem?
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-03-2004 00:15

als het een dresuur watertje is.

Kun je dit proberen

Fluro pop up boilie

Frolics hondenbrokken

artaficial bread van partridge op een bedje trouvit

kaas

Pennen met was lucheon meat of kattenvoer uit blik

succes,

jordy

natuurlijk zijn er natuurlijk nog tal van mogenlijkheden te benoemen!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

24-03-2004 00:23

Tommy,
zelf vis ik ook al een aantal jaren op het albertkanaal, en inderdaad geduld is hier vast en zeker een must. Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt waar je precies begint te vissen, ik zou gewoon wat afwisselen. Zo leer je het snelst de verschillen tussen bepaalde soorten waters kennen. Zelf ben ik ook begonnen met karperen op het albertkanaal, heb 3 weken gevist voor men eerste vis! Het was wel meteen men (nog steeds geldend) huidig record, dat is dan de beloning die je kan in de wacht slepen voor het lange wachten op dit water.

Alvast succes!

Hans.
dimi pouls
Berichten: 20
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00
Locatie: bree

17-06-2004 18:00

hey,
jordy je zei van vissen met hondebrokken, op de bodem of drijvend? ik heb alleen nog maar van drijvend gehoord.
gr dimi
denk altijd negatief, dan kan het alleen ma meevallen
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

23-07-2004 11:11

Tommy,
het albertkanaal staat er nou niet bekend om dat het makkelijk is, de zuid willems vaart weet ik niet, maar vissen in vaarten kan ook erg moeiliojk zijn. Wat mij verstandiger lijkt om eerst wat kleinere cultuurwatertjes (stadsvijvers enz) te bevissen en als je daar al genoeg ervaring hebt opgedaan, dat wil zeggen dat je op elke situatie die je daar door het jaar heen kan vinden wel iets weet waardoor jij toch de karper kunt vangen) dan zou ik eens gaan kijken op de kanalen. Ik denk dat als je al vrij snel gaat vissen op het albert dat het vissen dan gaat afstompen. JE kunt natuurlijk mazzel hebben dat je gelijk op een goede stek zit, maar logischer is het dat je eerst een giga tijd niets vangt en het vissen al snel begint te vervelen/irriteren omdat je niets vangt. Dus wees verstandig en zoek eerst wat makkelijke wateren op en als je aan het "blanken toe bent " dan zal je eens op het albert moeten gaan kijken. Want het is natuurlijk een prachtwater met prachtvissen en een uniek bestand.... succes!!!!!!!!!!! Bart
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

03-08-2004 09:55

dimi,

als je met frolic vist kan je het allebei proberen
op zich gaat frolic naar beneden maar je kunt in het gaatje een stukje foam ofzo steken dan drijft ie wel

ikzelf heb alleen ervaring met op de bodem (en hoe dan!!!)
zeker het proberen waard vind ik

succes ermee
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Plaats reactie