VBK koopt grote karper voor Oasis?

Rob Dougan

28-11-2003 21:41

Sorry Anzi,

Khad toestemming moeten vragen, dan had ik geweten dat ik fout zat, zal nooit meer gebeuren....
Was een beetje overhaast geweest

Grtz
Lorre
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

28-11-2003 21:44

Was het lekker Klaas of begrijp ik je niet helemaal? :wink:
Pieter de Jongh

28-11-2003 22:43

tja,

Waar mensen zich allemaal druk om maken.
Misschien schuilt er wel een addertje onder het gras.
Misschien vertrouw je wel niemand.
Of misschien wil ik alles alleen maar positief zien.

Ikzelf (op persoonlijke titel) vind hier weer veel negativisme terug. En hypokriet komt ook in me op.

Ikzelf heb 1 keer gevist op Oasis.
De gevangen vis is idd zeer klein te noemen en er zitten er teveel.

Het is zeker geen slechte gedachte om er vis af te halen. Dat was ook mijn gedachte (lees niet:dat het zo moet zijn, daar is onderzoek voor nodig)
Dat de VBK dit water in beheer heeft, is een mooie kans om het voor sommige leden naar hun zin te maken, natuurlijk niet voor iedereen. Stel je voor zeg, dat dat kan.
Beheren kost geld, en om niet alle leden op te laten draaien voor de kosten ervan, heeft men een plan, niet mijn plan, maar een plan.
Men is niets verplicht.
Men kan vrijwillig deelnemen.

Dat men dan ook wilt dat als er gevist word er een mooie vis gevangen kan worden, tja, daar zijn de meeste mensen vies van schijnbaar. Dat dankzij het VBK er 's nachts op Oasis gevist mag worden, dat vergeet men liever.
De meeste vissen liever illegaal, maar komen daar niet voor uit. Je word gelijk de mond gesnoerd als je durft toe te geven aan de verleidingen.
Ik neem aan dat iedereen op water vist waar geen vis zwaarder is als 20 pond.
Natuurlijk kan het zijn dat die mooie vissen niet van een vidange komen, waarom zou je tegenwoordig nog de waarheid vertellen, niemand die je gelooft.
En is het toch zo, dan is die vis beter af als vismeel!!, geloof je het zelf.
Mensen vergeet niet dat er tenminste nog mensen zijn die vrijwillig iets doen.
Bedank ze eens, zelf doe je niets.
De meeste dan.
Wil je het anders hebben, reageer dan naar de betrokkenen zelf, zeg wat je op je lever hebt.
Ben je lid van het VBK, kijk of er de komende meeting over gesproken kan worden.
Maar vergeet ook niet dat het altijd makkelijk is om commentaar te hebben als je zelf niets doet.Ik ben benieuwd of er iemand opstaat, de komende meeting.
Denk ook maar eens aan die 16 miljoen bondscoaches die we hebben in Nederland.

Het lijkt me tegenwoordig dat je slecht bezig bent als je niet met de pen vist, of alleen maar mooie vissen wil vangen.
Of is het zo dat er mensen zijn die in hun prive leven niet de beschikbare tijd vrij kunnen maken om de tijd te investeren om eens een monster te kunnen vangen ( kale plek op je hoofd?).
En daarom maar iedereen neer sabelen die wel een keuze heeft gemaakt om dat te doen.

Tja veel woorden en weinig gezegd.

Bemoei je met je eigen zaken als je er niet aan bijdraagt om iets te veranderen.
Of is dat weer Te.

Peter, even persoonlijk vraagje.
Als er deze zomer in jou water een zuurstof tekort is en de big van het water ( groter dan 60 cm ) ligt op sterven. Laat jij hem kreperen, of wat doe je dan.
Gevaarlijke uitspraak natuurlijk, maar wat ik wel doe weet ik niet, maar ik laat hem niet doodgaan, dan maar in de maas ofzo.

pieter


PS,Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar zeg dit vanuit mijn gevoel, niet vanuit een wetenschap dat het zo moet zijn.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-11-2003 22:52

Beste Pieter,

Gezien de ontstane situatie lijkt het mij beter een korte stilte in acht te nemen.
Hoop dat je daar begrip voor op kan brengen, de duidelijkheid komt later.

Peter
Pieter de Jongh

28-11-2003 23:04

Wel truste :grin:

Grapje hoor.
pieter

ps, welke situatie, mis ik iets??
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-11-2003 08:33

Beste heren van het VBK.

Ben blij met u reactie, toch zit ik met wat vragen.
Onderschrijft u de regels van ECHO zo nee, dan heb ik geen vragen.
En moet u dit alles maar als ongeschreven beschouwen.

Zo ja, de vraag waarom u daar dan niet maar handelt.
Krijg toch de indruk dat ik het misschien niet goed leest, maar u het niet begrijpt.

De reacties in het intern discussie board gaf ook wat vragen, daarin werd gesteld dat de heer Alijn Danau weinig vertrouwen heeft in begeleidende papieren van de karperhandel, waarin aangegeven wordt wat de herkomt is, van met name grote karper. U bent daar niet de enigste in, de zelfde geluiden kom ik terecht tegen bij onze KSN. Dit is voor mij aanleiding om weinig vertrouwen te hebben in veel mensen die zich met deze handel bezighouden.

Wat het probleem betreft ziektes het volgende, daar waar er spraken was van virus uitbraken.
Noem met name Nootdorp, (zie ECHO) was er sprake van een door de OVB gecontroleerde
spiegeluitzetting aan de ene kant, en een levering die liep via België. Of de Spiegels die via kwekers (handel) uit België geleverd zijn ook gecontroleerd zijn is mij niet duidelijk. Advies van de KSN in deze, alleen Spiegels via de OVB te kopen. Viel ons wel op, dat er bij uitzettingen die via België liepen er een aantal keren ernstige problemen waren, dit in tegenstelling met de via de OVB geleverde vis.
Kan toeval zijn.

In u verklaring als ik dat zo mag noemen, komt u niet verder dan we vertrouwen moeten hebben in het VBK. Dit is een (argument) dat ik politici dagelijks hoor gebruiken, de feiten zijn vaak anders, zelfs in u mooie land.

Wat bedoeld met de vraag waarom bepaalde heren, steeds uit hun nek kletsen.
Zou u zo goed willen zijn dit nader ter omschrijven. Vind u woord keus wat onsamenhangend.
Als u Voorzitter aangeeft dat er met name karper komt uit privé’ water en u noemt dat een gecontroleerde uitzetting, is die uitzetting wel gecontroleerd, maar stel niets voor. Zie ECHO.

Had met name gehoopt dat u de zaak, (want dat is het nog steeds voor vele ongeruste karpervissers, en karpers) wat uitgebreider kan onder bouwen.
Dat mis ik in u betoog. Als ik in deze zo vrij mag zijn onze vriend de verontruste karper te
vertegenwoordige, meen ik dit aan u te mogen vragen.

Als ik het bericht lees van u regering, waar in staat dat er een verbod komt op het verplaatsen van karper boven de 60 cm. Stelt ‘het VBK zich boven de wet, of zijn er uitzondering mogelijkheden, meen dat ik die vraag al eerder gesteld had.

Waarom noem ik het bij de KSN transparant als het om dit soort zaken gaat, ook in het verhaal ‘Oasis’ werd er door de KSN gelijk gereageerd met een verwijzing naar het officiële standpunt wat voor een ieder is na te slaan. Dit mis ik ook in deze terecht wijzing van u,( misschien een tip). Dit wordt voor mij onder transparant verstaan, kunt u dit begrijpen.

Kon me niet aan de indruk onttrekken dat men er bij de KSN ook erg me zat.
Mijn reactie moet u zien, wat ik al eerder aangaf, dat ik sprak namens de onmondige karper.
Die het gesol met zijn vlees duidelijk zat is.
Mijn laatste vraag, ga als bestuur niet vissen op water, waarvan bekent is dat met grote karper gesleept is. Elke vorm van schijn moet u zo zien te vermijden.
Ben wel niet een begenadigt schrijver als u persoon, maar het is wel zo, “wie over de bal trapt, trapt niet na”.

Als organisatie, wens ik u nog vele vruchtbare jaren toe. Peter Otte
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-11-2003 10:51

Dit is een reactie naar aanleiding van de open brief van Alijn Danau.
Te vinden op Carp.be

Peter
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

02-12-2003 10:35

Op 2003-11-27 18:33, schreef Peter Otte:
Beste Jurgen

Is wel leuk, tuurlijk is dat leuk, maar het gaat erom of het een probleem is, en dat is het
nogmaals voor mij in dit geval zeker.
Kan je nog herinneren wat Aart gezegd heeft over het punt van die 60 cm karper, Jurgen?
Krijg de indruk dat je daar anders overdenkt, je was er toch in Leerdam??

Groetjes, Peter


Peter,

Ik was niet in Leerdam, maar ben desondanks wel benieuwd naar wat Aart gezegd heeft. Zou je me dit even kunnen uitleggen? Ben namelijk ook graag op de hoogte.

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

23-12-2003 20:25

Jongens,even een korte opmerking zeg!!!

waarom elkaar steeds maar aanvallen als ik vragen mag?

zijn we als apparte organizatie(met dezelfde belangen!)niet in staat om op een gemoedelijke manier over dit soort onderwerpen te discusieren dan?

Ik mag maar hopen dat we het in de toekomst nog verder met elkaar kunnen vinden!
zoals ik jullie bezig zie elkaar aan te vallen schat ik de toekomst niet hoog in voor ONS karpervissen

met verondwardigde groet
wimpel
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-12-2003 10:33

Wim,

Welke discussie?

MVG

Klaas
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

24-12-2003 11:48

Ja klaas, welke discussie?

Is het je niet opgevallen dan dat vbk en ksn-leden zo nu en dan al eens op elkaar durven in pikken?

mij allesinds wel!

mijn excuses als dit niet waar zou zijn

met vriendelijke groet
wimpel
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-12-2003 12:04

Wim,

een discussie is toch, evenals communiceren, een gebeuren voor minimaal 2?

Als er 1 een vraag stelt en krijgt geen antwoord? Heb je geen discussie.

Als er dan iemand beetje oververhit reageert, puur uit overtuiging over het onderwerp, kan ik dat nog een heel klein beetje voorstellen.

Ik neem aan, dat ieder het met iedereen kan blijven vinden, maar verschil van mening moet geen probleem zijn.

MVG

Klaas
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

24-12-2003 12:09

Klaas,

ik mag het hopen

Ik vroeg me gewoon af waarom er een rode draad moest lopen (die jij ook zag)
in deze dicussie waarbij de verschillende verenigingen elkaar (als ik het zo mag zeggen?) toch wel wat op hun kop gaan zitten
terwijl als vereniging, en niet in het minst als leden erg veel van elkaar kunt leren?

en ik weet trouwens zeker klaas dat jij en ik het hierover eens zijn toch, of niet?

met respecterende groet,

wimpel
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-12-2003 12:35

Wim,

Ik ben het er dus niet mee eens dat de beide verenigingen elkaar op hun kop zitten.

In dit geval heeft vereniging a aangegeven iets te willen, vereniging b aan vereniging a aangegeven, waarom dat misschien minder handig is.

Daarbuitenom hebben een aantal leden van vereniging a, via internet, zelf ook aangegeven het er minder mee eens te zijn.

Mijn menig is duidleijk hopelijk is het ook de jouwe. Ik heb dit op verzoek van Steven ook uitgelegd. Zie VBK forum.

MVG

Klaas
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

24-12-2003 13:15

Een normale discussie is hier niet mogelijk omdat deze (door de VBK) achter gesloten deuren wordt gehouden. Jammer dat men anderen wel het een en ander verwijt als men niet helemaal op de hoogte blijkt te zijn.

Het feit dat er nog altijd geen volledige openheid is in de plannen van de VBK doet mij nog altijd het ergste vrezen.

Bart
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

24-12-2003 13:49

klaas,

je begrijpt duidelijk m'n standpunt niet.

zal verder geen moeite doen

jammer...

met vriendelijke groet
wim
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-12-2003 13:58

Wim,

Ik denk dat je Klaas zijn opmerkingen nog eens beter moet lezen. Door je op zo'n manier af te wenden draag je er ook niet toe bij dat er openlijk argumenten uitgewisseld kunnen worden. Is dat wat je wil?

Groeten,

Mark
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

24-12-2003 14:08

ja mark je hebt gelijk.
ik had indd wat beter meten lezen voor ik reageerde

bij deze mijn excuses...

en natuurlijk is dit ook mijn mening klaas

maar is het niet mijn goed recht om voor de samenwerking tussen deze twee verengingen te pleiten dan?

en als ik dan al wat lees dat mij niet aanstaat mag ik daar niet op reageren dan?
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

24-12-2003 14:09

nogmaals mijn oprechte excuses voor dat andere bericht klaas

MVG
wim
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-12-2003 14:32

Wim,

Klaas en ik zijn absoluut vóór samenwerking met het VBK. Dat betekent echter niet dat je het dan gelijk overal over eens bent. Als je een ander standpunt hebt dan kun je dat op een normale, rustige manier meedelen en dat is precies wat er gebeurd is.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-12-2003 17:18

Wim,

Ik bedoelde dus, dat we niet elkaar in de haren vliegen en dat we natuurlijk willen samenwerken. Doen we ook. Evenals met ECHO en andere Europese clubs.

http://www.awdltd.co.uk/echows/aims.htm#euro

Mede daarom vind ik het een beetje raar als je als club zelf wel grote vis uitzet. Goed voorbeeld doet toch goed volgen?

Zelfs naar de jeugd toe geef je dan een signaal dat een grote karper je van het is en een kleine niet.

Kan uit betrouwbare bron melden, dat bijv. op de jeugdviskampen de mannen het het leukst vonden bij Lilly. Waarom? Regelmatig werd er gevangen. En dat hoeven niet allemaal 30ers te zijn.

Zelf doen we in nederland aan spiegelkarperprojecten.

http://www.karperstudiegroep.nl/Spiegel ... index.html


Met hele mooie resultaten.

Deze 2
http://www.karperstudiegroep.nl/Spiegel ... index.html

zijn 3 kilo en 3,5 kilo gegroeid in 10 maanden. Op een rivier / kanaal he. Kilometer of 80 a 90.

MVG

Klaas