VBK koopt grote karper voor Oasis?

jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

27-11-2003 12:58

En de KSN heeft een dergelijke verantwoordelijke functie dat hier individuele personen niet zomaar uitspraken kunnen doen, lijkt me zo. Want het is wel degelijk omstreden gebied.

Groeten,
karperlimbo


_________________
Het is een kwestie van geduld.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jurgen munten op 2003-11-27 13:01 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-11-2003 14:02

Arjan,

Ik ben er nog niet uit wat ik ervan moet vinden. Als het inderdaad alleen maar de keuze is tussen tot vismeel verwerken of in een ander water overzetten dan kan ik begrip opbrengen. Ik wil eerst meer uitleg van het VBK horen voor ik een oordeel vorm. Denk dat het voor meer geldt, komt een beetje als een donderslag bij heldere hemel.

Groeten,

Mark
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-11-2003 16:44

Heren, lees hier persoonlijke meningen. Dit is hier niet van toepassing, het gaat om het wettelijk kader dat er nu in België geschapen is. Die wet is er niet voor niets, het moet de handel in grote karper tegen gaan. punt Dat is het enigste criterium. Hoor nog de uitleg van Aart afgelopen zaterdag, zijn we dat weer vergeten dan. Is wellis waar België in dit geval. Voor mij zijn ze er al iets verder dan in ons landje. Onze mannen van de KSN wachten voor mij bewust af om te reageren, de reden zullen we gauw genoeg vernemen.

Wat de kwekers in ons buurland betreft, afgelopen jaren is er genoeg fout gegaan met namen van kapers die via België ons land zijn binnen gekomen. De karperhandel loopt grotendeels via de Oostbloklanden, er is weinig controle op. dat zijn voor mij de feiten.

Hoe de controle verloopt op ziekte in België weet ik niet, dit is in ons land wel bekent.
Vermoed dat er toch iets verkeerd is gegaan bij onze Zuiderburen, even afwachten maar op een reactie, die zal er van het VBK snel genoeg komen.

mvg, Peter
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

27-11-2003 17:13

Peter,

er wordt volgens mij toch wel degelijk gevraagd naar persoonlijke meningen door Arjan.

"Ik kreeg het VBK magazine onder ogen van een goeie maat van me.
In de inleiding staat een stukje over een VBK water genaamd Oasis.
Er staat ook in dat de VBK grote vissen wil kopen via een kweker, die ze via een vidange krijgt.

Wat vinden wij hiervan. Grote vissen verslepen en uitzetten is toch eigenlijk not done.
En het getuigd volgens mij niet van goed waterbeheer? "

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-11-2003 18:00

Op 2003-11-27 12:58, schreef jurgen munten:
En de KSN heeft een dergelijke verantwoordelijke functie dat hier individuele personen niet zomaar uitspraken kunnen doen, lijkt me zo. Want het is wel degelijk omstreden gebied.

Groeten,
karperlimbo


_________________
Het is een kwestie van geduld.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jurgen munten op 2003-11-27 13:01 ]</font>


Graag zou ik daarom willen weten, meneer de voorzitter, of de Heer Munten zijn uitspraken doet als Karpervisser, als KSN lid of als mens.

:wink:

vr gr Sjoerd
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-11-2003 18:33

Beste Jurgen

Is wel leuk, tuurlijk is dat leuk, maar het gaat erom of het een probleem is, en dat is het
nogmaals voor mij in dit geval zeker.
Kan je nog herinneren wat Aart gezegd heeft over het punt van die 60 cm karper, Jurgen?
Krijg de indruk dat je daar anders overdenkt, je was er toch in Leerdam??


Even iets anders, als bestuursleden uitspraken doen, moet dat met name onder persoonlijke titel zeker kunnen, voorbeelden te over. Zie Mark, Aart, Klaas, en Frank Huisman.
Zolang het maar geen beleid beslissingen zijn van de KSN natuurlijk, anders ligt er een probleem, als het tegenstrijdig is met het officiële standpunt. Ben inhoudelijk wel niet op de hoogte maar ik vermoet dat daar ook het probleem in België ligt, ben zo maar wat hardop aan het denken. Kan wel naast de bal trappen natuurlijk.

Groetjes, Peter
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

27-11-2003 20:59

Heren, heren toch

is het dan zo moeilijk bij de kern te blijven.

Heeft Belgie behoefte aan het uitzetten van zware vis? Hebben de plaatselijke vissers van Oasis behoefte aan zware karper uitzettingen? Nee dus, ze kunnen ze elders in Belgie voldoende vangen. misschien met wat moeite doen etc..... goh, ze zouden der eens voor moeten vissen...

Lees het blad van de VBK en huiver van het vlees wat u voorgeschoteld krijgt, en je beseft de potentie van de wateren van belgie, maar zekers ook de mentaliteit In Belgie, nogtans het VBK blad mag je gewoon jezelf zo klein mogenlijk maken op de foto, mag je gerust vergrotende lenzen gebruiken etc.... als de vis maar lekker vet oogst...

voila ik ben dus tegen

Het betreft dus een verenigingswater van het VBK, waar men bezig is een goed visstandsbeheer te verkrijgen. Is het zo moeilijk om ervoor zorg te dragen dat je (volgens normen van bijvoorbeeld echo en ksn) kleine vis uitzet, en deze zelf laat groeien? wat kost dit? Vijf jaar? Kijk eens naar onze spiegelkarperprojecten. Zijn daar sommigen al niet de twintig ponds grens overschreden in vijf jaar tijd? Hoeveel meer plezier geeft een zelf grootgemaakte karper wel niet t.o.v. een aangekocht stuk vlees van 30 pond?

Nu lees ik dat de kosten te hoog zijn, daarom meer leden nodig, die willen vlees? Vlees kost geld dus nog meer leden nodig?

Heren? Niemand aan het kotsen geweest bij het idee dat deze vissers eigendom worden van sponsors? De Gamma-spiegel? De neckermann-rijen? Het alberthein-kleintje? Pietklerks-volschubspiegel?

Sorry hoor....

gaat dit door heb ik persoonlijk geen enkele reden meer nog lid te blijven van het VBK. De manier waarop men met het pondengedoe omgaan in publikaties etc gaven mij al voldoende twijfels. Deed mij denken, daar lopen ze nog wat jaartjes achter, en ze komen er nog wel achter.

Het is grote kolder dat de zogenaamde vindage als beargumenterin wordt aangevoerd. Anders vismeel danwel de BTW's.... nou, prima toch?

Heeft belgie behoefte aan het uitzetten van grote vis?
Nee

Heeft de belgiesche karpervisser behoefte aan grote vis
Nogal

Is dit een argument tot het gesponsord uitzetten van grote karpers?
Nee

Is dit een goed voorbeeld naar buiten toe van het VBK?
mijns inzien niet.

Rijmt dit met het beleid wat met man en macht tracht de handel in grote karper probeert te bestrijden?
Nee.

Op persoonlijike noot
Edwin Siol
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-11-2003 03:13

Wie de Handleiding Spiegelkarperprojecten en de KSN Visie Karperbeheer heeft gelezen (of alsnog leest) weet hoe het KSN standpunt ter zake is.
Rob Dougan

28-11-2003 10:16

Anzi.. Sorry voor deze posting. Hij is verwijderd.

Voor andere mensen in deze discussie is het wel jammer daar ze de " verklaring" van het VBK bestuur nu niet meer kunnen lezen. Hopelijk krijgen wij ook nog zo een verklaring.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bertil Wielink op 2003-11-28 14:15 ]</font>
Dominique de Raedt
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Anzegem België
Contacteer:

28-11-2003 12:48

Beste Beheerders,


Toen ik deze morgen de postings op uw forum aan ’t lezen was ben ik bij deze discussie uit gekomen :

http://www.karperwereld.nl/forum/viewto ... 1&start=25


Tot mij grote verbazing zie ik dat er een hele posting bij staat die van mijn forum komt. Daar dit om een gesloten discussie ging zou ik het zeer op prijs stellen dat u deze posting zo snel mogelijk verwijderd van uw forum. (het gaat om de posting van deheer Rob Dougan.)

Mag ik er u trouwens op wijzen dat, het illegaal en zonder toelating van de beheerder, kopieren van bestanden, foto’s, forum-postings etc… gerechterlijk kunnen vervolgd worden daar hier het gaat om een schending van het copyright !

Met vriendelijke groeten,
De Raedt Dominique
http://www.carp.be/BBS
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-11-2003 12:58

Een ieder KSN lid kan zich nu voorstellen, waarom de KSN geen eigenwater in beheer heeft.
De visie van de KSN is duidelijk en transparant. Die van het VBK duidelijk anders. Door het in bezit hebben van viswater loop je zeker risico dat belangen verkeerd worden gewogen.

Als ik het goed lees, komen er nu vissen van verschillende waters op de Oasis.
Van een karperbeheer, ontbreekt helaas dan elk spoor.
Een groter risico kan je niet lopen, om in aanraking te komen met virussen, triest.

Wat kunnen we toch blij zijn met onze mannen van de KSN, Voor mij hulde aan hen.

Groeten, Peter



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Otte op 2003-11-28 13:08 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-11-2003 13:18

kopieren bestanden, kon dat maar...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-11-2003 13:20

Geef mij maar Cassien dan. :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

28-11-2003 13:30

Klaas Kloon nie!!!!!!!!!

J :smile: hn
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-11-2003 14:43

Waar twijfelde De heer, Alijn Danau ook al weer aan.

Te koop, echtheidscertificaat, is echt (……)

Tja, zo lus ik er nog wel een paar, Heren. Is dat het allemaal wel waard.
Wens het bestuur van het VBK veel wijsheid toe, de komende tijd.

Hoe lang wordt er nog gesold met ons, een vraag van een karper.
Toen hij weer moest verhuizen naar een ander water.
Blind geworden van het flitslicht en kijkend naar de hongerige blik, van een stel mafkezen.
Ha, die 17 kg vis is voor mij, ben al 2 weken aan het voeren, mag ik al op de foto met hem.
Kunnen jullie hem gelijk plaatsen.


Ga maar een feestje bouwen,kan ik het even vergeten misschien.
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

28-11-2003 14:52

Zeer spijtig Bertil dat je het bericht hebt verwijderd!!

Bart
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-11-2003 14:55

Jezus, waar gaat dit naartoe?

mag er dan helemaal niks meer!

Pfff...

met stilstaande groet !!!
Frank
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-11-2003 14:56

Ja Bart ik weet het.
Maar er werd expliciet om gevraagd en die kopie was uit een "gesloten VBK corner" op het andere Forum.

Als ik de "gesloten" discussie die daar is opgestart over de kopie hier op het board dan zullen velen daar wel willen reageren. Want als je leest wat ze van alle Carpboard gebruikers vinden..

Sorry was even off topic..

Vr.Gr.

Bertil
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

28-11-2003 15:45

Nou, ik deel die mening namelijk niet bertil...
Waar ik wel even raar van opkeek, is dat het vbk verweten wordt van geen verstand te hebben van waterbeheer, en dat veel wijsheid naar de toekmost toe wordt gewenst... Maar, er word ook gezegd dat de ksn GEEN waters onder haar beheer heeft, sorry, maar dan mag je me het niet kwalijk nemen dat ik het schandalig vind dat het vbk verweten gemaakt wordt... Die wijsheid komt dus heus niet uit de lucht gevallen, wie niets doet kan ook niets verkeerd doen he... En als de moeite gedaan wordt om het vbk blad te lezen, lees dan ook het Hengelblad maar eens, daar staat alles in over de studies van het vbk met betrekking tot draagkracht e.d. van waters. Het is zeker niet mijn bedoeling om de ksn verwijten te lopen maken hoor, begrijp me niet verkeerd, ik vind gewoon niet dat er geoordeeld mag worden over zaken waar het fijne niet van geweten is...

JVR :razz:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-11-2003 16:01

Beste Jelle,

Met alle respect, maar du moment dat er een tong uitgestoken wordt...

Ben bang dat je de discussie zelf een beetje verkeerd begrepen hebt. De discussie betreft geen draagkracht van water, maar een geheel andere. Nl. wat vindt men ervan, dat het VBK grote karpers uit wil zetten in haar wateren.

Met als achterliggende gedachte: De "andere hand" zich sterk maakt om ECHO te ondersteunen.

T'is maar om even in perspectief te zetten.

MVG

Klaas
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

28-11-2003 16:06

"ik vind gewoon niet dat er geoordeeld mag worden over zaken waar het fijne niet van geweten is..."

En voor het geval men er wel het fijne van te weten komt wordt het maar als gesloten discussie behandeld? Misschien heeft de KSN wel beter nagedacht over de mogelijke gevolgen van het beheer van een water. Zolang er een bepaalde geheimzinnigheid aan te pas komt wekt dat de nodige argwaan.
Zeker na het lezen van het bericht wat vanmorgen op dit forum heeft gestaan.

Ik kan enkel afgaan op de berichten welke mij wel bereiken en deze zijn/waren ronduit verontrustend! En er wordt geen openkaart gespeeld op dit moment en dat vindt ik dus wel kwalijk zeker als het gaat om het VBK en de belangenbehartiging van ALLE karpervissers. Moet ik eerst lid worden om te weten wat de doelstellingen zijn van deze vereniging?

Kom op als er niets aan de hand is speel dan openkaart! Dan hebben anderen de mogelijkheid om te reageren op een eerlijke manier en worden zeer vervelende uitspraken zoals "geen verstand te hebben van waterbeheer" als het goed is vermeden.

Bart
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-11-2003 16:29

Beste Jelle,

Het VBK wordt mijns inziens NIKS verweten. Althans niet door mij.
Alleen als lid mag ik toch wel vraagtekens zetten bij sommige beleidsbepalingen?
Nooit is iedereen het met elkaar eens. Ook niet bij de KSN, binnen geen een vereniging. Ik vind dat je dan als lid best vragen mag stellen aan het bestuur.

Dat het VBK geen verstand heeft van waterbeheer zegt niemand hier, want ze hebben volgens mij juist wel veel kennis in huis en werken hard om dat zo goed mogelijk over te brengen.

Van mij dan ook GEEN enkel kwaad woord over het VBK. Ze doen heel veel dingen heel goed en ik adviseer iedereen lid te worden van het VBK, maar bij sommige zaken zet ik vraagtekens.

Hopelijk is het zo duidelijk wat ik bedoel.

Vr.Gr.

Bertil
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-11-2003 17:12

Het lijkt me niet verstandig om zomaar te reageren terwijl je de achtergrond ervan niet weet. Laten we nou eerst eens afwachten tot we precies weten wat er aan de hand is, en dan met een goed op feiten gebaseerd (en dat is nou juist het belangrijkste) antwoord komen.

Is het inderdaad zo dat het VBK die vissen puur en alleen wil om meer vergunningen te verkopen dan vind ik dat erg jammer.

Maar nogmaals, even afwachten..

mvg
stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-11-2003 21:17

Heren,

Soms wordt je weleens verdrietig soms gloort daar ineens hoop. Zojuist is mij weer iets overkomen waarom ik weer een poosje vooruit kan.

Heeft misschien niets met deze topic te maken en toch waarschijnlijk ook alles.

Nogmaals: klasse....
MVG

Klaas

sorry maar moest het even kwijt. Ben ook al een dag of wat van slag, zonder het eike kwijt te kunnen.