Nieuw wereldrecord schubkarper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

13-01-2007 19:56

ik zou zeggen voor je iedereen maar zo de schuld in de schoenen
schuift, kijk eerst maar eens goed naar je zelf voor je allemaal onzin uitkraamdt. en dan ook nog eens iemand als achiel aanvallen terwijl
je hem niet eens kent en pieter aanvallen omdat vrienden van hem
in het verleden iets fout gedaan zouden hebben,waar je waarscheinlijk
ook het fijne niet van weet. dus hpe ik zou je aanraden om
of hun zelf aan te spreken of je huiswerk voor 1000% gedaan te hebben
voor je weer onzin begint uit te kramen
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

14-01-2007 10:33

Dat is de boodschap, als iedereen eerst naar zich zelf gaat kijken voordat je met de vinger gaat aanwijzen. De meest gerenomeerde vissers hebben in het verleden blunders gemaakt van hier tot tokio. Hier hebben ze van geleerd toch!!!!

En dat geleuter over de PVD vindt ik totaal onzinnig, mensen die alleen maar lullen over dieren terwijl er diverse kids nog steeds naar de kloten gaan, daar zakt mijn broek van af. Dieren hebben rechten, en recht op een keurige behandeling. Maar het blijven wel dieren!!
Karpers zijn vissen en ja die vinden het echt niet prettig om een haak in hun bek te krijgen, maar het is en het blijft een hobby. De nabehandeling ( vangen, en terugzetten ) moet zo goed en netjes mogelijk en daar schiet het vaak bij in.

Vissers die de foto belangrijker vinden dan het welzijn van de vis zijn
er legio en daar zitten ook hele bekende namen onder. maar laten we in 2007 nou niet doorslaan.

Kijk naar je zelf en help de beginnende vissers met tips i.p.v. ze te negeren.

Zo en nou ist klaar!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

16-01-2007 17:28

Remko

Ik heb Pieter hier helemaal niet aangevallen.
Lees eens goed.

Tom

Dat er dagelijks kinderen sterven, daar heb ik niets mee van doen.
Daarbij is het zo dat ik een recht-oplopend (RF) mens ben, en daarom donders goed weet waar mijn verantwoording als mens ligt.
Er lopen op deze aard-bol echter hele vreemde kostgangers rond, en dat er daar een aantal ook op karper vist, is mij onderhand wel duidelijk.

Dan al die mannetjes met al die gekende namen (die ziel en zaligheid verkopen voor een paar grijpstuivers) wat zijn zij meer als een ander ??
Is het zo erg als men kritiek krijgt te verduren??
Erger dan het sterven van een karper door toedoen van een karpervisser ??
Relativeer het maar dood.....

met kruin-krabbende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

16-01-2007 18:04

Hans-Peter van Ee.... Leg mij nou eens uit wat er mis is met een karper zakken als het verantwoord is bedoel water temperatuur goed en je de vis diep weg kan hangen dus niet op bijvb. stenen maar gewoon waar hij vrij hangt. En hoop dat je ook eens goed nadenkt waar je allemaal over praat mensen zo maar iets in zijn schoenen schuiven denk nog niet eens dat je ze persoonlijk kent. Er gebeuren soms echt wel dingen wat anders zou kunnen, maar doe nou niet of iedereen verkeerd bezig is. Kijk met vissen sjouwen denk dat iedereeen daar op tegen is als ze het goede verstand gebruiken . Maar er zijn ook karpers of andere vissen van de dood gered, maar bedoel hier nu mee vis over zetten naar andere stukken dat keur ik dus niet goed. Maar in sommige gevallen kan ik het wel begrijpen bijvb als er iets met het water aan de hand is, een uitdroging van een water. Je kritiek is niet altijd op zijn plaats als ik het zo mag zeggen ( en het staat er toch).....Mvgr Vlekkie
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

16-01-2007 19:37

Vlekkie, ben het helemaal eens met je. Er zijn echter altijd moraalridders die vooral anderen kunnen vertellen wat wél en wat niet kan. Voor zichzelf hebben ze overigens wel vaak een excuus waarom zij iets wél doen wat ze een ander verwijten. (HPE, dit is geen verwijzing naar jouw reactie of zo) Als je de topics leest over KK of andere wateren staan ze vol van meningen over vuil dumpen, rijden op het jaagpad, drie stokken, té veel voeren op verkeerde momenten of op andermans stekken.
Ook ik maak me daar soms druk om, maar ik heb besloten dat niet meer zo vaak op dit forum te doen. In de eerste plaats roept het vaak alleen reacties op en ten tweede heb ik niet het idee dat het resultaat oplevert. Tegenwoordig spreek ik mensen dus liever rechtstreeks aan (op een rustige manier) aan de waterkant. Wellicht riskeer ik daarmee ook een negatieve reactie maar ik ben in elk geval in staat om iets te doen waarvan ik rechtstreeks zie of het nut heeft of niet.

Succes aan het KK. Ik houdt het voor mezelf liever op de wat minder druk beviste stukken. Bijkomend voordeel is dat je ook wat minder in de kijker zit van een ander.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

17-01-2007 16:01

Mario

Natuurlijk is het mogelijk om op verantwoordde wijze een vis te zakken, maar niet op een kanaal, en dan nog wel bevestigd aan de aanmeer-palen.
In deze topic is toe lezen hoe drie karpers zo aan hun eind komen doordat een boot ging aanmeren.

Zakken is echter niet een noodzakelijk iets, natuurlijk is een foto overdag vaak mooier dan een nachtfoto, maar in wie zijn belang is dat ??

Peter

De afgelopen twee jaar heb ik diverse beginnende karpervissers geholpen met het wegwijs worden in deze hobby.
Net als jij aan de waterkant, en er zijn genoeg beginners die het positief opvatten en ook oppakken.
Helaas lopen er ook een aantal figuren rond, die het nooit zullen en willen leren.
Zij houden zich echter wel op aan de waterkant, en het boeit deze lui helemaal niets dat zij ook anderen in kwaad-daglicht stellen.
En karpervissers zijn nu éénmaal makkelijk te identificeren, dus reken er maar dat dat generaliserend werkt.

met verantwoordende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

17-01-2007 17:54

Ben het daar helemaal niet mee eens Hans-Peter van Ee dat je op een kanaal geen vis kan zakken. Zal je zeggen waarom als het diep genoeg is en het water koud genoeg is om verantwoord een vis te zakken. Lijkt het mij geen probleem en bij scheepsvaart je wel bij de zak bent en niet in je tent blijft liggen, maar jij zal nu toch wel weer het laatste woord moeten hebben. En ik praat niet over aanmeerpalen maar weet wel waar je het over hebt. Maar daar gaat het mij nu niet over, en ja denk dat iedereen die met een normaal verstand en op verantwoorde manier met karpervissen bezig is wel weet wat kan en wat niet kan. En ik kijk nooit alleen in eigen belang eerste wat ik denk is het wel verantwoord om te zakken. En zo ja dan trek ik mijn plan en daar breng jij mij toch niet vanaf. Heb er ook met de man die controlle uitvoert uitvoerig over gehad en hij snapte dat best, hij weet exact wat IK voor mijn hobby over heb. Maar je zal hier ook wel weer wat op weten zo als heel vaak, denk toch eens na iedereen is niet hetzelfde bezig hoor...........Mvgr Vlekkie
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

17-01-2007 19:23

Wil me niet verlagen om op de man te spelen want ik kan jullie allemaal niet, maar H.P.E je moet de realiteit niet uit het oog verliezen. Niet iedereen zakt een karper aan een aanmeerpaal!!!! En scheer dus dan ook niet iedereen over een kam.

Ik ben het volledig met je eens omtrent visgedrag van menig karpervisser en daar bedoel ik niet alleen de beginnende visser mee!!!

Blaad niet over mensen als je ze niet werkelijk kent en maak iets niet mooier dan het is.
Leg maar eens op een normale manier uit dat je een karper haakt met een zelfhaaksysteem, de haak zit in zijn bek en daarna zijn we heel voorzichtig met deze vis en onthaken we hem op een onthaak mat. Een beetje klinic op het wondje en zwemmen maar weer.

Leg dat maar eens uit aan een dieren vriend die beslist niet van vissen houdt.

En nou ist klaar!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-01-2007 19:27

Twee dingen moeten ze verbieden, bewaarzakken en clinic.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

17-01-2007 19:39

Sjonge jonge Douwe. Ik hoop echt dat je die opmerking cynisch bedoelt anders kan ik op geen enkele manier bedenken wat je met die opmerking probeert te bereiken.

Terug naar de discussie met HPE en Vlekkie. De waarheid v.w.b. zakken van vissen ligt (zoals vaak) in het midden. Niet elke stek leent zich ervoor om vis te zakken maar ook niet elke stek maakt verantwoord zakken onmogelijk. Scheepvaart en gezakte vis gaan moeilijk samen, basaltkeien en stroming ook. Daarentegen zijn er voldoende kanaalkanten waar karper uit de stroming en veilig weggehangen kan worden. Wanneer je een beetje logisch nadenkt kun je dus constateren dat de woorden "altijd" en "nooit" zelden opgaan.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

17-01-2007 19:47

Waar ik vis is geen stroming en liggen ook geen stenen, dus kan ik verantwoord een vis zakken. En scheepsvaart komt er wel maar is geen probleem is geen Albert Kanaal en weet wel wat te doen dan en bijna altijd is de zak dan al lang uit het water. Ze varen de nacht niet door, ben me ook volledig bewust waar ik dan mee bezig ben als ik het doe....Vlekkie
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

17-01-2007 22:38

lijkt me duidelijk vlekkie enne vang ze daar he :P
het woord Cassien zegt toch genoeg
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

18-01-2007 16:04

Mario

Nergens binnen deze discussie verbied ik niemand om zijn vissen te zakken.
In mijn eerste posting binnen deze topic heb ik het over: 'liever niet een karper zakken'.
De tweede keer schrijf ik dat het mogelijk is om een karper verantwoordt te zakken.
Ik verbied niemand iets, en een ieder mag van mij doen wat hem/haar zalig maakt, en daar valt het geven van jouw/zijn/haar of mijn mening ook onder.

Het afkraken van Pieter zijn wereldrecord-vangst dat is natuurlijk weer iets geheel anders dan een mening geven.
Maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
Zoals jij ziet, Mario, heb ik er weer wat op gevonden, en mijn standpunt over bovenstaande zaken is er niet door veranderd.

met standvastige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

18-01-2007 16:10

HPE zelf weleens een vis gezakt? :D
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

18-01-2007 16:16

Ik denk dat negeren van meneer HPE misschien maar gewoon het beste is.....

Gr. v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

18-01-2007 16:23

Gerrit

Wat denk jijzelf ??
Ik beweer nergens dat ik roomser als de paus ben.
Ja, ik heb in het verleden wel eens een karper gezakt.
Maar inzicht en ervaring die veranderen in de loop der jaren.
De keren dat ik een vis heb gezakt had ik geen rust in mijn donder.
Waarom ??....omdat het in mijn ogen niet hoort om een vis of een dier op- of af te sluiten, van zijn natuurlijke leefomgeving.

Sjors

Waarom negeer jij mij dan niet ??

Heren

Mocht het zo zijn dat men mijn aanwezigheid niet langer pruimt op dit forum, dan mogen tien boarders dat hier aangeven.
Zodra de tien is bereikt, dan zal ik niet meer posten.

met broek-afzakkende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-01-2007 17:42

Die tien die haal je gemakkelijk, die haal ik ook nog wel.
Sinds wanneer laat jij je wegsturen door mensen die een hekel aan jou reacties hebben?
Is dat ook voortschrijdende wijsheid of leeftijd?

En Peter die opmerking is absoluut niet cynisch bedoeld.
Allebij de artikelen zijn totaal overbodig en voegen niets aan het karpervissen toe.
Vissen is een hobby, geen religie!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

18-01-2007 17:59

Dit zijn jou woorden Hans-Peter van Ee....
Mario

Natuurlijk is het mogelijk om op verantwoordde wijze een vis te zakken, maar niet op een kanaal, en dan nog wel bevestigd aan de aanmeer-palen.

Hier zeg jij toch dat je op een kanaal geen vis verantwoord kan zakken en dat bedoelde ik daar ben ik het in het geheel niet mee eens en ik had het zelf dus niet over de aanmeerpalen want daar zak ik dus geen vis...En kom niet met weer wat anders want je typte dat zelf...Ik zeg dat dat wel gaat in mijn reactie naar jou toe...Mvgr Vlekie
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

18-01-2007 18:24

Hans-Peter van Ee schreef:
omdat het in mijn ogen niet hoort om een vis of een dier op- of af te sluiten, van zijn natuurlijke leefomgeving.


HPE


Waarom vis jij eigenlijk nog?
Immers,als je hem vangt dan ontrek je hem met geweld uit zijn natuurlijke leefomgeving..
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

18-01-2007 18:37

mario van de westerlo schreef:Dit zijn jou woorden Hans-Peter van Ee....
Mario

Natuurlijk is het mogelijk om op verantwoordde wijze een vis te zakken, maar niet op een kanaal, en dan nog wel bevestigd aan de aanmeer-palen.

Hier zeg jij toch dat je op een kanaal geen vis verantwoord kan zakken en dat bedoelde ik daar ben ik het in het geheel niet mee eens en ik had het zelf dus niet over de aanmeerpalen want daar zak ik dus geen vis...En kom niet met weer wat anders want je typte dat zelf...Ik zeg dat dat wel gaat in mijn reactie naar jou toe...Mvgr Vlekie



Lijkt me duidelijk en wel vlekkie you are right
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

18-01-2007 18:58

ga weg dan ik ben voor :D :D :D
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

18-01-2007 19:00

Andre Kip schreef:
Hans-Peter van Ee schreef:
omdat het in mijn ogen niet hoort om een vis of een dier op- of af te sluiten, van zijn natuurlijke leefomgeving.


HPE




Waarom vis jij eigenlijk nog?
Immers,als je hem vangt dan ontrek je hem met geweld uit zijn natuurlijke leefomgeving..



Andre, je haalt me de woorden uit de mond.
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

18-01-2007 19:12

ik ben ook voor :P
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

18-01-2007 19:34

Nee, hoor ik vindt dat iedereen recht heeft op een mening. Maar ik krijg steeds meer het idee dat HPE gewetens bezwaren heeft t.o.v. zijn eigen visserij.
Je hoeft zeker het forum niet te verlaten ( who the fuck are we ), maar je moet jezelf is af gaan vragen of het aan de haak slaan van een vis wel iets voor jou is.

By the Way ik zak een vis alleen wanneer het 100% mogelijk en veilig en nodig is, zelfs dan controleer ik met regelmaat de zak. Als ik moet kiezen tussen s'nacht fotograveren of zakken dan kies ik voor een foto.

Maar nogmaals niet over een kam scheren en niet doorslaan!!!
En heb je gewetens bezwaren, stop dan een tijdje met vissen en zet alles even op een rijtje. Maar doe vooral waar jezelf 100% achter staat HPE.

mvgr Tom
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

20-01-2007 11:31

Mario

Dat jij karpers zakt op een kanaal, dat is jouw verantwoording.
Naar ik begrijp probeer jij het verblijf van de karper tijdens het zakken zo aangenaam mogelijk te maken.
Het is alleen te hopen dat nu niet iedereen denkt dat het zakken op een kanaal zomaar kan, het gaat puur om de omstandigheden ter plekke.
Op de kanalen waar ik heb gevist, is het onmogelijk om een vis te zakken.
Als een karper op de kant ligt, is het aan de karpervisser welk lot de vis beschoren is.
Een karper op de kant, is een kans- en weerloos dier.

André en Gerrit

Dat jullie een karper met geweld uit zijn natuurlijke element trekken, dat is niet mijn pakkie aan.
Ik dril een vis met beleid en inzicht, pas wanneer de vis op zijn/haar zij gaat is deze klaar om geland te worden.
Voor mij staat het welzijn van de vis voorop, en stem daar mijn dril en de materialen die ik gebruik op af.
Een beetje meer respect voor de karper lijkt mij wel gepast.

Douwe

De tien is nog niet bereikt, dus ik blijf nog even.
Naar het schijnt ben ik een bedreiging voor de karpervisserij.
En vroeg of laat moeten die verdwijnen, dus ik geef al die rechtgeaarde karpervissers hier de kans op met mijn mij af te rekenen.
Hoe ouder, hoe gekker :lol: :lol: :lol:

Tom

Mijn geweten is niet bezwaard, maar ik sta er werkelijk van te kijken wat er uitgevreten wordt met de kanaal-karpers in deze topic.
Karpers in de kofferbak, een paar honderd meter rijden, karpers uit de kofferbak, karpers op de foto en dan pas mag het visje terug.
Veel karpervissers schijnen dit normaal te vinden.

Wanneer er echter één van de zogenaamde namen door het slijk wordt gehaald, dan zijn de rapen gaar en de kolen rood-gloeiend.
Leuk wereldje daar aan dat kanaal.

met hoofdschuddende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!