Hoe grote vissen vangen op clubwater!!

Plaats reactie
Hans De Wilde
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-03-2003 01:00

28-08-2003 13:41

Beste karperaars,

Volgende week is het weer zover: Kermisvissing in de club. De bedoeling: de grootste vis vangen. Maar met welk aas moet je nu vissen.

Mijn hengels: 1 eng. snoekhengel van 6,3 m
2 karperstokken van 3,3 m

Normaal aas: 1) deeg
2) mais
3) aardappeltjes(dit seizoen al het meest grote vissen op gevangen)
4) trouvit
5) compostwormen

De visput: 30 op 15m
Hans De Wilde
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-03-2003 01:00

28-08-2003 13:50

Wat misschien nog handig is om te weten: het gaat hier wel om penvissen en vorig jaar was de grootste vis amper 6kilo, dit seizoen zijn er wel al vissen van 8 kilo gevangen en het is zeker dat er vissen zitten van 15-20kilo alleen vist iedereen te licht en is de put zo klein dat ze direct de leliebladen in vluchten.

Met welke haak vis je eigelijk best op zo'n vissen.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

28-08-2003 15:40

Hans,

Ik hoop toch dat je niet met De visput: 30 op 15m bedoeld een afmeting van 30meter bij 15 meter?
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

28-08-2003 16:27

Als ik het goed begrijp zijn de deelnemers en initiatiefnemers van deze 'wedstrijd' mijns inziens 'n stelletje achterlijke dierenbeulen.
Iedereen verspeeld dus hun vissen in de lelies, en weet nota bene dat hij te licht vist?! En een put van 30 bij 15 meter??! En er zitten hoogstwaarschijnlijk 30'ers en 40'ers op zo'n kleun putje??

Ik hoop dat niemand ook maar één enkele tip geeft! Of het moet iets in de trant zijn van "DOE NORMAAL, HOE HAAL JE 'T IN JE HOOFD?!"

Met geirriteerde doch verbaasde groet,
hoe kan iemand zo dom zijn...?
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

28-08-2003 18:16

Als je zorgt voor een hele sterke molen, vang je vast de grootste, je haakt de lijn van degene tegenover je en maar takelen, heb je kans op zo`n volgevreten 220 ponder.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
Willem Jannes
Berichten: 31
Lid geworden op: 16-08-2003 02:00
Locatie: Brugge

28-08-2003 21:31

Je kunt ook elke deelnemer een emmer geven, zodat ze het water uit het putje kunt scheppen, en zo de grootste vis oprapen. En als je heel veel geluk hebt zit er wel een 20 kilo vis in je emmertje en dan heb je direct gewonnen.

Vanwaar komt die vissen van 15-20 kilo vissen???????????
If they find me stiff and caked in frost one bleak morning, at least it will have been my own fault...
Hans De Wilde
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-03-2003 01:00

29-08-2003 10:17

Toen ze pas begonnen met de visclub hebben ze vissen gekocht om op die put te steken. Nu is dit inmiddels jaren(26 jaar om precies te zijn) geleden. En sommige van die vissen zijn grote vissen geworden. Maar omdat wij maar vissen op de kleinere vissen en het een echt dressuurwater is zijn we wel verplicht om licht te vissen, anders vang je gewoonweg geen enkele vis. De put is trouwens zeer goed onderhouden. Verder: het zijn geen gestolen vissen ,want eigelijk zien we de vissen liever niet komen omdat ze veel te groot zijn en dus gaan we ze zeker niet gaan stelen!!!! Integendeel, als er te veel vissen zijn brengen we ze naar het stadsputje in de buurt waar er veel te weinig vissen zitten, jammer genoeg kunnen we dit met de grote vissen niet doen omdat ze te groot zijn voor te vangen. Ook is amorceren in de clubput verboden om de waterkwaliteit hoog te houden. In de winter word er wel gevoerd omdat de vissen anders te weinig te eten hebben.

Hoe we weten dat er zon vissen zitten? Er dreven eens vissen boven door zuurstoftekort.
De vissen zijn gered doordat de eigenaar van de put enkele karweitjes kwam doen.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

29-08-2003 10:23

Ok, dat verandert de zaak, mijn excuses voor mijn overhaaste conclusies!

Maar hoe kunnen die vissen op zo'n putje zo groot worden? En is niemand bereid om die vissen op bv een groot water met een kleine bezetting te zetting, zodat de vissen meer leefruimte hebben en niet bij ieder zonnestraaltje door zuurstofgebrek boven komen drijven?
En hoe diep is het putje eigenlijk?

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Willem Jannes
Berichten: 31
Lid geworden op: 16-08-2003 02:00
Locatie: Brugge

29-08-2003 14:23

En waar is dit clubwater? In Belgie of Nederland. En er zijn zeker mensen genoeg die de vissen willen helpen overzetten. Je kunt de vissen desnoods in een grote vaart of kanaal overzetten. Maar je zou dan moeten contact opnemen met mensen die daar veel van weten. Je kunt bv. eens contact op nemen met een visserijboiloog. Die gaat dan de situatie bekijken en zeggen als het slim is om de vissen die al zo lang in dat water zitten over te zetten of niet.

Je moet daar wel mee opletten. Want karpers die al redelijk oud zijn. Gaan zich niet rap aanpassen aan een nieuwe omgeving. Zo weet ik van kleine karpers tot 8 kilo. Ongeveer een stuk of 70, die verplaats zijn om op een betaalwater te steken. En die hebben een hele tijd nodig gehad om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving. Er zijn er zelf de eerste week een stuk of 15 dood gegaan.

Ook moet je opletten als je vissen oversteekt dat je geen ziektes meebrengt of oversteekt. Anders gaat de oude populatie en de nieuwe het niet lang overleven.

Opletten daarmee????
If they find me stiff and caked in frost one bleak morning, at least it will have been my own fault...
Plaats reactie