veel guppen vangen op Hengelhoef?!

Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

27-01-2003 21:19

Ik geloof vanaf 1 maart, maar ben niet zeker.

MVG
piotr
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-01-2003 08:21

Je mag er vissen vanaf 1 maart tot 30 november.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

30-01-2003 12:41

Ten eerste: Ik weet wat er op die vijvers zit!
Ten tweede: de beheerders van de hengelhoef hebben in het verleden al meermalen fouten gemaakt.

Ten derde: Bij het afvissen van een vijver wordt echt niet alle vis eraf gevangen. Dus dat die vismaat van je vis heeft gesignaleerd op de stompen dat zegt dus helemaal NIETS!

Ten vierde: vorig jaar is er totaal onnodig ook karper uitgezet op de toch al volle vijvers. Dus vertel me eens waarom ze nu vijver 1 niet tjokvol zouden gooien???

Ten vijfde: Het zouden niet de eerste sufkutten zijn die zoiets zouden doen.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

30-01-2003 13:41

Oh...dat verklaard het.

Das het probleem Daantje, ik denk na!

Die vijvers zouden afgevist zijn en dat is geen goede zaak. Ook ik breek me de nek erover en vraag me af waarom.. Maar zoals ik al zei: Op de heneglhoef zijn in het verleden al dikke fouten gemaakt!

Alles passeert langs Vic!!! Jippiee!! Topen het vorig jaar zeer slecht ging met de tweede vijver was er volgens vic HELEMAAL NIKS AAN DE HAND!!!

Je hebt op alle drie de vijvers gevangen! Je bent niet de enige! Dan weet je dus ook hoe slecht het vorig najaar gesteld was met vijver 1??? NIET GOED HE!?
kristof schevernels
Berichten: 12
Lid geworden op: 17-09-2002 02:00

30-01-2003 14:29

Ik vis voornamelijk op de 3de vijver (de stompen) en als ik me baseer op mijn eigen ervaringen denk ik dat het vrijwel onmogelijk is om deze vijver op een efficiënte manier (met netten) af te vissen.

Zoals jullie ongetwijfeld wel weten is de bodem van deze vijver bezaaid met obstakels, voornamelijk boomstronken. Het zou onbegonnen werk zijn om deze vijver af te vissen, zelfs als men over het juiste materiaal beschikt.

Om me over de andere 2 vijvers uit te spreken beschik ik over te weinig informatie.
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

31-01-2003 01:44

Beste Tim,
Vic heeft bij mijn weten nooit gezegd dat er 'niks mis was met de 2de', wel dat ze er niet achter kwamen wat er mis was! Vermits het niets te maken had met waterkwaliteit, ziektes (ja er zijn vissen onderzocht),dat er zowat overal in Limburg karper dood lag ( onder andere in het natuurgebied "de Teut" in Zonhoven tot enkele honderden exemplaren) en dat het ging om vissen van rond de twintig pond wijst allemaal richting het verstoord paaigebeuren wat ook in het topic "karpersterfte op Hengelhoef" genoemd wordt.
Wat dat afvissen (met netten) betreft moet ik idd Kristof gelijk geven, het is praktisch onmogelijk, en niet alleen op de 3de. Bovendien zou ik niet weten wat de bedoeling daarvan zou zijn? Over die visuitzetting heb ik helemaal niets gehoord, en ik zit daar tijdens het seizoen toch wekelijks een keer of twee. Dat lijkt mij dus weer uit de lucht gegrepen onzin. En moest dit waar zijn, dan zou ik dat toch wel hebben gemerkt denk je niet, een hele vijver vol "verse" tienpondertjes, je zou zeggen dat die toch vrij makkelijk vangbaar zijn, nee?
Dus hou eens allemaal op met dat raden, gissen en zeveren.
Dit zijn feiten: Op zaterdag 1maart gaat Hengelhoef weer open, met de mogelijkheid om te vissen op alledrie de vijvers, voor dezelfde prijs als andere jaren.
Mvg Rob.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

31-01-2003 09:25

Beste Rob,

Die visuitzet is dus helemaal geen onzin! Dat is algemeen bekend en dat weet nou eens letterlijk iedere visser. Die vissen zijn op het voorjaar er ingezet.

Punt2: Als je er drie keer per week vist zoals je beweert, dan moet je op de eerste vijver op het najaar iets zijn opgevallen?? Vooral bij de schub karpers??


Toen de sterfte er was hebben we vic gebeld. De mededeling: Niks aan de hand!!

Oh ja: Gissen en raden??? Bel de ooststappen groep even. (de nieuwe eigenaar van de twee andere putten) Luister goed naar hun verhaal en dan kun jij ook beginnen met gissen en raden.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

31-01-2003 14:59

Hahaha wordt ge boos daanke??

Ik heb nie gezegd dat ik alles weet.

Ik weet wel zeker dat er vorig jaar karper is uitgezet geworden. In het vroege voorjaar. Karpertjes die over alle drie de vijvers zijn gespreid en uitgezet. Ingekocht bij een nederlandse kweker. Jullie weten dus zoveel van de hengelhoef dat jullie dat nog niet eens weten. Nou mannen, dat weet iedereen aan de hengelhoef je te vertellen. Zelfs al die mannen wat jij beweert te kennen wat er al hun hele leven vissen.

Of er in maart op alle drie de vijvers gevist mag worden, dat zie ik 1 maart wel. Dat blijft voor mij de vraag. Ik hoop het wel.

Maar van jullie verhaal hier kan ik niet uitgaan want jullie wisten niet eens dat er visuitzet is geweest vorig jaar. En jullie schijnen ook niet te weten dat er vanaf begin oktober tot eind november alleen maar schubkarpers met flinke wonden aan hun schubben patroon zijn gevangen geworden op vijver 1. Ik heb niet 1 gave schub maar gevangen na 1 oktober. Allemaal verwond, duidelijk door iets van een ziekte onder schubkarpers want de leder en spiegels hadden nergens last van. Ik denk wel dat het vrij onschuldig was en is want de beestje leverde toch gooed strijd en vraten genoeg.

Weet je wat jullie probleem is. Dat wat jullie vertellen dat telt en de rest klopt volgens jullie niet. Zodra iemand iets anders beweert of verteld wat hij gehoord heeft, of je ergens op aanspreekt beginnen jullie te grienen en te flippen. Make my day, zo lok je bij mij alleen nog maar meer reacties uit.

Ik hoop zeer zeker dat jullie gelijk hebben over het feit dat alle drie de vijvers bevisbaar blijven.

met lachende groet

Tim






<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2003-01-31 15:00 ]</font>
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

31-01-2003 15:59

Daan , ik ben er vorig jaar misschien 7 keer gaan vissen , en bijna iedereen was daar bezig over die visuitzetting , dus wat jij vertelt is grote onzin.

MVG,
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

31-01-2003 16:56

De keren dat ik er ben geweest, heb ik ook bijna van iedereen gehoord dat er een visuitzet was geweest over de drie vijvers. en ook dat deze van een kweekerij uit Nederland kwamen.

Er is wel degelijk iets aan de hand geweest!

MVG
Piotr
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

01-02-2003 03:03

Tim,
ik zat daar 1 of 2 keer in de week, geen drie, maar egaal.
Effe serieus, waarom is er dan (bij mij toch)nooit een kleiner vis dan pakweg 15 pond uitgekomen? En tegen mij heeft echt nooit iemand iets gezegd over een visuitzetting. Enfin, als iedereen hier zo zeker van blijkt te zijn dan zal't wel waar zijn zeker? De geruchten bleken ook te zijn dat vijver 2 en 3 gingen gebruikt worden als zeilplas...
Ik heb helaas het seizoen niet kunnen vol maken daar maar dit terzijde, de meeste schubs ( vaak ook spiegels) die ik daar heb gevangen hadden wonden aan de schubben, maar de oorzaak hiervan zoek ik eerder bij onvoorzichtige behandeling door vissers als bij een ziekte.
mvg Rob
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

01-02-2003 09:44

Bob,

ik heb zelf geen schubs gevangen, ben nog maar 2 keer geweest toen. Maar ik denk toch niet dat dat komt door slechte behandeling van de vissers. Want dan komt dat niet zo plots he, dan zou dat ook al eerder geweest zijn volgens mij.
en ik weet dat er verscheidene kleinere spiegels zijn gevangen. Iemand die ik zeer goed ken heeft er oa al gevangen.

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

01-02-2003 12:29

Ik kom er ook niet vaak. En ik vang dan ook niet zo dusdanig veel dat er over mij gebabbeld gaat worden :razz:
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

01-02-2003 20:43

Piotr,
eerst en vooral, de naam is ROB, met een R van voor en niet met een B, dank u.
Ten tweede, ik zei dus dat ik daar het seizoen niet heb volgemaakt, ik ben de laatste keer gaan vissen op 3oktober 2003, daarna niet meer. Dus de schubs met wonden heb ik daarvoor gevangen, van maart tot oktober, niet 'plotseling' vanaf oktober. Ook omdat Tim zegt dat de vis nog heel strijdlustig was denk ik toch niet dat het om een ziekte ging. En dat spiegels hier minder last van hebben lijkt me dan ook een logisch gevolg, ze hebben nu eenmaal minder schubben dan een schub...
Een andere oorzaak is volgens mij ook het niet gebruiken van tube of het gebruik van te korte tube, zodat de schubben worden 'afgesneden' door het nylon tijdens de dril.
Mvg Rob
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

02-02-2003 17:06

Daan,

dat je nog nooit gehoord hebt van mij is ook heel normaal. Ik vis er, zoals ik al eerder zei, niet vaak. af en toe eens een dagje int weekend en de laatste jaren een week in de zomervakantie. dit komt oa omdat ik geen vervoer heb, anders zou je me er wel vaker tegenkomen. Ik denk dat ik in de krokusvakantie wel een keertje kom, als ik vervoer heb toch. Dan laat ik wel iets weten.

Rob,
ja, t was een typfoutje van mij. Sorry.

Ja, dan van die tube zou het kunnen zijn ja. Maar dan is het toch ook zo raar dat dat anders niet was. Of is het vaker dat ze wonden hebben?

MVG
Piotr
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

02-02-2003 21:43

Piotr,
't is je vergeven kerel.
En het is idd vaker dat er wonden aan het schubbenpatroon voorkomen, ook bij de spiegels. Ik gebruik normaal ongeveer 75 cm tube of een stuk leadcore om dit te voorkomen.
Mvg Rob.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-02-2003 22:00

Voorkomt leadcore wonden aan het schubbenpatroon ???

mvg
stefan
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

02-02-2003 22:04

Stefan,
dit is niet de voornaamste reden waarom ik dit gebruik, maar wel een bijkomend voordeel.
Vermits de leadcore een stuk dikker is, en lang niet zo scherp is als nylon (of dyneema of ...) zal het niet zo snel de schubben 'afsnijden' tijdens de dril.
Mvg Rob.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

03-02-2003 13:06

Feit is dat het vissen met leadcore of tube inderdaad naar mijn i.d. de vis minder snel beschadigd. Het is 1 van de vele redenen dat ik met tube vis.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-02-2003 18:08

Beste iedereen,

ik heb gister een mail gestuurd naar stg limburgs landschap! vandaag had ik antwoord, en helaas is dit het antwoordt:


Beste Tim,

Het is inderdaad zo dat niet alle vijvers eigendom zijn van dezelfde eigenaar. Wat er met de vijvers effectief gaat gebeuren is vandaag nog niet duidelijk. In elk geval heeft Stichting Limburgs Landschap, eigenaar van één van de vijvers nog deze week kontact met de eigenaar van de andere twee vijvers (Oostappen). Op basis van dit contact zal er beslist worden wat er precies te gebeuren staat. Ik zal niet nalaten om deze beslissing zo spoedig mogelijk (begin volgende week) aan jouw door te mailen,

groeten,

Frans Verstraeten


----- Original Message -----
From: Tim
To: <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:limburgs-landschap@pi.be" class=bericht>limburgs-landschap@pi.be</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Sent: Monday, February 03, 2003 6:20 PM
Subject: hengelhoef.


Geachte heer, mevrouw,

Ik vis erg graag op de hengelhoef. Nu gaat er het gerucht dat twee van de drie vijvers verkocht zouden zijn en dat er komend jaar alleen op 1 vijver gevist mag worden.

Kunt u hier duidelijkheid over verschaffen?

Met vriendelijke groet

Tim Boelema







Helaas nog geen duidelijkheid dus!!!!!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-02-2003 19:18

Tja,

laat ons hopen dat alles hetzelfde blijft.

MVG
Piotr