Kanaal Gent-Terneuzen

Plaats reactie
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

05-02-2002 17:54

Hoi beste medekarpervissers,

Wie kan mij eens wat nieuws geven over het kanaal gent-terneuzen!is natuurlijk een gewoon kanaal maar er zit ook veel scheepvaart op en het is de eerste keer dat ik er zou gaan vissen!dus zou graag eens zowat willen weten van kwa voeren,rigs,lood,de betere stekken enz...
Bij voorbaat dank je kan me ook mailen op CarpCrack51@hotmail.com,

Mzzl Dominique alias CC
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-02-2002 12:09

Ik ben nooit op dat kanaal geweest, maar hier zijn enkele tips waarmee je kan beginnen:

Voeren: als je een goede boilie of particle hebt zit je al goed.

Stekken: alle plaatsen die afwijken van het monotome kanaaluitzicht: bruggen, pijlers, zwaaikommen, havens, waterinlopen,... Ook waar de bodem "anders" is kan het soms "hard gaan". Kijken en testen!

Rigs: een simpele rig met een line aligner voldoet prima.

Lood: 80 tot 100 gram. Je kan eventueel afgeplat lood gebruiken.

Met deze info kan je aan de slag, het is altijd tof om zelf achter bepaalde dingen te komen, dan alles voorgekauwd te krijgen.
Wil je meer kanaalinfo in het algemeen: zoek eens wat op de verschillende discussieboards (deze stikken nl. van de info)

Veel succes.
Mark
David Bral
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: Kluizen

27-01-2003 00:56

Yow kerel, wou even melden dat ik regelmatig vis op het kanaal Gent-Terneuzen!! Kan je maar een stek geven waar je gegarandeerd direct zal vangen!! Probeer eens aan de papierfabriek!!!Er is een arm van het kanaal die de plaatselijk jachthavenvormt en loopt verder tot aan de papierfabriek!!! Vis op het einde van deze arm!! vis vlak onder de overkant, en vlak is echt een metertje ervan!! voeren is overbodig!! zorg ervoor dat je onderlijn lang genoeg is want de bodem is tamelijk zacht! De karpers zijn er zeer sterk en het zijn voor bijna 95%schubkarpers! spiegels zijn eerder zeldzaam. De vissen die ik er meestal vang zijn tussen de 10&20 pond! niet zwaar maar beresterk. En als ze bijten, hou je vast, zijn meer dan 10 vissen geen uitzondering!! Greets den roste! Laat eens iets weten aub als je geweest bent!! Wie weet treffen we elkaar eens aan! stuur gerust een mailtje! succes kerel
Plaats reactie