Omdat dit ook een zeer druk bezocht forum is, en omdat ik niet hou van half werk, zet ik deze topic die ook op carp.be staat ook hier neer. Het betreft uitzettingen van karper in de toekomst op de in de titel vermelde kanaaldelen.
Als regioverantwoordelijke van het VBK voor Limburg ga ik een dossier samenstellen voor de provinciale visserijcommissie om hopelijk uitzettingen te bekomen. De laatste decenia is het karperbestand er alleen maar uitgedund waardoor het water onderbezet is geraakt. Omdat een LEGALE uitzetting door de betrokken instanties het risico op virussen bijna geheel uitsluit, is dit ook de enige goede optie. Er zijn vele mensen begaan met de toekomst van onze kanalen, maar als de visserijcommissie de vissen zou uitzetten (wat ook hun taak is) is dat voor de vissers kostenloos en risicoloos. Daarom deze oproep.
Heeft u ooit gevist op de betrokken stukken kanaal, wil u dan uw vangstgegevens aan mij doorspelen. Dit is de enige manier om een gefundeerd dossier samen te stellen: geen vangstgegevens betekent voor de visserijcommissie geen uitzettingen!
Het enige wat ik nodig heb is volgende info: Datum, soort karper, gewicht en eventueel lengte, bij benadering het stuk kanaal, aantal geviste uren per maand of jaar. Dubbelvangsten moeten niet opgenomen worden.
Vol verwachting klopt mijn hart...

MVG, Mark Hoedemakers