Kempisch verkloot door Voerders

Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

13-07-2004 08:22

[quote="William Crommentuijn"]proline?[/quote]

Dat ik weet is niemand van ons nu serieus op het KK aan het vissen, dus dit is een misvatting William. Ik heb zelf een maand in het voorjaar op 8-9 gevist en Eddy enkele malen op 7-8. Verder is er niemand die aan het voeren is geweest op het KK, zeker niet op 9-10. Het is gewoon moeilijk nu om een voerstek aan te houden op het KK en zeker te claimen, zo niet onmogelijk door de drukte.

Het is jammer dat zoiets gebeurt Alex, een stek voldumpen op het moment dat je er aan het vissen bent. Dit keur ik ten alle tijden niet goed, maar je moet er wel rekening mee houden dat 9-10 een rustiger stuk is dat de andere 2 beroemde stukken, je hebt hier nu eenmaal de kans dat er gevoerd wordt door andere vissers, omdat het hier wel mogelijk is een stek te onderhouden zonder dat er constant iemand op de stek zit. Als ik het vanuit het oogpunt van "die belgen" bekijk, kan ik me best voorstellen dat ze pissig worden van de hollandse invasie na het legaliseren van het nachtvissen. Maar het is vrij water, nietwaar? Geeft ze alleen nog niet het recht om een stek te claimen.

Mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-07-2004 08:35

Laten we eerlijk zijn, ze werken er zelf aan mee. Prachtige verhalen in de bladen, bijna op de meter waar je moet vissen en ook nog waarmee en wanneer.

Lijkt me heeeeeeeeel veel van naiviteit getuigen als je denkt dat er dan niemand op af komt. Of je meost die paar eurie hard nodig hebben?

MVG

Klaas
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-07-2004 10:02

Waarom denk je dat ik ook 9-10 koos om "rustiger te kunnen vissen" om de drukte op 8-9 en 7-8 te vermijden.
Ik heb terplaatse een aantal Belgen gesproken die deze personen al een tijd in de gaten houden. Zij voeren helaas stukken van 9-10 af juist omdat zij denken dat het op 9-10 een stuk minder druk is dan op de andere. Misschien is dat ook zo maar dat betekend niet dat het dan ook automatisch hun stuk is. Dat ik op een stuk ging zitten waar hun ook voeren tja daar kan je opwachten ben ik het niet is het wel iemand anders. Ze voeren alleen de hotspots af op 9-10 tja? of er dan nooit iemand anders zou gaan vissen...

En of ik 100% weet of hij gesponseerd word, tja ik luister alleen wat deze persoon had te vertellen. Uiteraard heeft hij niet genoemd welke. Maar dat vind ik helemaal niet belangerijk. Het gaat erom dat daar verschillende Belgen van jong en oud.. Ja zelfs karpervissers van nog geen 12 jaar die daar vol enthousiasme vissen en al meer dertigers hebben gevangen dan de gemiddelde Nederlander... Het onmogelijk wordt gemaakt om ook nog maar 1 of meerdere karpers te vangen.
Met dit soort methode´s verpest je het voor iedereen.
En waarom? zodat je straks het water leeg kan vangen en dan trots kan zeggen dat je zoveel gevangen hebt op het kk... Net zoals de Beats?
Ik vind het gewoon jammer.
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

13-07-2004 10:58

alex,
als ik op een stek voer en vis en er zit een ander die van niks weet vertel ik dat ik daar voer of ze dan blijven zitten is HUN keus. naar mijn mening moet de voerder uitwijken en verder niet zeuren. als ze dan in jou geval 30 kg. ballen op je stek gooien is dat wel een beetje onbeschoft. zoals je zelf al zei; na 2 nachtjes was je toch weer pleite, en als die belg het handiger had aangepakt, zou je denk ik een volgende keer niet zo snel op 'zijn stek'gaan vissen, en had mischien nog 'vrienden' gemaakt of niet?

gr.roy
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-07-2004 11:42

Ik snap er trouwens sowieso geen muts van.

Kan aan mij leggen, maar het Luccen was gebaseerd om de vis op het aas te zetten. Gevoerd werd er over een groot deel van het water, waarbij de anderen ontzien werden.

De stek zelf was minder belangrijk. blablabla. Verder hoeft niet schijnbaar want gelezen wordt er door velen toch niet.

Gewoon japanneren klaar. Nix hoe en waarom.

Trouwens wil je het goed doen moet je dagelijks 30 kilo voeren, op een hoop, net naast een touw met een bal eraan. Liefst op meerdere plaatsen. Op 8 kilometer kanaal zal een stek of 12 wel volstaan.


MVG

Klaas


PS te koop voermachines met tijdklok.
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

13-07-2004 12:07

Klaas kop op 8)
Het is inderdaad anders dan luc voerde, die plempte overal in het kanaal zijn 25 mm. ballen. ook werd er gewoon om de stekken van de mensen die niet meededen gevoerd.100 m. links 100 m. rechts ervanaf. toch lees je in het boek dat wel degelijk naar een richeltje of een bultje werd gezocht (dacht ik).

dit word vaak slecht geimiteerd

trouwens voor het voeren kan je ook een herintreder in dienst nemen :wink: machines gaan altijd stuk
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

13-07-2004 14:47

Hahahaha heren toch,

Waren jullie dr bij toen onze luc aan het luccen was???
Ik toevallig wel en laten we het er maar op houden dat ze soms niet iedereen in de bosjes zagen zitten..... En zo werd 100 meter ook wel eens 10 meter, of 100 centimeter...

Oja nog eens iets he: Waarom zwemt er werkelijk niet 1 vis meer van die tijd rond op het kempisch (by the way nog wel op een verborgen putje in het limburgse, daar zwemmen blijkbaar nog echte dingen) Heeft volgens mij ook alles te maken met het vele voeren en niet met de waterkwaliteit zoals wel eens gezegd is.

Kan je verzekeren er is veel verloren gegaan op het KK de laatste 15 jaar: grote karpers, visvreugde en waarschijnelijk enkele huwelijken (niet het mijne :wink: )

Mensen stop eens met dat vele voeren en ga weer eens gewoon vissen, vangen we allemaal weer eens iets

Greetz Toon
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-07-2004 15:17

Wat betreft Roy,

inderdaad zal ik die stek niet meer aan doen omdat ik weet dat daar dus gevoerd wordt, want dan maak ik me zelf kansloos. Overigens zal ik verlopig het hele kk niet meer aandoen.
Ga wel weer lekker hier op het rustige N-H kanaal knollen scheppen.
Maarja vind het jammer voor die mensen die daar wonen en graag ook eens een vis willen vangen. Want geloof me de meeste jongens daar zijn niet te spreken over dit gedrag. Maar goed wat kan je er tegen doen?...

Groeten
Alex Poot
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-07-2004 16:20

Nogmaals mijne heren,

Als de verstand houding in Belgie onderling niet beter word, denk ik dat het gauw gebeurd is met de LEGALE nachtvisserij....! Zou voor de Belgen echt zonde zijn.
Ik denk dat het gauw tot goede verstand houding moet komen, want het
zou toch eeuwig zonde zijn dat na jaren ploeteren om de nachtvisserij in
Belgie er door te krijgen; dat ie er nu is (29 openbare wateren!) dat het in
eens weer verdwijnd!!! Niet echt de bedoeling lijkt mij....? :roll:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

13-07-2004 16:45

Helemaal mee eens!

Uiteindelijk heeft het niets met Belgen en Nederlanders te maken maar met onderling respect. Ik denk ook dat voorvoeren (of luccen! :D ) ook alleen voorbestemd kan zijn op wateren waar minder gevist wordt. KK leent zich daar niet voor, net als Cassien, Foret en andere wateren.

Maar het gedrag naar mede vissers toe is af en toe beneden alle peil. En als daar geen verandering in komt zullen anderen niet vissers dit aangrijpen om het nachtvissen door onze neus te boren, kennen we weer met zn allen de bosjes in (oei, zien ze me niet meer als ze komen luccen :wink: )

Greetz Toon
Jongen Jan
Berichten: 38
Lid geworden op: 13-07-2004 21:10
Locatie: Zwijndrecht Hollandistan

13-07-2004 21:28

Denk dat het inderdaad allemaal draait om respect hebben voor elkaar en voor de karper, ze worden tegenwoordig 24/7 x 52 weken per jaar belaagd.

Nu maar hopen dat de bezoekers op kk beetje nadenken voordat ze er aan de gang gaan met die dodelijke karpervirussen die overal huishouden.

En echte dingen hebben blijkbaar niet zoveel bollen nodig...zou wel weten waar ik als echt ding zou willen wonen.
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

14-07-2004 11:30

Alex, hoe hete die man die dat kwam zeggen? Ik ga hier ook soms vissen op de Zuid-Willemsvaart en ik ging ook een keer vissen en hij kwam ook zeggen dat hij daar allang was aant voeren. En bij 4 anderen die ik ken heeft hij dat ook gedaan. En die man werkte ook bij een firma die boillies maakt. Was het precies zo een italiaanse naam?
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

15-07-2004 12:27

Jah ik geef sommigen hier toch gelijk dat het KK verkloot wordt er zijn sommigen die gewoon denken dat ze op het kanaal een vaste stek kunnen krijgen??? NEE, het kanaal is voor iedereen die er zijn contributie betaald en niet dat je daar aankomt jah dit is mijn stek ... nee het kanaal is van iedereen die er contributie heeft betaalt. Ik heb eerst ook op het KK (bij de sluizen) gevist maar doe dit niet meer omdat ze het gewoon verkloten. Maar ga er nog eens af en toe een sessie doen. Maar in plaats van bij die sluizen te gaan ga ik nu gewoon op een stuk zitten ver van de sluizen af en probeer men vis daar te vangen en dit lukt ook wel met het nodige geduld. Ik heb niet te klagen en het is leuker dan aan de sluizen. :wink:

vriendelijke karpergroeten nick