Vissen op domaine les ormes

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

03-08-2003 11:28

Wij met het hele gezin naar frankrijk ik allemaal goede verhalen gehoord over enorme spiegels enz enz.
Komen we aan op de camping/park telerustelling 1 nachtvissen is er verboden:|. Dus wij denken naja dan maar overdag proberen
hebben zo ongeveer alles geprobeerd. Ik had daar nog een andere nederlander ontmoet waarmee ik dan gezellig samen kon vissen.
Ik had boilies bij me hij tijgernoten en boilies. Wij dachten omdat we nooit iemand op karper zagen vissen dat we wel even met boilies konden beginnen
, nou nee dus op een gegeven moment hadden we 6 hengels liggen m et 6 verschillende soorten aas een geen run gehad de hele dag lang niet.
Toen kwam het iedee in ons op niet nacht vissen, dan maar ochtend vissen dus ik 's ochtends om 4 uur over de pikkedonkere golfbaan
na ar een klein meertje bij het cricket veld want daar zouden ze zitten en daar had ik er de vorige avond eentje gevangen het was dan een kleintje (8pond) maarja het was een karper.
Dus wij vissen op de vijver ongeveer blind ingooien maarja je moet er wat voor over hebben 4.45 alles klaar 5 uur nog geen runs 6 uur nog geen runs 7uur nog geen runs
en ineens om 7.30 toen wij het alweeer hadden opgegeven een run en weer kwam er een lichte karper naar boven, 6 pond. Nou dat was me een sensatie zeg alweer
een karper en net zoals de vorige avond op tijgernoten. Dus wij waren al best wel weer vol goede moed het als de kleintjes er zijn dan de groten ook.
En ja hoor om 8.00 uur krijgt mijn maat ook een run alweer zon geweldige schub van 6 pond:|. Toen hadden we het wel een beetje gehad met het kleine meertje.
Dus wij naar het grote meer toe waar we nog niemand iets hadden zien vangen, dus wij daarheen we zagen 2 eilandjes met een steen ertussen, dat leek ons wel wat.
Dus wij vissen en ja hoor na 10 minuten had mijn maat al een terugloper maar helaas mis, maarja shit happens, dus vol goede moed verder want ze zaten er dus wel.
En ja ong een 20 minuten later een run en jawel een mooie schub van 16 pond. Meer zou het die dag ook niet worden
dus wij dachten dan daar maar een keer vroeg beginnen dus ik weer om 4 uur me bedje uit en ik wil het park op langs de hoofdweg
wat blijkt nou daar staat 's nachts securite die m,e verteld dat ik niet op de grote vijver mag vissen zonder vergunneing allees op de cricket vijver dus wij daarheen allees dat werd niets.
Dan toch maar weer vroeg naar de grote vijver ik 's nachts een hele route gemaakt en de secuite ontlopen omdat ik dat gelul van een vergunneing niet geloofde
en ja hoor het lukte en het loonde ook ik had na 1.30 uur al mijn eerste rijen te pakken van 13 pond. Later ving mijn maat er ook nog 2 maar dat weet ik niet zeker meer.
Maar die middag kwamen er controleurs en bleek het verhaal idd waar te zijn fieuw wij als enige van de vijver geen boete alleen we moesten wel stoppen met vissen.
Naja dan maar es proberen in ondiep water wat ook erg leuk bleek te zijn en Ik krijg daar zomaar ineens een run komt tot overmaat van ramp me lijn in de boom
en ik maar denken oo nee de lelies en die lijn dus ik geef als reflex en klap naar onderen en ja het dunne takje breekt en het feest kan dan toch beginnen
ik had weinig weerstand en het bleek dan ook een spiegel van 13 pond te zijn.
Achteraf hoorden we dat wij de enigen zijn die op dat grote meer nog karper hebben gevangen sinds het een aantal jaar geleden een stuk is verkleind omdat er een zwembad bij moest voor die tijd heeft het vol met karper gezeten nu dacht iedereen dat ze er niet meer zaten maar het tegendeel is dus toch bewezen en dat heeft ook verklaard waarom het vangen van de karpers daar zon groot probleem is gebleken, maar voor mij wel een water/park om nog een keer terug te keren en kijken of de visstand weer een beetje naar zijn oude niveau is teruggelopen en dat allemaal vanwege een stom zwembad wat nieteens verwarmd was :wink:.

_________________
Het geld Moet verdiend worden om het daarna ui te geven aan visspullen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan Wijma-O op 2003-08-03 11:32 ]</font>
Plaats reactie