Ik ben op zoek naar leuke kanaaltjes in noord/centraal Frankrijk waar je leuk met de pen kan vissen.
Wat ik onder 'leuk met de en kan vissen' versta is ook een stukje beleving aan het water.
Geen kale donkere bak water, maar begroeiing, liefst lelievelden, helder zodat je ook vis op zicht kan zoeken, t mooiste zou nog zijn ook wat kommetjes of uitlopers in het kanaal die vol lelies liggen.
Ik wil op de kanalen o.a. gaan penvissen, ook maar zal ik de omgeving van het kanaal naar leuke (heldere) plassen zoeken om te penvissen. Die plassen zoek ik dan zelf wel op wanneer ik een geschikt kanaal heb gevonden...
Ik heb al enkele gevonden, maar nog geen voldoet aan mijn wensen. Zie onderstaande lijst, met + en - ervoor. Canal de la Marne au Rhin voldoet het meest aan mijn wensen, vooral de kleur en begroeing van het water geeft me het vakantiegevoel! Echter, ben ik daar al 2x geweest. Tijd voor een ander water.
Canal d'orleans:
+ Onder parijs, goed te berijden.
+ Veel lelievelden, begroeing
+ naast rivier Loire
- erg smal
- donker water
canal du loing
+ bereidbaar
+ naast rivier le loing
+ breed genoeg
- kale bak met water
Canal de la Marne au Rhin
+ goed berijdbaar
+ mooie begroeide stukken en kommetjes
+ overal lelies
+ azuurblauw
+ leuke breedte
- al 2x geweest
Canal lateral a l'aisne
+ goed berijdbaar
+ vlak naast rivier aisne, die ziet er erg bruut uit
+ veel plassen rondom, wel veel prive denk ik
- geen lelies in kanaal lijkt het
- wel mooie kantbroeiing rondom kanaal
Canal lateral a loise
- kale strakke lelie-loze bak
- naast loise rivier, is wel erg kleine smalle rivier donker water
Wie kan mij helpen aan leuke kanalen die aan mijn wensen voldoen?
En als iemand nog een leuke heldere plas weet waar je erg leuk kan penvissen hou ik me ook aanbevolen

Groet!