Ik hou van de betaalwateren in Frankrijk !!

Gast

23-07-2003 13:26

Waarom alle schapen over 1 kam scheren...??? Ik heb niets anders dan positieve ervaringen met de Franse betaalwateren! Van Horselake tot aan St Christophe! Mooie grote karpers (waaronder reeds vele 40+ers)die er erg gezond uitzagen. Gezonder dan de gemiddelde nederlandse karper! Alles is verzorgd voor je bij de betaalwateren (de goede). Toiletten, douchen, eten en veiligheid van auto. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Ik begrijp wel de jaloezie van vele vissers. Vaak hebben zij er niet het geld voor over (of de moeite) om de auto in te stappen en er heen te rijden. Zij blijven dus in Nederland voor hun 20 ponder of bij uitzondering 30 of 40 er. Dus wat is er dan makkelijker om af te geven aan de franse betaalwateren?

Ik ben ook in Cassien geweest en D'orient. Vele vissen gevangen.....maar....ook een pistool op mijn voorhoofd gekregen! Of ik even mijn spullen wilde afstaan en de auto sleutels wilde afgeven. Gezellig hoor een sessie bij d'Orient!

Ik zou mijn hele leven blijven vissen in de Franse betaalwateren waar de veiligheid gegarandeerd is en zowaar de vissen even groot zijn.

En daar schaam ik mij NIET voor !
Gek he?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-07-2003 13:50

Guus,

Ik vind het inderdaad gek dat je je niet schaamt voor de dubieuze herkomst van de karpers waarop je vist. Iemand van jouw leeftijd zou beter moeten weten en zich achter zijn oren moeten krabben bij dit hele circus.

Openbare wateren worden bestolen van hun topvissen om jouw soort vissers maar te kunnen blijven plezieren. Dat je gaat voor veiligheid en rust is jouw goed recht, maar daar mogen andere wateren en vissen niet onder lijden.

Aan het eind van het jaar zal de KSN enquete openbaar gemaakt worden en kun je zelf zien wat voor absurde hoeveelheden vis op sommige betaalwateren zwemmen. En nee, bij een kweker kun je geen grote karpers kopen, alleen bij beroepsvissers. Of in enkele trieste gevallen ook bij karpervissers...

Groeten,

Mark
Gast

23-07-2003 13:56

Beste Mark,

Zolang de vissen er niet onder lijden (en ik heb dat absoluut nog niet gemerkt met mijn ruime ervaring !) maakt het mij echt niet uit!

Noem mij maar naief, maar ik wil graag mooie vissen vangen en in mijn auto met mijn spullen terug naar nederland willen rijden.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-07-2003 14:40

Hoi Guus,

Dus het maakt jou geen barst uit of die vissen nu wel of niet uit hun thuiswater ontvreemd zijn? Dat deze vissen ooit als toppers in een ruime watermassa grootgegroeid zijn en tegenwoordig hun baantjes trekken in veelal kleiner en veel zwaarder bezet water?

Ik ben haast geneigd te zeggen dat mensen met zo’n instelling beter een andere hobby kunnen gaan zoeken, hoe dom en veroordelend dat ook klinkt.

Er is voor mij persoonlijk niets neppers, niets kunstmatiger, niks meer gemaakt dan het vissen op een water in een ver land, waar een aantal malafide personen met dollartekens in hun ogen over de ruggen van onschuldige wezens geld verdienen aan karpervissers die door de bomen het bos niet meer zien.

Fishabil…

Lustoord voor jou?
Walhalla?
Paradijs?

Je kunt hier haast niet ingooien zonder een karper, meerval of steur op zijn kop te gooien…

Veiligheid en gemak is je eigen keuze en je goed recht. Het gaat mij alleen om de commerciële uitbuiting van dieren en de vaak ontzettend zwaar bezette vispopulatie die nota bene uit veelal gestolen en illegaal overgezette vis bestaat (ook lokale vissers die hun thuiswater kwijt zijn door dit fenomeen is iets wat meetelt). Dat de een hier meer belang aan hecht dan de ander is duidelijk, en ergens best een treurige zaak. Wel moedig van je dat je er gewoon voor uitkomt dat je ze wilt vangen, ongeacht hoe al die kanjers er nu in zijn gekomen.

Vriendelijke groet,

Laurens
Cor Blokhof

23-07-2003 14:50

Hallo,

Kijk dit zijn nu van die karpervissers waar ik geen respect voor kan opbrengen.

Vissers die alleen maand ponden zien en de rest zal ze een rot zorg zijn.

Van die mensen die liever lui dan moe zijn.

- Mensen die niet willen bollies draaien
- Mensen die niet willen voorvoeren
- Mensen die geen zin hebben om te peilen.
- Mensen die geen zin hebben om 50 nachten in een jaar te maken voor een 30+ vis.

Eerlijk gezegd zouden zulk soort mensen een visverbod moeten krijgen.

Guus voel je nu een beter visser aangezien je 40+ vissen gevange hebt en ik dit jaar nog niet boven de 18 pond ben gekomen ?

Ik denk eerlijk gezegd dat jij mij maar een sneu figuur doet dat ik zoveel uren maak voor zulke kleine visjes. Kan je toch veel beter naar een betaalput gaan waar je met dat aantal uren allang boven de 30 was gekomen. En dat ik in de bosjes moet schijten als ik zou moeten en jij lekker op ee wctje kan.

Waarom tik ik dit eigenlijk ? Aan je leeftijd te zien had je allang beter moeten weten.

Wel sneu trouwens dat je niet onder je eigen naam reageerd.

Groeten,

Cor
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

23-07-2003 14:54

Op 2003-07-23 14:50, schreef Cor van Steenoven:
Hallo,

Kijk dit zijn nu van die karpervissers waar ik geen respect voor kan opbrengen.

Vissers die alleen maand ponden zien en de rest zal ze een rot zorg zijn.

Van die mensen die liever lui dan moe zijn.

- Mensen die niet willen bollies draaien
- Mensen die niet willen voorvoeren
- Mensen die geen zin hebben om te peilen.
- Mensen die geen zin hebben om 50 nachten in een jaar te maken voor een 30+ vis.

Eerlijk gezegd zouden zulk soort mensen een visverbod moeten krijgen.

Guus voel je nu een beter visser aangezien je 40+ vissen gevange hebt en ik dit jaar nog niet boven de 18 pond ben gekomen ?

Ik denk eerlijk gezegd dat jij mij maar een sneu figuur doet dat ik zoveel uren maak voor zulke kleine visjes. Kan je toch veel beter naar een betaalput gaan waar je met dat aantal uren allang boven de 30 was gekomen. En dat ik in de bosjes moet schijten als ik zou moeten en jij lekker op ee wctje kan.

Waarom tik ik dit eigenlijk ? Aan je leeftijd te zien had je allang beter moeten weten.

Wel sneu trouwens dat je niet onder je eigen naam reageerd.

Groeten,

Cor



waarom zeik je hem nu af dan .... als hij graag naar frankrijk gaat laat hem dan voel je je er beter om ofzo dat je hem nu in de zeik zet, ga je er beter door slapen. Die man verteld zijn mening en wat hij graag doet en dan zeik je hem af. als iemand zegt dat hij graag forellen vist op een kweekvijver ga je hem toch ook niet afkraken. kijken hoe jij je voelt als je in de zeik word gezet grote jongen
!*!<Tight Lines>!*!
Gast

23-07-2003 14:54

Laurens,

Dit bedoelde ik dus...NIET ALLES OVER 1 KAM SCHEREN !! Nota bene mijn eerste zin....en wat doe jij?? Pats boem...alles over een kam.......

Er is niks moedigs aan om voor je hobby uit te komen!

Als ik een weekje naar een goed bekend-staand betaalwater ga waar ik een paar mooie vissen kan vangen ben ik happy. Ik ben nog nooit op een betaalwater geweest waar ik de steuren en karpers met me lood op hun kop raak....sterker nog...ik ga weleens zonder een vis (of zelf run) te vangen!! En toch heb ik het dan naar mijn zin. Ooit ga je hopelijk begrijpen wat ik bedoel en lees je eerst de eerste zin voor je gaat reageren.

Voor alle duidelijkheid...er zullen ongetwijfeld slecht btw zijn, maar ik heb hier geen ervaring (ruim 20 jaar !!) mee.

Met (zoals altijd) vriendelijke groeten,

Guus
Gast

23-07-2003 15:01

Oh Oh Oh...Cor....wat ben je dom,

Ik viste al toen jij nog in je vaders verrekijker zat.

Wat een vooroordelen zeg...
Ik zou even de tijd nemen een paar vooroordelen bij je weg te nemen.

1)
Jawel, ik draai mijn eigen boillies (zo' 12 jaar)
2)
Jawel in Nederland voer ik door.
3)
Ik peil altijd voordat ik ga vissen...en zoek naar taluten
4)
Ik maak meer dan 50 nachten...

Jongentje, je bent 21...waar heb je het over?
Leer hier iets van en ga nooit van tevoren oordelen vellen uit onwetendheid.


ennuh...ik doe wel meer in de bosjes....

Guus
3)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-07-2003 15:04

Guus,

In dat geval ben ik heel benieuwd waarop jij een betaalwater beoordeelt zodat ze jouw predikaat "goed" verdienen. Geloof je de mooie blauwe ogen van de eigena(a)r(esse)? Of zal de folder de volledige waarheid bevatten?

Het heeft de KSN een aardige puist werk bezorgd om een deel van de betaalwateren te inventariseren, ik kan me niet voorstellen dat jij zoveel werk in je eentje hebt verzet. Mocht dit wel het geval zijn dan zijn we erg geïnteresseerd in deze informatie.

Verder sluit ik me volledig bij Laurens aan, mensen die met oogkleppen op die wateren bezoeken terwijl in deze tijd de nadelen overal bekend zijn, zijn pure egoïsten. Stel je eens voor dat de wateren en karpers in jouw omgeving op zo'n manier uitgebuit zouden worden...

Gegroet,

Mark
michiel lieverdink
Berichten: 19
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Eibergen
Contacteer:

23-07-2003 15:05

guus

Als jij naar een betaalwater gaat vraag jij je dan af of dit originele vissen , grootgegroeid op dat water zijn? of gejatte vissen?

Als je weet dat ze gejat zijn ,ga je er dan nog heen?

groet michiel
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-07-2003 15:07

Guus, nooit van een marktwerking gehoord?

Ik scheer in mijn posting bewust de hele zaak over 1 kam.

Waarom?

Omdat nauwelijks geen enkel betaalwater kan overleven van een normaal, origineel en verantwoord visbestand.

Dat jij niet op de hoogte bent of je ogen sluit voor de herkomst van die populatie is niet vreemd; waarschijnlijk wil je de waarheid op veel van deze wateren niet bevatten om je vangsten nog waarde toe te kennen.

Dat ook jij daar wel eens blankt is een deel van de oorzaak dat de vissen er gaaf uitzien: als er geklaagd wordt, komen vissers niet terug. De beheerder is geen dief van zijn eigen portemonee en gooit er weer een lading vis bij...

Als jij met je hand op je hart durft te zweren dat jij op al die betaalwateren nog nooit op een gestolen populatie hebt gevist, dan moet je die succesformule voor zo'n visbeleid toch echt eens doorspelen aan enkele 'gerennomeerde' betaalwaterbeheerders.

Een aantal karpervissers is in de positie geweest om op het oude DB van Carpweb te discussieren met Paul de Flines, een man van Carpconnections als ik het goed voor me heb.

Met deze man viel te praten. Hij gaf toe dat de bezettingen op hun water dermate hoog waren, dat constant bijvoederen (ook in de winter) een vereiste was voor het overleven van de vissen of iig het op gewicht houden.

Groetjes Laurens
Gast

23-07-2003 15:09

Mark,

Helaas...lees nu eens goed wat ik schrijf...voordat je gaat reageren uit emotie..Je spreekt zoveel onzin uit door vooroordelen te maken. Jammer want een normale discussie is in zo'n geval absoluut niet te voeren.

Een normale discussie voeren is voor sommige mensen al een hele opgave...Zonder gelijk naar intelligentie te verwijzen

(Zoals altijd) met vriendelijke groet

Guus
Gast

23-07-2003 15:14

Laurens,

Ook ik ken de mensen van carpconnections erg goed (Cor Heyman is een zeer aimabel persoon). Deze mensen weten ook waar ze over praten. Ook zij kunnen je wateren vertellen waar je voor moet betalen (inderdaad betaalwater) met een natuurlijk visbestand.

En verdiep je nu eens echt in de vele vormen van betaalwaters....

Niet elke duitse voetballer is een aansteller...
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-07-2003 15:21

Guus,

Jij hebt dus nog nooit andere vissen gevangen op betaalwateren dan vissen die hierin van kleins af aan groot zijn geworden?

De vele vormen van betaalwaters ken ik. Ook de vele nadelen en voordelen van het wel of niet bevissen. Het blijft voor mij toch een logisch gevolg van mensen die hun vissen niet gevangen krijgen. De markt heeft hier slim op ingespeeld.

Ik ben dan ook enorm blij dat de redactie van een blad als De Karperwereld zo'n uitermate kritische houding hebben t.o.v de meeste varianten bataalwaters.
Cor Blokhof

23-07-2003 15:21

Dennis,

Het zal me een zorg zijn of hij me in zeik neemt of wie dan ook. Ik vis voor mezelf en de rest zal me een zorg zijn. Je zou eens moeten weten hoe andere karpervissers in de omgeving over me denken boeit me niks eigenlijk. Ik zeg mijn eigen mening en daar is dit board toch voor of niet soms ?
Als je mijn posting ook goed leest zie je dat ik schrijf "Waarom tik ik dit eigenlijk"

Guus,

Ik vind het wel goed hoor dat je al zolang vist ? Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen ? Dat je een betere visser bent dan ?
En shit man ik ben 21 Ja dan kan je natuurlijk nooit verstand hebben van karpervissen en alles er omheen.

Dat ik vooroordelen heb klopt ook zeker wel. Maar je kan het zelf net zo goed hoor, misschien nog wel beter. Beetje getergd misschien ?

Dus je gaat naar betaalwateren alleen maar omdat dat veillig is ? Als openbare wateren ook veillig waren dan zou je daar natuurlijk heen gaan.

Als ik eerlijk ben geloof ik hier totaal niks van en denk ik dat gemakzucht wel heel erg mee speelt bij je. Misschien dan wel niet op de punten die ik zo net aankaarten maar dan wel op andere.

Misschien een goed plan om al je betaalwateren hier neer te zetten en dan aan het einde van het jaar te vergelijken met de lijst van de KSN en dan de balans op te maken.

Gegroet,

Cor

p.s Als er niks stoers aan is om voor je mening uit te komen dan is er toch ook niks stoers om dit onder je eigen naam te doen.
Gast

23-07-2003 15:23

Michiel,

Kijk, dit vind ik een voorbeeld van een goede kritische vraag! Hier heeft hij een punt.

Zolang ik het idee hebt dat er geen dierenleed heerst of een overbevolking van karper/steur/meerval aanwezig is, zie ik geen reden om er niet te vissen. "Gejatte vis" klinkt zo negatief.

Zijn aquariumliefhebbers ineens foute hobby'isten om siervissen voor thuis te kopen?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-07-2003 15:26

Heren...

Als Guus wil vissen op een betaalwater waarvan het bestand waarschijnlijk niet oorspronkelijk uit dat water komt en hij is e rblij mee... laat hem dan toch! Ikzelf ben er zeker geen voorstander van en wat mij betreft worden deze wateren allemaal gesloten omdat de vissen vrijwel allemaal 'gewoon' gejat zijn. Maar als Guus hierop wil vissen en voldoening haalt uit het vangen van een dikke 40-er op zo´n water... so be it! Laat hem blij en gelukkig zijn. Om meteen van alles te roepen over iemand die je niet kent en alleen ervoor uitkomt het leuk te vinden om op een betaalwater te vissen vind ik niet terecht!
Je kan je vraagtekens hebben over waarom iemand op zo´n water gaat vissen maar om zo iemand meteen te bestempelen als dom gaat mij gewoon iets te ver!
Het is duidelijk dat de meeste karpervissers de betaalwateren haten uit het diepst van hun tenen, ikzelf incluis, maar er zijn anderen die er hun plezier uit halen om veilig te vissen en hun visjes te vangen!(ook al is dit op een door ons zo verfoeid betaalwater)
Ik vind dat er wel wat meer respect voor elkaar mag zijn op´dit forum, want als iemand even een andere mening deelt dan dat ons lief is wordt diegene gelijk afgeslacht... is niet nodig toch? Je kan hem er ook op wijzen wat de nadelen zijn over een BTW en het verder bij die persoon laten...

Met respecterende groet,

marijn
Gast

23-07-2003 15:28

Cor'tje,

Voor de laatste keer (je verveeld me nu een beetje met je domme uitspraken)...

Wie heeft het over een "betere visser"..??? Wanneer ben je een goede visser en wanneer niet?

Hele andere discussie die nu absoluut niet relevant is.

Ga je bips afvegen en doe je speen terug in je mond zolang grote mensen praten.
Gast

23-07-2003 15:31

Laurens,

In Nederland hen ik meer dan 50 veertigers op mijn naam staan! Dus ik krijg mijn vissen echt wel gevangen hoor. Weer een vorm van een dom vooroordeel..
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-07-2003 15:34

50 veertigers in Nederland vind ik wel heel erg veel... moet je mij is zeggen waar :wink:
michiel lieverdink
Berichten: 19
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Eibergen
Contacteer:

23-07-2003 15:36

guus

ik vind gejatte vis niet negatief (mening) want ik zie het zo.
de meeste aquarium vissen zijn in gevangenscap gekweekt en niet jarenlang grootgegroeid op een water waar ze groot konden worden door omstandigheden.

zelfs een vis in een kanaal kun je niet zomaar overzetten aan de andere kant van de sluis! omdat een kapitale karper zo groot is geworden door o.a. herkenningspunten onder water zoals vaste aasplekken en weinig concurrentie van andere vissen, dit alles valt weg als zo`n vis wordt overgezet al is het maar 2 meter lopen naar de andere kant van de sluis, snap je dit dat dit voor veel karpervissers een heikel punt is dat deze vissen die dus niet voor niks zo groot gworden zijn hier in zo`n water worden uitgezet en dan heb ik het nog niet eens over een target-vis die jarenlang wordt bejaagt door vissers en dan blijkt dat een of andere lul èm heeft verkocht.

Als je nou op betaal wateren vist die echt originele vissen herbergen die hier zijn grootgegroeid dan heb ik daar geen problemen mee, maar of die wateren bestaan ,weet ik niet
groet michiel
Cor Blokhof

23-07-2003 15:41

Guus,

Je bent eigenlijk wel een triest persoon als je mensen beoordeeld op zijn of haar leeftijd. En ik heb het niet over betere vissers jij zegt dat je al 20 jaar vist en suggereert daarmee dat je een beter visser bent in mijn ogen.

Ik heb liever dat je gewoon serieus reageerd op mijn posting of is dat niet mogelijk voor je.

Staan toch een paar vragen in.

En domme uitspraken ? Nee jou postings richten mij getuigen van enige intelect bedoel je :smile: Kom op zeg.

En als je in Nederland al 50 40+ vissen hebt ? Waarom dan naar Frankrijk gaan ? Dan van je in Nederland gemiddelt toch ook 2,5 40+ vissen per jaar :smile:

"Ik begrijp wel de jaloezie van vele vissers. Vaak hebben zij er niet het geld voor over (of de moeite) om de auto in te stappen en er heen te rijden. Zij blijven dus in Nederland voor hun 20 ponder of bij uitzondering 30 of 40 er."

Bij jouw is het dan zeker geen uitzondering die 40+ vis!

Groeten,

Cor

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cor van Steenoven op 2003-07-23 15:42 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-07-2003 15:42

Guus, ik had je hoger ingeschat...

Die opmerking over vissen niet gevangen krijgen... was die aan jou persoonlijk gericht? Nee. Als ik dat over jou zou (willen) zeggen (domme gedachte van je, want ik ken je niet eens), dan had ik dat wel bij naam en toenaam gezegd.

Laten we a.u.b. op elkaars argumenten ingaan en niet onszelf bewijzen met aantallen veertigers, lijkt me totaal niet relevant.

Jou antwoord op Michiels kritische vraag is een mooie voorbeeld van een ontwijkend en politiek getint antwoord:

"Zolang ik het idee hebt dat er geen dierenleed heerst of een overbevolking van karper/steur/meerval aanwezig is, zie ik geen reden om er niet te vissen. "Gejatte vis" klinkt zo negatief. "

Wat is het nou? Wel of niet?

In alle eerlijkheid? Komt op mij over dat je voor bepaalde zaken je ogen sluit...

Jouw idee van dierenleed en overbevolking is waarschijnlijk anders dan bij anderen?

'Gejatte vis' klinkt negatief?

Dat klinkt het niet alleen, dat is het ook. En waarschijnlijk (let op deze benaming) breng jij bij elke trip de beheerder weer iets meer in de positie om weer voor wat gejatte vis te zorgen. Bij vissers, vidanges of andere duistere figuren...

Groeten, Laurens
Gast

23-07-2003 15:43

Michiel,

Zonder reclame te maken...deze betaalwateren bestaan echt!!

Natuurlijk begrijp ik de discussie en de meningen! Anders had ik dit niet zo "provocerend" op het forum gezet! Ik wil juist laten zien dat er ook GOEDE betaalwateren zijn!

Marijn,

Om precies te zijn heb ik 53 veertig (plussers!)in 21 jaar tijd. Ik heb 2 maal in de beet de "bruce and walker" gewonnen voor de grootste karper. Ik heb deze vissen op vele plekken gevangen. Ik ebn echt niet geheimzinnig hierover hoor.

De Schie, Soestdijkse kade, De Vliet, Vinkeveense plassen, etc. etc.

zoals altijd mvg

Guus
Willem Barnas

23-07-2003 15:53

Ha die Guus!

Hier een bijdehand ettertje van 22 die jou niet kan begrijpen, maar dat zal je waarschijnlijk niet verbazen. Dat jonge spul snapt er toch geen klote van...

Wat probeer je hier in vredesnaam mee te bereiken? Open dan gelijk een topic:

"Zeg nee tegen Guus!"

Dit is een discussieboard, geen witte muur met spuitverf...

Vang ze!
WB :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-07-23 15:54 ]</font>