1e keer in Frankrijk wat is beter?

Plaats reactie
Nancy Willemsen

18-07-2003 08:13

Hoi!

Volgend jaar zomer gaan we met een groep van 6 naar Frankrijk toe om te gaan vissen.

Wat is handig? 1 van de meren uitkiezen die betaalwateren zijn, of gewoon een meertje uitzoeken waar het geen betaalwater is?

Zijn er nog extra tips om te gaan vissen in Frankrijk?

Wat moet je bijvoorbeeld echt veel meenemen en wat niet?

Groetjes Nance
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-07-2003 16:02

je bevindt je nu op héél glad ijs hier, als je echte serieuze info wilt kan je beter privé vragen stellen..

ciao
Jeroen Leuven

18-07-2003 16:07

DAAR KOMTIE DAN..........GEEN BETAALWATER, GEEN BETAALWATER, GEEN BETAALWATER.

Kies lekker zelf een stek, dat geeft des te meer voldoening als je een mooie karper vangt.

Wellicht kunnen de beheerders van KWO je een handje helpen, gewoon een prive mailtje sturen.

Gr
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

18-07-2003 16:11

gaan we weer .... geef gewoon info... ipv dit gezeur
!*!<Tight Lines>!*!
Jeroen Leuven

18-07-2003 16:13

Dennis dat was natuurlijk een inkopper :lol:
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

18-07-2003 16:36

dit is een nieuwe boarder.... hij weet dit niet ... leg het hem uit of geef hem info(prive) maar loop hem niet af te zeiken
!*!<Tight Lines>!*!
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

18-07-2003 17:28

Hoi Nancy

Ik weet zeker dat je heel veel aan het artikel hebt op KWO: "Frankrijk land van grote karper deel 1 en 2" ...met name deel 1.
Volgens mij beantwoord dit je vraag ruimschoots.

Groeten ChrisN
Nancy Willemsen

18-07-2003 21:03

laten we eerst even 1 ding duidelijk maken:

IK BEN EEN MEISJE EN GEEN JONGEN!!!

En waarom ik naar betaalwater vraag is omdat dit de allereerste keer is dat we gaan vissen buiten nederland en toch niet eerst helemaal zelf alles gaan afstruinen? straks mag je er niet eens vissen. We gaan eerst bekijken hoe een betaalwater bevalt en van daaruit kijken we verder.

Meer vraag ik niet hoor..
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

18-07-2003 21:42

Je zal vrijwel alleen maar reacties krijgen dat je dan beter naar een openbaar water kan gaan, maar in je laatste bericht zeg je al dat je liever eerst naar een betaalwater gaat.

Wat is dan nou nog je vraag? :???:

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Nancy Willemsen

18-07-2003 22:35

Verder tips wat er mee moet naar Frankrijk!
(zie 1e bericht 2e gedeelte)

Tips over de wateren, maar daar kan je me beter privé over mailen voordat er weer een hoop gezeik komt..
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

19-07-2003 01:57

1e keer in Frankrijk wat is beter?


Das de topic titiel,

Wat beter is? Een openbaar water, Waarom, geen STEKGEBONDEN visplek. + Geen kans om op een betaalwateraqurium te vissen. En beter voor de pertomonee.


En waarom ik naar betaalwater vraag is omdat dit de allereerste keer is dat we gaan vissen buiten nederland en toch niet eerst helemaal zelf alles gaan afstruinen?


Waarom niet? Je bent met 6 personen, dan kan je juist voor de 1e keer wat watertjes langs gaan. Zodat je de 2e keer kan gaan "oogsten" of ben je bang voor te blanken?

Lees anders ff het boekje van Aart en Josse, ff door, en daar staat op pagina 14, al een aardig begin. < ik praat over druk 2003 >

Straks mag je er niet eens vissen.


Je gaat met 6 personen, waarschijnlijk kent er wel iemand frans die dat aan een fransman kan vragen. En anders een woordenboek erbij pakken.


Wat is handig? 1 van de meren uitkiezen die betaalwateren zijn, of gewoon een meertje uitzoeken waar het geen betaalwater is?

------------------------------
We gaan eerst bekijken hoe een betaalwater bevalt en van daaruit kijken we verder.

Meer vraag ik niet hoor..



In de topic post was het nog niet zeker, nu al wel?

Zijn er nog extra tips om te gaan vissen in Frankrijk?


Wat moet je bijvoorbeeld echt veel meenemen en wat niet?


Ik denk dat dit veel ligt aan het water wat je gaat bevissen. En als je op een openbaar water gaat vissen, zorgen voor meerder back ups.

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Menno Blok op 2003-07-19 14:37 ]</font>
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

19-07-2003 08:54

ligt het no aan mij of is dit beeld (alleen bij deze topic) zo raar????

sorry voor de off topic.

groeten
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

19-07-2003 10:57

luuk,

lig niet aan jou hoor!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

19-07-2003 17:25

nancy,

ik kan me voorstellen dat er voor jou wat vooroordelen zijn mbt tot de voorzieningen. daarbij denk ik met name aan toilet en douche. dit is inderdaad best handig, en bij een BTW altijd aanwezig. daartegenover staat dat de door betaalwateren er een bepaalde vraag is ontstaan, de vraag naar grote karper. zoals een karpervisser zal weten groeit een karper niet zomaar groot, maar is dat van vele factoren afhankelijk, zoals voedsel, temperatuur, ras, bezettingsdichtheid enz.
wat ik probeer te zeggen is, dat het in feite niet mogelijk is om veel biggen en weinig kleine vis op een water te krijgen, zonder menselijk ingrijpen. dit is wat er dus op veel betaalwater wordt gedaan. de kleine vissen eraf en veel groten erop zetten. dat die groten niet bij een kweker gekocht worden spreekt voor zich.

zelf heb ik ook 1 keer op een BTW gevist, en heb er een leuke week gehad. toen was ik echter niet zo goed op de hoogte met de praktijken die zich vaak afspelen. ik zou dan ook niet nog een keer naar zo'n water gaan. de conditie van de vissen is er gewoon minder, de redenen kun je nu vast wel raden!

ik zou lekker kiezen voor een openbaar water. laat je daarin wat leiden door het frankrijkgidsje (of eigenlijk inmiddels wel gids :smile:) van aart lokhorst en josse de bruin. hierin zul je genoeg kunnen vinden, mooie wateren waar je de vrijheid hebt om relaxed te vissen, en waar je ook de vrijheid hebt om te profiteren van de omstandigheden.

wat betreft de voorzieningen, die zullen niet zo goed zijn als op een BTW. maar een bosje is snel gevonden als toilet ( maak er geen bende van) en een weekje wassen met wat washandjes is ook nog niet zo'n ramp, toch? als het water schoon is kun je misschien zelfs wel wat badderen.

veel plezier en succes in frankrijk
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-07-2003 19:30

Klasse Kees, mooie uitleg.

Robert
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-07-2003 19:33

Nancy, ik kan je verzekeren dat er vast wel wat mensen zijn die je een leuk openbaar water zouden kunnen aanraden voor de 1e keer france! Mocht niemand hiertoe bereid zijn kan je mij mailen, ik ken ook een aantal frankrijk vissers en kan eens voor je rondvragen. Er zijn genoeg wateren aan een camping, waar je evenveel, al dan niet meer voorzieningen en veiligheid hebt, dan op een betaalwater.

mvg
stefan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-07-2003 12:02

Mark,

ben ondertussen mijn best aan het doen een mooi water voor Nancy te zoeken in France, alles beter dan een betaalwater.

Gelukkig ken ik genoeg frankrijkgangers die me daarmee kunnen en willen helpen.

mvg
stefan
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

21-07-2003 12:04

Ook ik ben bereid om Nancy te helpen met het zoeken naar een water. Een water waar je gewoon kan zitten en kans maakt op leuke vissen. En je moet alleen de vergunning voor Frankrijk en het departement betalen, verder niks.


Groet
Frank

Ps. Steef hebben wij over het zelfde :razz:?
Frank
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

21-07-2003 16:42

heeft de kwo er nog nooit aan gedacht om gebruikers te bannen, lijkt me een goed idee, een keer iemand "afzeiken" (hoe mooi ze het in nederland kunnen zeggen --> er gewoon op pissen dus....) en ze gewoon van het board zetten, en de toegang weigeren, met zoveel gebruikers is eentjue meer of minder toch niet erg he, en dan word het hier mss OOIT nog eens gezellig, maar spijtig genoeg zal ik dat dan wel niet meer meemaken....

denk er eens over na!
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

21-07-2003 17:46

Niels, dat jij voorstander van BTW's bent, geeft je niet het recht Nancy met ONJUISTE info naar een betaalwater te helpen.

Citaat:
"Als je nog geen ervaring hebt in frankrijk is de kans dat je anders wat gaat vangen redelijk klein."

Hoe kom je hier nu bij? Ben je wel eens in frankrijk geweest?

Citaat:
"en met 6 man... erg lastig om een stek te vinden waar je met zijn allen bij elkaar in de buurt kan zitten."

Moet dat dan? Nu begrijp ik waarom jij de 'kans dat je anders wat gaat vangen' klein vindt.

Nancy, de tip van Henk ter Maat is een gouden tip. Lees die nog eens goed door. Stuur mij eens een mailtje met daarin zo'n beetje beknopt waar het water aan moet voldoen, en ik heb info voor je. En ja Niels, bij die info zitten ook wateren waar je gewoon karpers kunt vangen.

Groeten ChrisN


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chris Noorlander op 2003-07-21 19:21 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

21-07-2003 20:30

Chris K, we praten hier dus in feite nog steeds over een bataalwater. ik vind dan ook dat je hierbij wel moet uitleggen waarom dit wel kan, en veel andere wateren niet.

komt ie (voor zover mijn info reikt)
du der en madine zijn in het verleden openbare franse wateren geweest. du der telt zo'n 4700 ha water, madine 1100. geen kleine plassen dus. door slecht gedrag aan de waterkant hebben de plaatselijke verenigingen besloten om deze wateren niet meer vrij toegankelijk te laten zijn voor karpervissers tijdens de nacht. overdag mag je er redelijk vrij vissen (op du der in ieder geval).
wil je hier dus nachtvissen, dan kun je een stek boeken bij zo'n firma als o.a. fishermans hollydays en carp connections.
op deze wateren zwemt een volledig natuurlijk bestand. dat het vissen daardoor moeilijker is dan op een volgedumpte bomkrater lijkt me duidelijk.

veel succes met een goede keuze
groetjes Da Fox
Plaats reactie