1e keer Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

28-05-2014 17:46

Beste medevissers,


Nu ik eindelijk eens in staat ben 14 dagen verlof te nemen, begint het bij mij te kriebelen en ben ik plannen aan het maken om eens naar Frankrijk te gaan.

Heb al heel wat gelezen en opgezocht, zowel op het Board als gewoon op Google.

Nu wil ik alles stap voor stap beginnen en rustig evalueren net als ik met mijn
visserij in België heb gedaan.

Ben dus op zoek naar een eerder klein water. Of er bakken zitten maakt voor mij echt
niets uit, het gaat vooral om een eerste leerschool. Rust en natuur zijn voor mij ook belangrijke punten.

Mijn probleem is dat ik nu net over die kleine(re) watertjes weinig info vindt, zowel over de mogelijkheden (is nachtvissen toegestaan,...) als over de benodigde vergunningen. Ook met Google Earth is het niet zo evident deze te vinden, en als je er dan al eentje gevonden hebt is de naam ervan vinden ook niet evident.

Het makkelijkste zou zijn er gewoon naartoe rijden en zoeken, maar wegens mijn professioneel
leven is dit echter onmogelijk.

Ik hoef niet per se echt de namen van watertjes en al zeker geen stekken, maar ben op zoek naar iemand die mij (desnoods via PB) toch al een beetje terug de goede richting kan induwen qua regio, en qua benodigde vergunningen, want het laatste wat ik wil is ergens illegaal zitten vissen.

Jullie zouden me er echt geweldig mee vooruithelpen.

Ik heb er ook al gedacht om gewoon te vertrekken en in die eerste 2 dagen gewoon goed te zoeken,
maar aangezien die 2 weken mijn enigste vakantie dit jaar is zou ik toch graag iets beter voorbereid in men bus stappen :D

Het is zeker niet m'n bedoeling om lui te zijn en zo maar eventjes de info waar iemand anders hard voor gewerkt heeft los te weken, hoop ook dat ik niet zo overkom. :wink:


Alvast bedankt,



Mvg



Joeri
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

29-05-2014 13:11

Hoi Joeri,

Hier is een link http://en.cartedepeche.fr/ waar je de vergunningen kunt kopen. Ook kun je er kaarten downloaden waarop je globaal kunt zien of je mag nachtvissen.

Succes
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

29-05-2014 13:24

Bedankt Michael!
Mn Frans is vrij goed dus moet wel
goedkomen :evil:
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

29-05-2014 17:35

oeps verkeerde smileytje gekozen :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-06-2014 12:27

Sowieso kom je over elk departement wel een hoop te weten als je het nummer van het departement intikt met peche nuit carpe

Dus:

Peche 54 nuit carpe

Krijg je over het algemeen voldoende info over wateren waar je in elk geval mag nachtvissen, waar je normaal mag vissen 2e categorie en welke plaatsen 1e categorie zijn en waarvoor je veelal een aparte vergunning dient te hebben.

Na 2x klikken krijg je dan dit:

http://www.peche-54.fr/images/stories/t ... ishing.pdf
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

04-06-2014 20:37

ok bedankt Sven!

Ik waardeer de hulp :wink:


mvg
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

05-06-2014 09:20

Net terug uit Frankrijk, ik weet niet precies wat je zoekt na je bericht gelezen te hebben. Maar als je wat meer info via pb stuurt heb ik misschien wel wat voor je.

Iig in dep 54, heb je etang joudreville daar hoef je niet heen te gaan want die is nu droog.. wat erg jammer is want je kon er een leuk visje vangen als beginner.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

05-06-2014 12:46

Beste Jerome,

u hebt PB als het goed is.


Mvg
Plaats reactie