Voeren Rivier

Plaats reactie
Paul Barez
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-03-2013 18:06

02-05-2014 17:06

Beste Medevissers,

Ik mag over 10 dagen (12 mei) een weekje gaan vissen op de Franse rivier de Garonne
nu had ik een paar vraagjes het voeren op de rivier aangezien dit de eerste keer is dat ik op de rivier ga vissen.

ik heb zelf al wel wat voer ingeslagen want ik wil zeker niet te kort komen als ik een maal ter plaatse zit.

ik heb gehaald - 50kg scopex bollies (van TTB Baits) (30kg 20mm - 10kg 15mm - 10kg 15mm dumbels)
- 25kg Tijgernoten
- 20kg Hennep
- en ik wil nog bij de sligro of de makro een paar flinke blikken mais halen.

nou zat ik zelf te denken om een grote mix te maken van alles door elkaar en dat dan te strooien in een grote strook, schuin op de rivier (ongeveer 200 meter lang) en dan om de 50 meter gaan zitten met een haakaas.

nou was mijn vraag, hoe doen jullie dit op de rivier, en hoeveel kilo stooien jullie dan per dag er in.

PS ik ga pas de 4e of 5e dag dat ik daar ben vissen dus ik heb eventueel de kans om voor te voeren.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-05-2014 12:23

Ik heb geen ervaring op de Garonne, maar op de Franse rivieren waar ik gevist heb ziet deze mix er uit als een prima wivismix. Op sommige rivieren kunnen particles, met name in de zomer, de zaken goed vooruit helpen, maar in de meeste gevallen hou ik het liever op een boilie only aanpak.
Qua voerboeveelheden is het altijd wat natte vingerwerk, met particles is het niet snel te veel, aangezien de witvis dat wel wegwerkt. Met boilies beginnen mijn maat en ik meestal met 3-5kg per stek per dag en afhankelijk van de resultaten passen we dat aan. Als je meerdere stekken tegelijk aanvoerd kan het dus behoorlijk hard gaan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-05-2014 13:16

Tis voorjaar...

vind de vis en dan is een beetje voer al genoeg.
Paul Barez
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-03-2013 18:06

03-05-2014 18:06

Ik wil door de witvis te lokken ook karper zien te strikken.. Maar ik zal wel veel bollies door de mix heen doen en dan ook langzaam alleen maar voeren met bollies..
Plaats reactie