'Vis'vakantie Frankrijk

Plaats reactie
Frank van der Hoek
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-01-2014 09:56

13-02-2014 20:44

Beste medevissers,

Aankomende zomer willen mijn vriendin en ik samen met nog een aantal vrienden en familie op vakantie te gaan naar Frankrijk. Tijdens de vakantie willen we graag regelmatig een hengel uitgooien op karper.
Een vakantie boeken via bijv. TheCarpSpeciallist is helaas niet betaalbaar voor ons. Daarom zijn we opzoek naar een camping/park met een slaapgelegenheid (stacaravan/bungalo bijv.) voor minimaal 8 personen / maximaal 10 personen. Het liefste gelegen aan een meer/rivier waar karper te vangen is. Natuurlijk zou het leuk als dat 50-60 ponds karpers zijn, maar 20-40 pond is voor ons ook al voldoende.
Ik heb al diverse websites afgezocht en bekeken maar het vinden van een plek met wat wij zoeken is lastig. Ook heb ik gekeken naar België, hier heb ik Sunparks gevonden en dat lijkt een optie. Maar ik hoor graag of er mensen zijn die eventuele sugesties of ideeën hebben. Ook sugesties voor België zijn welkom.

Groetjes,

Frank
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

13-02-2014 21:45

20 tot 40 pond is ook voldoende....50-60 pond zou leuk zijn....Gast..meen je dit?
Waar is het fout gegaan in onze mooie karperwereld.

Sorry hoor Frank. Niet persoonlijk bedoeld.....Ik wens je uiteraard een fijne vakantie.
Frank van der Hoek
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-01-2014 09:56

14-02-2014 08:41

[quote="Sil Westerink"]20 tot 40 pond is ook voldoende....50-60 pond zou leuk zijn....Gast..meen je dit?

Sil,

Gedeeltelijk, maar had wat duidelijker kunnen zijn :) In Nederland vangen we ze van 20-30 pond. Dus als we richting de 40 pond kunnen zou dat erg leuk zijn! 50-60 pond, tja zou natuurlijk fantastisch zijn, maar die verwachting hebben we niet en is ook niet realistisch.
Kortom, ik was meer sarcastisch dan serieus. Maar ik kan niks anders zeggen dat als ik mijn tekst teruglees, ik het op de zelfde manier opvat zoals jij deed.

Groetjes,

Frank
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

14-02-2014 08:51

Frank van der Hoek schreef:
Sil,

Gedeeltelijk, maar had wat duidelijker kunnen zijn :) In Nederland vangen we ze van 20-30 pond. Dus als we richting de 40 pond kunnen zou dat erg leuk zijn! 50-60 pond, tja zou natuurlijk fantastisch zijn, maar die verwachting hebben we niet en is ook niet realistisch.
Kortom, ik was meer sarcastisch dan serieus. Maar ik kan niks anders zeggen dat als ik mijn tekst teruglees, ik het op de zelfde manier opvat zoals jij deed.

Groetjes,

Frank

Waarom slaap je niet gewoon in tentjes aan het water? Kan je de hele nacht doorvissen.

Een paar jaar geleden in t voorjaar ben ik naar https://www.gites.nl/tehuur/centre/loir ... v3JWn1gVD4
gegaan, er waren wat vrienden mee die niet dag en nacht wilden vissen. Leuk goedkoop huisje en ik ging dagelijks vissen op openbaar water (vakantiepas 30 euro). Zowel op de rivier (yonne) als leuke meertjes ter hoogte van Ouzouer-sur-Trézée (etang du chaloy, etang du gazonne, etang le grande
rue). We hebben er aardig kunnen vangen en in naastgelegen dorpjes lekker kunnen eten.

Succes en veel plezier alvast.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

14-02-2014 11:57

Frank,

Misschien is dit was www.camping lac de l'uby.com

1300 kilometer van Enschede en ze hebben mooie huisjes.

Fijne vakantie plus mooi weer.
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

14-02-2014 18:20

En Frank is het wat je zoekt.
Frank van der Hoek
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-01-2014 09:56

18-02-2014 21:04

Vandaag zijn we bij elkaar gekomen. We hebben besloten een huis te huren via eurorelais.nl. We gaan vanaf daar regelmatig rijden naar water in de buurt om daar te vissen.

Patje, het nadeel van dat park is dat er weinig 8 persoons huisjes zijn en het dan relatief duur is vergeleken met deze oplossing, en geld speelt toch een grote rol.
Maar toch bedankt voor de tip! Wellicht een optie voor een volgende vakantie.
Plaats reactie