lac du jaunay of lac d'apremont ?

Plaats reactie
lucas kraan
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-02-2014 23:10

02-02-2014 23:25

hallo,
ik ga in mei naar de vendee en heb al 2 mooie meren gespot dus de hengels gaan mee :) .
weet iemand misschien in welk water een beter bestand aan karper zit?
kenzie taels
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-11-2012 17:18

06-03-2014 14:03

lucas kraan schreef:hallo,
ik ga in mei naar de vendee en heb al 2 mooie meren gespot dus de hengels gaan mee :) .
weet iemand misschien in welk water een beter bestand aan karper zit?



Ik was zelf op vakantie in die regio , en toen heb ik een nacht en een dag gevist op lac de jaunay,
Hier zit een immens bestand van karpers op tussen de 1.5 en 5 kg, 25 runs op 3 uur tijd, voor gek van te worden, heb toen ook nog gesproken met de zoon van de eigenaar van de camping waar we zaten, ook een karpervisser, hij zei er zitten een aantal 20kg vissen op en een paar 25+ maar voor deze te kunnen vangen zou je al een aantal dagen echt kilo's bollies in het water moeten pompen, zodat de kleinere vissen wat vol gegeten zijn.

Bij mij zelf was er 10kg bollies door op 1 korte nacht sessie
kenzie taels
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-11-2012 17:18

06-03-2014 14:03

lucas kraan schreef:hallo,
ik ga in mei naar de vendee en heb al 2 mooie meren gespot dus de hengels gaan mee :) .
weet iemand misschien in welk water een beter bestand aan karper zit?



Ik was zelf op vakantie in die regio , en toen heb ik een nacht en een dag gevist op lac de jaunay,
Hier zit een immens bestand van karpers op tussen de 1.5 en 5 kg, 25 runs op 3 uur tijd, voor gek van te worden, heb toen ook nog gesproken met de zoon van de eigenaar van de camping waar we zaten, ook een karpervisser, hij zei er zitten een aantal 20kg vissen op en een paar 25+ maar voor deze te kunnen vangen zou je al een aantal dagen echt kilo's bollies in het water moeten pompen, zodat de kleinere vissen wat vol gegeten zijn.

Bij mij zelf was er 10kg bollies door op 1 korte nacht sessie
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

01-06-2015 15:54

Ik heb zelf hele andere ervaringen op jaunay, ben er op gezinsvakanties geweest en heb een week lang elke middag/avond gevist. Elke keer 1 of twee vissen. Kleinste was 6kg grootste 15, maar ik ving wel een stuk beter als de locale daar, die vingen alleen maar kleintjes als ze al iets vingen. Hoe het komt? Geen idee... Ik viste met bollen zij met maïs volgens mij, dat zou het kunnen zijn. Als je dr heen gaat, gewoon lekker proberen.
Plaats reactie