Stand van zaken op Monampteuil?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin Kwikwi
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-07-2013 08:16

04-07-2013 08:37

Hallo,

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe de huidige situatie is op Monampteuil?
Ik wil daar met een maat een week gaan vissen, maar lees rare berichten over dat meer.
Zijn die waar en is het het nog wel waard om daar heen te trekken?
En als er betere alternatieven zijn hoor ik die graag :)

Alvast bedankt,

Erwin
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

10-08-2013 08:55

Erwin Kwikwi schreef:Hallo,

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe de huidige situatie is op Monampteuil?
Ik wil daar met een maat een week gaan vissen, maar lees rare berichten over dat meer.
Zijn die waar en is het het nog wel waard om daar heen te trekken?
En als er betere alternatieven zijn hoor ik die graag :)

Alvast bedankt,

Erwin


Verklaar je zelf nader met betrekking tot je rare verhalen. Ik zeg leuk water, als je lekker knollen wilt rossen.
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!
Gebruikersavatar
Mark Snel
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-02-2010 14:20
Locatie: Eemnes
Contacteer:

15-08-2013 19:49

Hallo,

Is een water waar je leuk vissen kan vangen. Zoals eerder gezegd zitten er genoeg knollen.
Daarnaast zitten er ook gewoon mooie grote spiegels op!
Vorig jaar september waren we daar en toen begonnen ze alle bomen en planten aan de nachtviszone te kappen. Het is helemaal kaal daar nu! Dat is wel echt jammer. 2 maten van me waren er 3 weken geleden en vooral knollen gevangen. In september was de zwaarste 37 pond.

Voor specifieke vragen stuur maar een pb.

Gr. Mark
michael rolff
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-09-2006 17:08
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

14-01-2014 10:45

Afgelopen zomer ook een paar dagen (5) op dit water (monampteuil) in de weer geweest. Wat een drama water. 80% van het water was niet bevisbaar door de enorme hoeveelheid waterplanten tot direct onder het oppervlakte. De schonere stukjes die er wel waren kenden een bodem zo zacht als boter. Er is een damwand rondom geslagen met kalksteen aangevuld, alles onder de witte smurrie. Continue waterfietsen door de lijnen. Hoe aardig je het ook vraagt ze gaan er gewoon dwars door heen en reageren allemaal erg onvriendelijk. Er zaten twee Franse koppels te vissen. Ook deze waren niet echt vriendelijk. Het eerste koppel begon gelijk te schreeuwen en dreigen bij aankomst. Wellicht dat de oorzaak van het humeur van deze mannen lag in het feit dat er alleen brasem gevangen werd. Oh nee, en twee karpertjes van rond de 4 kilo. De weg naar de achterkant van het meer door het bos heeft de onderkant van één van onze auto's erg beschadigd en was gewoonweg gevaarlijk. En dan waren we daar nog in de zomer, ik wil er niet aan denken hoe het er in het de andere jaargetijden bijligt. Sluiswachter is er niet meer omdat het allemaal automatisch is geworden. En bij de camping hoef je al helemaal niet aan te kloppen. Vissers?? wegwezen. Een meer vriendelijke local vertelde dat er weinig grote vis meer op zit. Deze zijn nagenoeg allemaal weggevangen en overgezet naar ailette en privé wateren. We hebben 1 karpertje gevangen van rond de 4 kilo, schamend moesten wij constateren dat één of andere idioot de vinnen en staart van het dier afgeknipt had. Afknapper van de bovenste plank, nooit meer.
met de juiste balans, de meeste kans
Plaats reactie