Lac de Chalain/Jura

Plaats reactie
Edwin van Kooten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-07-2012 14:11

25-06-2013 14:12

Goedemiddag,

Over 1,5 week vertrek ik voor een heerlijke vakantie naar Domaine de chalain aan het gelijknamige Lac de Chalain. Op het forum kan ik al wel een aantal opmerkingen vinden over dit water, echter ben ik nieuwsgierig of er nog recente ervaringen zijn op dit water?

Van wat ik mij heb ingelezen, is het een uitgestrekt moeilijk water met een over het algemeen klein bestand aan karper.

Nu zou ik graag willen weten welke mensen hier weleens gevist hebben en wat de resultaten waren. Exacte stekken of meer gedetailleerde info hoef ik niet per sé. Maar mag uiteraard wel ;)

Ook ben ik benieuwd naar eventuele bijvangsten als: Zeelt en Brasem.

Ik zou het leuk vinden als iemand mij wat meer kan vertellen!

Alvast mijn dank!

Groet, Edwin
Gebruikersavatar
Robin Bulters
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2013 16:32
Locatie: Jura
Contacteer:

27-06-2013 13:42

Ik wou hier zelf ook heen gaan, is ook niet zon makkelijk gebied en heb me laten vertellen dat het nachtvissen in veel omliggende wateren verboden is.

Ook schijnt het water waar jij heen gaat hoog aangeschreven te staan als roofviswater en dat er niet veel karper op zit.

Op een water in de buurt zitten wel echt megabakken, mag ook niet in de nacht gevist worden, maar dat ga ik hier ook niet neerzetten.

Succes, je gaat wel naar een mooie omgeving, maar het is echt zoeken naar vis.
Viva la France, er zelf heen rijden biedt je de meeste kans!
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

07-07-2013 12:07

Bij de camping waar ik aan het meer stond was het heel snel heel diep. Twee jaar geleden was het niet toegestaan om s' avonds na elf uur aan het water te zijn. Dit werd elke avond gecontroleerd door een beveiliging dienst. Na drie kwartier vissen was het toen voor mij al voorbij. Het was een gezinsvakantie dus ik had beloofd niet eens half gas te gaan vissen dus hoe het aan de overkant was weet ik niet.

Veel plezier en succes en laat ff weten hoe het was.

Gr. Mark
Plaats reactie