Petitie Saint Cassien.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-04-2013 00:17

We told few days ago that nightfishing in Saint Cassien lake is now forbidden (read here). Local fishermen are sad, and fishing conditions will be far more difficult for them now, with needs to go fishing farther. Many local fishers did a petition to ask for new discussions with fishers’s department federation. For the moment, the goal is simple : no more fishing licences taken in Var departement until local fishers can talk with federation. If you want to come to fish during daylight in Cassien, please take your licence in another departement using this link : http://en.cartedepeche.fr/

Hier kan je tekenen: http://www.change.org/fr/p%C3%A9titions ... st-cassien.


Het is meer dat de Chef van de Federatie Var de pest heeft aan karpervissers.

En het feit dat er in 30 jaar geen verbetering is gekomen,kwa vuilbakken rondom het meer. En dat er in 30 jaar kaart verkoop nooit 1 vuilniszak is meegegeven.

Hoelang het duurt? 1 ding is duidelijk: 1 Inkomstenverlies Federatie. 2 Inkomstenverlies arme dorpjes en middeldorpjes in de buurt,die het er toch deels van moeten hebben in goede tijden van het vis seizoen.

Eigenlijk een bom,onder het karpervissen in het algemeen in Frankrijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-04-2013 06:59

sorry... slap excuus geen vuilniszak uitgedeeld pleur op man, dit maakt het gewoon nog erger. Karpoervissers zijn gewoon een stelletje goorlappen en nu is het verneukt. Bijna nooit gewaarschuwd zeker? Geen open vuur enzo? Geen tenten? Nu is het gewoon klaar en begrijpelijk ( is anders dan: terecht)
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

25-04-2013 08:44

En er zullen er nog volgen, en niet alleen in Frankrijk!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

25-04-2013 08:58

dick spijker schreef:En er zullen er nog volgen, en niet alleen in Frankrijk!!


klopt Dick en dat alles omdat er al heel veel plaatsen zijn waar alleen al onze aanwezigheid als vervuiling wordt gezien, met onze uitstalling in de vorm van tent, boot, voerboot, aanhanger en ga zo maar ff door.
Heb ik het nog niet eens over wat we als aandenken van ons bezoek plegen achter te laten :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-04-2013 11:14

Neem het ook maar over he van bepaalde website's ;-)

Weet zelf wel,en dat is niet echt bepaald fijn voor de lokale bevolking,dat Cassien een drinkwater meer is voor de omgeving,en dat de vissers (karper/roof etc etc vissers) het als plee gebruiken,hoger water en de drollen drijven door het meer. En dat is dan alleen nog maar de ontlasting.

Dan de smerigheden die condoom''s heter, spuiten van de spuithoeren. Ontlasting van toeristen/chauffeurs en automobilisten.

Moet er zelf ook niet aan denken als ik er zelf zou wonen....
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-04-2013 13:04

heb wel getekend, dat wel..

1987 werd er al praat gemaakt over vissersvuil. Toen waren er nog geen toeristen met witte bonen in tomatensaus in hun tasje
It's okay 2 pay
Henk Deksels
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-04-2013 00:49
Locatie: Noord Holland

30-04-2013 01:21

Klaas vd Herik schreef:sorry... slap excuus geen vuilniszak uitgedeeld pleur op man, dit maakt het gewoon nog erger. Karpoervissers zijn gewoon een stelletje goorlappen en nu is het verneukt. Bijna nooit gewaarschuwd zeker? Geen open vuur enzo? Geen tenten? Nu is het gewoon klaar en begrijpelijk ( is anders dan: terecht)


Klaas dit keer ben ik het roerend met je eens. Ben zelf 15 keer op Cassien geweest en heb het ziender oog zien afglijden naar een kleine vuilstort. Ik zat het liefst achter in de Noord arm waar niemand bij je kon komen behalve over het water dan. Zelfs daar vond ik accu's, autobanden, kapotte thermoskannen, etc...
In het begin ruimde ik eerst de troep van mijn voorganger op maar dat was de laatste jaren niet meer te doen.
Vuilniszakken uitdelen vind ik ook een grap. Die dingen heb je altijd bij je. En je troep neem je gewoon mee naar een vuilcontainer of mee naar huis.

Een ander groot struikel blok voor de lokale Franse visser was ook het bezet houden van top stekken door Engelsen die er georganiseerde(betaalde) reizen naar toe verzorgde.

Ook een probleem was het buitensporig ver uitvaren van lijnen en als die dan werden geraakt door een Franse roofvisser was het meteen schelden en middel vinger.

Nee, het verbod op nachtvissen op het mooiste meer van Frankrijk hebben we echt aan ons zelf te danken. Wij de Nederlanders, Engelsen en wellicht andere nationaliteiten. De Fransen waren en zijn prima gastheren maar ook maar tot zo ver natuurlijk.

Dood zonde maar kan het wel begrijpen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-04-2013 09:36

Leen, Klaas en Henk hebben helemaal gelijk. De 'chef van de federatie VAR' is niet meer en niet minder dan de gekozen voorzitter door alle aangesloten HSV-en in het departement VAR en die heeft maar uit te voeren wat zijn leden (HSV-en) willen. Is dus onzin om die man van alles en nog wat in de schoenen te schuiven. Een aantal karpervissers zijn gewoon viespeuken en asociaal, maar de schuld bij henzelf zoeken is blijkbaar een brug te ver...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

01-05-2013 16:09

Helemaal mee eens Klaas. Een stel asocialen verpest het zoals zo vaak voor de meute.
Vorige week een aantal dagen op een openbaar water in Frankrijk gezeten en toen ik weg ging was de stek in exact dezelfde staat als toen ik kwam, op een afdruk van de tent in het gras na. Hopelijk doet de rest het net zo, opdat ik er in het najaar gewoon weer kan vissen.

En wat Dick bedoelt met "en niet alleen in Frankrijk" is denk dat dat als het zo doorgaat, we deze sluitings perikelen op onze eigen wateren ook gaan krijgen en dat gaat geheid gebeuren........, helaas.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-05-2013 12:54

Jammer dat er 2 groepen karpervissers bestaan.

DE visser

En

Visser die er verder geen reet om geeft dan alleen de vis vangen en alles eromheen niet telt.

Gaan het over een tijdje wel weer meemaken hoe het er voor zal gaan staan.

Kan alleen zeggen,sinds ik het water in April met eigen ogen gezien heb,snap ik niet hoe men dit zover heeft laten komen vissers onder elkaar. Mooiste water wat ik tot nu toe gezien heb,en niet alleen het water maar ook zeker de omgeving. Jah tuurlijk snapt men het wat er allemaal gebeurd is,maar dan nog je bent op visite in de natuur gedraag je er dan ook naar! Helaas niet alleen daar het geval,gebeurd steeds vaker dat je elders iemand aners zijn vuilstortplaats ka opruimen.

Eeuwig zonde. Top lokatie!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

06-05-2013 13:26

Nog even en het nachtvissen verdwijnt als sneeuw voor de zon. Op al mijn stilstaande thuiswateren is dit reeds het geval. Alleen in het AK kan je nog nachtvissen, wat weinigen nog doen , gezien de magere vangsten.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

06-05-2013 13:28

leen goudappel schreef:Jammer dat er 2 groepen karpervissers bestaan.

DE visser

En

Visser die er verder geen reet om geeft dan alleen de vis vangen en alles eromheen niet telt.

Gaan het over een tijdje wel weer meemaken hoe het er voor zal gaan staan.

Kan alleen zeggen,sinds ik het water in April met eigen ogen gezien heb,snap ik niet hoe men dit zover heeft laten komen vissers onder elkaar. Mooiste water wat ik tot nu toe gezien heb,en niet alleen het water maar ook zeker de omgeving. Jah tuurlijk snapt men het wat er allemaal gebeurd is,maar dan nog je bent op visite in de natuur gedraag je er dan ook naar! Helaas niet alleen daar het geval,gebeurd steeds vaker dat je elders iemand aners zijn vuilstortplaats ka opruimen.

Eeuwig zonde. Top lokatie!


Oostblokkers hebben bijvoorbeeld niet de cultuur zich in de natuur te gedragen !
Pluk de dag
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-05-2013 20:08

Jean-Pierre: 'Oostblokkers' krijgen maar wat vaak de schuld. En op Cassien is daar al helemaal geen sprake van...
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

06-05-2013 21:18

Vorige week nochthans contact gehad met twee Engelsen, net terug van een weekje Cassien, en de local Gerard. Deze beweerden toch dat het vooral, en dus niet enkel, deze bevolkingsgroep was.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-05-2013 22:21

Ik heb ze er nooit gezien, ook niet van niemand gehoord dat ze daar kwamen.
Lijkt me ook bijzonder onwaarschijnlijk, Oostblokkers die voor de pot vissen gaan niet op plekken zitten waar ze niet met auto en aanhanger aan het water kunnen komen.
Vaak roken ze de vis ook nog ter plekke, als je dat daar doet zou dat zou dat heus wel in het nieuws komen.
Afgezien daarvan is de afstand Cassiën - Oostblok veel te groot om voor hen interessant te zijn.
In noord oost Frankrijk kom ik ze wel tegen op de Moselle, ten westen van Parijs heb ik er echter nog nooit 1 aan het water gezien.
Henk Deksels
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-04-2013 00:49
Locatie: Noord Holland

07-05-2013 00:59

Ik ben daar meerdere keren geweest(15) en "De Oostblokkers" waren op 1 hand te tellen. En deze groep uit het oosten (komen de wijzen vandaan) kwamen echt voor het vissen en niet voor het consumeren van de vis.
Nee, dit keer gewoon de hand in eigen boezem steken samen met onze Engelse vrienden. Wij Nederlanders hebben daar een grote troep gemaakt (zelf gezien en meegemaakt) en de Engelsen hebben daar sommige topstekken permanent bezet gehouden om er vervolgens betaalde visreizen naar toe te organiseren.

Zeg nou zelf. Je vist hier in Nederland al enige jaren met veel plezier op een bepaald water en op een dag landen er Fransen en Engelsen. De Fransen vervuilen de boel en Engelsen houden vervolgens het gehele jaar jou top stekkie bezet. Wat zou jij doen ?
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

07-05-2013 08:45

Ik zou het nachtvissen afschaffen en enkel nog vergunningen verkopen aan de locals !!
Pluk de dag
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-05-2013 12:50

vrijdag tot zondag nachtvissen gaat prima
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jos van Elburg
Berichten: 71
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: Landgraaf

21-05-2013 21:23

Nu we het dan toch over dagsessies op cassien hebben.....
Ga er over enkele weken overdag vissen, en vroeg me af of er ergens op de zuid arm ook nog hellingen zijn waar je je boot te water kan laten, of zijn de stekken naast de brug en de zuidarm de enige plakken om met alles incl vaste boot omlaag te gaan?

gr
Jos
Henk Deksels
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-04-2013 00:49
Locatie: Noord Holland

29-05-2013 13:33

Komende vanaf de A8 via D37 het eerste restaurant (links v/d weg) bij Gerard kun je wat eten, bakkie drinken en prima je boot te water laten en tevens je auto goed parkeren. Hier is ook vergunning verkrijgbaar en plenty informatie te verkrijgen.
Als je verder de D37 volgt krijg je Pierre vlak voor de bocht naar de brug. Niet erg vriendelijk maar wel gelegenheid om je boot te water te laten.
Echter de mooiste trailer plek is (mits het hek niet is afgeloten) aan het einde v/d noord-arm. Volg de D37, over DE brug tot de rotonde en ga rechts af de D562 op richting Peymeinade/Grasse. Bij het dorpje Tournon ga je rechts af de D94 op. Na een paar honderd meter zie aan je rechter hand een smal paadje. Deze helling wordt ook gebruikt door de Polce de la Peche. Zorg er dus voor dat je deze doorgang ten alle tijden vrij houdt.

Veel plezier
Gebruikersavatar
jos van Elburg
Berichten: 71
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: Landgraaf

31-05-2013 21:54

Super Henk, die op de noordarm kende ik nog niet! kende ze alleen op het centrale stuk en zuid.
Plaats reactie