lac de carces

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

11-04-2013 17:37

hallo,

ik ben 16 jaar en ga dit jaar (alweer) op vakantie naar frankrijk. het betreft de laatste 3 weken van juli. we gaan eerst een week op een camping aan zo'n beetje het mooiste stuk van de rhone staan, waar ik nog nooit eeerder karpervissers heb gezien. hier kom ik wel uit de voeten, heb hier vorig jaar in 2 dagen 8 mooie schubs gevangen. vorig jaar ben ik ook op lac de carces geweest, maar heb niks anders gevangen als die vreselijke dwergmeervalletjes. ik heb echt geen idee hoe ik op zo'n water moet beginnen. ik weet niet wat voor stekken ik moet zoeken, veel of juist weinig voeren, bodemverloop etc. kan iemand mij hiermee verder helpen? informatie over het water, tips, misschien zelfs ervaringen?

gr tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
m.ledeuil
Berichten: 48
Lid geworden op: 10-02-2002 01:00
Locatie: Dorst
Contacteer:

11-04-2013 22:15

Hoi Tom,

Nou noem je echt een heel mooi watertje... ± 100 ha. Het is een water met ook hele mooie vissen, echter, geen groot bestand, maar de vissen zijn er ook best groot... tot 30+. Het wordt ook niet voor niks "Little Cassien" genoemd. Echter, dit water is niet echt makkelijk.
- Het eerste stuk, zeg maar stroom opwaarts net na de twee bruggen, is nog redelijk vlak. Zoek daar naar het rivierbed (peilen dus) en je maak kans. Echter, daar is het in het algemeen best druk.
- In het midden stuk kan je zoeken naar het rivier bed aan het begin ervan. Deze is nog op werpafstand te bereiken. daarna kom je een groot stuk bos wat niet weggekapt is, volledig onder water. Als je kan achterhalen waar dat precies is, kan het lonen om daar tegen aan te vissen. Na dit stuk kom je de scherpe bocht tegen, hier wordt het bodemverloop groter en peilen wordt hier nog belangrijker. Op dit stuk heb ik zelf mijn slag redelijk kunnen slaan... :P
- Daarna ga je richting de dam. Hier moet je het meer zoeken onder de eigen kanten. Het wordt er snel diep. Op dit laatste stuk wordt ook minder gevist, echter weet ik dat er af en toe ook leuke dingen bovenwater komen.

Verder is de regelgeving daar een beetje anders dan "normaal":
- Boten verboden;
- RC-boten verboden;
- Nachtvissen van vrijdag tot zondag, er zijn controles!

Je kan er heel mooi vissen daar, echter, veel peilen vanaf de kant is erg belangrijk daar. Ik ga in juni waarschijnlijk weer een week-end zitten en in september ook.

vr. gr. Marc
Gebruikersavatar
jos van Elburg
Berichten: 71
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: Landgraaf

23-04-2013 21:32

Hoi Marc,

Kun je iets vertellen over de bereikbaarheid van de stekken en verschillende stukken van het water? aangezien boot verboden is ben ik wel benieuwd wat de loopafstanden zijn. is er een "route" rondom het water waar je met de auto tot redelijk kortbij kan komen?

thanks
Jos
Gebruikersavatar
m.ledeuil
Berichten: 48
Lid geworden op: 10-02-2002 01:00
Locatie: Dorst
Contacteer:

23-04-2013 22:09

Hé Jos,

De bereikbaarheid naar het water is erg simpel. Met de auto kan je eigenlijk enkel aan de rechter zijde van het water komen. De linker zijde is enkel bestemd voor fietsers en wandelaars. Toch heb ik daar ook wel eens mensen zien vissen. Die hadden wel een leuke wandeling achter de rug.
Aan de rechter zijde kan je dus makkelijk bij het water komen, van begin tot einde, de dam dus. Er zijn ook genoeg mogelijkheden om je auto kwijt te parkeren. Daarna, heb je enkel maar een paar meter naar het water toe.
Een ding moet je wel voor oppassen daar, er wordt soms erg hard gereden. Verder kan je het wel zien op google maps, zie weg D13.

vr. gr. Marc
Henk Deksels
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-04-2013 00:49
Locatie: Noord Holland

24-04-2013 03:07

Prachtig water.

De reden voor het verbod op (RC)-bootjes is dat het water ook als nood drinkwater voorraad voor de stad Toulon is bestemd.

btw Al eens in het restaurant La Guinguette du Lac geweest ? Leuke foto's aan de wand.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-04-2013 08:03

moet je eens een vuurtje maken en ze zien je...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jos van Elburg
Berichten: 71
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: Landgraaf

29-04-2013 20:26

Hoi Marc,

Bedankt, dat is in ieder geval heel simpel dan. Ik wist niet of het vanaf de D13 steil naar beneden ging. Ik zal zeker even bij Carces een weekend vissen, voor de rest worden het dagsessies op Cassien. Ik ben er trouwens ook in Juni, dus wie weet tot dan...

gr
Jos
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

07-05-2013 21:37

hallo,

bedankt voor de tips! ik ga het eens na zoeken en veel foto´s uitprinten, ik zie net dat er in 2007(?) een vidange is geweest.. op een van die foto's zie je een groot vlak plateau, met daarachter een klein bos en daar achter de brug die normaal over het meer loopt, de weg zeg maar. wel valt het me op dat de bomen hoger zijn als de brug, en ik kan me niet meer herinneren dat ik bomen boven het water zag uit steken.. zal dit niet een mooi stekje zijn? op een water als dit, moet ik waarschijnlijk vele kilo's voer er in knikkeren, of niet? heb ook al gezien dat er kopvoorn zwemt, die gaan me waarschijnlijk ook heel wat kilootjes kosten.. heeft het wel zin eigenlijk, omdat ik alleen overdag kan vissen?
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
a van Steenbergen

10-09-2013 13:25

Iemand onlangs nog op carces geweest ?
Plaats reactie