Hallo Frankrijkvissers, in september willen twe goeie maten van mij twee weken naar het machtige Lac de la Foret Orient.
Wie heeft er misschien wat praktische informatie over de situatie ter plekken wat betreft nachtzones, prijzen en niet-vistechnische tips zoals de waterstand etc.
Deze jongens hebben geen internet en zouden het zeer op prijs stellen als jullie mij per prive bericht of per email - <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:laurensmaasland@hotmail.com" class=bericht>laurensmaasland@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end --> - kort op de hoogte zouden kunnen stellen.
Vriendelijke groet,
Laurens
Lacs de la Foret d'Orient Help Help
- Arno Spruit
Laurens,
Laat ze eens op deze site kijken.
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://perso.wanadoo.fr/aappma.lacs/index.htm" target="_blank" class=bericht>http://perso.wanadoo.fr/aappma.lacs/index.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->
Misschien kunnen ze hier wat mee.
Laat ze eens op deze site kijken.
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://perso.wanadoo.fr/aappma.lacs/index.htm" target="_blank" class=bericht>http://perso.wanadoo.fr/aappma.lacs/index.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->
Misschien kunnen ze hier wat mee.
- peter postema
Laurens,
heb enige tijd geleden hier een aantal zaken over verteld toen ongeveer dezelfde vraag werd gesteld.
Misschien kun je dit met een zoekfunctie weer tevoorschijn halen. Ik reis eerst zef af richting frankrijk dus een lang antwoord kan ik je u direct niet geven behalve:
1) kosten met boot en karperzegel 112 euro, carte vacances is niet meer leverbaar in september
2) waterstand begint normaliter terug te lopen in september dus je staat wel in de bagger als het regent.
mvg,
peter
heb enige tijd geleden hier een aantal zaken over verteld toen ongeveer dezelfde vraag werd gesteld.
Misschien kun je dit met een zoekfunctie weer tevoorschijn halen. Ik reis eerst zef af richting frankrijk dus een lang antwoord kan ik je u direct niet geven behalve:
1) kosten met boot en karperzegel 112 euro, carte vacances is niet meer leverbaar in september
2) waterstand begint normaliter terug te lopen in september dus je staat wel in de bagger als het regent.
mvg,
peter
-
karperwereld nummer 6, staat alles in.
en de zoekfunctie doet inderdaad wonderen.... op dit board, evenals google.nl en intypen lac orient en er komen genoeg sites met info.
succes!
en de zoekfunctie doet inderdaad wonderen.... op dit board, evenals google.nl en intypen lac orient en er komen genoeg sites met info.
succes!
-
Beste Karpervissers,
Ik ben net terug van een sessie van 6 dagen op Lac d'Orient (haven).
Peter Postuma maakte de opmerking dat de carte vacances niet meer verkrijgbaar zou zijn echter dit was gelukkig niet het geval (t/m eind september).
Ook was er door iemand de opmerking gemaakt dat we niet zouden mogen vissen ivm de lage waterstand maar ook dit klopte niet.
Het water zal nog eens ongeveer 150 meter terug lopen.
Ik moet zeggen het was een mooi water echter karper hebben we niet gevangen.
De ene run die ik heb gehad heb ik helaas verspeeld omdat ik in die nacht niet met een roeibootje het water op durfde vanwege de hevige storm en regen. (zie nieuws berichten)
Wel hebben we nog wat tijd verdreven door op snoek te vissen door de dag.
Of je het geloofd of niet maar we hebben per persoon ongeveer 80 snoeks gevangen.
De formaten varieerde van 20 cm tot 50 cm op een uitzondering na die was namelijk 1 meter.
Dus ook een echt paradijs voor de snoekvisser.
Het water was ongeveer 200 meter terug gelopen en het was er erg modderig.
Lieslaarzen en een boot waren een echte noodzaak.
De eerste 50 meter van het meer zat vol met wier dus de lijn zat binnen een mum van tijd vol met dat spul ondanks dat onze rodpod's hoog stond.
Je moest op het moment dat wij daar waren vissen op ongeveer 200 meter afstand om op een redelijke diepte te komen of een plateau te bereiken.
Er zaten een paar Fransen te vissen en die zaten er al 2 weken en nog niks gevangen vanuit de kant.
Over de vangsten die ze hadden vanuit de boot deden ze erg geheimzinnig (?!?!?!?!?).
Onze stek werd afgelost door 2 Nederlanders.
De resultaten weet ik niet omdat ze er nog steeds zijn. (zouden a.s zaterdag terugkeren.)
Graag zou ik een reactie tegemoed zien van deze heren.
Voor die mensen die nog willen gaan wens ik veel succes.
Ik ben net terug van een sessie van 6 dagen op Lac d'Orient (haven).
Peter Postuma maakte de opmerking dat de carte vacances niet meer verkrijgbaar zou zijn echter dit was gelukkig niet het geval (t/m eind september).
Ook was er door iemand de opmerking gemaakt dat we niet zouden mogen vissen ivm de lage waterstand maar ook dit klopte niet.
Het water zal nog eens ongeveer 150 meter terug lopen.
Ik moet zeggen het was een mooi water echter karper hebben we niet gevangen.
De ene run die ik heb gehad heb ik helaas verspeeld omdat ik in die nacht niet met een roeibootje het water op durfde vanwege de hevige storm en regen. (zie nieuws berichten)
Wel hebben we nog wat tijd verdreven door op snoek te vissen door de dag.
Of je het geloofd of niet maar we hebben per persoon ongeveer 80 snoeks gevangen.
De formaten varieerde van 20 cm tot 50 cm op een uitzondering na die was namelijk 1 meter.
Dus ook een echt paradijs voor de snoekvisser.
Het water was ongeveer 200 meter terug gelopen en het was er erg modderig.
Lieslaarzen en een boot waren een echte noodzaak.
De eerste 50 meter van het meer zat vol met wier dus de lijn zat binnen een mum van tijd vol met dat spul ondanks dat onze rodpod's hoog stond.
Je moest op het moment dat wij daar waren vissen op ongeveer 200 meter afstand om op een redelijke diepte te komen of een plateau te bereiken.
Er zaten een paar Fransen te vissen en die zaten er al 2 weken en nog niks gevangen vanuit de kant.
Over de vangsten die ze hadden vanuit de boot deden ze erg geheimzinnig (?!?!?!?!?).
Onze stek werd afgelost door 2 Nederlanders.
De resultaten weet ik niet omdat ze er nog steeds zijn. (zouden a.s zaterdag terugkeren.)
Graag zou ik een reactie tegemoed zien van deze heren.
Voor die mensen die nog willen gaan wens ik veel succes.
- peter postema
Patrick,
Het is postema maar dat is je vergeven
wat betreft de carte vacances daarin heb je gelijk de zin die ik had willen typen was leverbaar tot eind september
voor alle duidelijkheid carte vacances voor 15 dagen zijn voor foret te krijgen vanaf 1 Juni tot 30 September.
De rest is je goed bevallen ? heb je nog iets aan de foto``s gehad trouwens.
Groet,
Peter
Het is postema maar dat is je vergeven

wat betreft de carte vacances daarin heb je gelijk de zin die ik had willen typen was leverbaar tot eind september

voor alle duidelijkheid carte vacances voor 15 dagen zijn voor foret te krijgen vanaf 1 Juni tot 30 September.
De rest is je goed bevallen ? heb je nog iets aan de foto``s gehad trouwens.
Groet,
Peter
-
Peter sorry dat ik je achternaam verkeerd heb ingetikt.
Het waren 6 onvergetelijke dagen ondanks dat we geen karper gevangen hebben.
Door de foto's van jou heb ik een indruk gekregen hoe de omgeving eruit zag voordat ik vertrok.
Zelf heb ik ongeveer 200 foto's gemaakt van het meer en de omgeving.
Ook de zonsondergang daar terplekke was enorm.
Het huisje dat we gehuurd hadden om ons te kunnen opfrissen ed. is ook een aanrader.
Je hebt toch net wat meer faciliteiten dat als je dat niet zou hebben.
Wij zijn al aan het kijken of we in het voorjaar nog eens gaan.
Met vriendelijke groet,
Patrick Haeren
Het waren 6 onvergetelijke dagen ondanks dat we geen karper gevangen hebben.
Door de foto's van jou heb ik een indruk gekregen hoe de omgeving eruit zag voordat ik vertrok.
Zelf heb ik ongeveer 200 foto's gemaakt van het meer en de omgeving.
Ook de zonsondergang daar terplekke was enorm.
Het huisje dat we gehuurd hadden om ons te kunnen opfrissen ed. is ook een aanrader.
Je hebt toch net wat meer faciliteiten dat als je dat niet zou hebben.
Wij zijn al aan het kijken of we in het voorjaar nog eens gaan.
Met vriendelijke groet,
Patrick Haeren
- peter postema
pas de problem patrick,
ben in ieder geval blij dat het je bevallen is ter plaatse.
Is altijd moeilijk een inschatting te maken of men betreffende dit soort zaken.
ga misschien over 3 tot 4 week nog even
groet,
Peter
ben in ieder geval blij dat het je bevallen is ter plaatse.
Is altijd moeilijk een inschatting te maken of men betreffende dit soort zaken.
ga misschien over 3 tot 4 week nog even

groet,
Peter
-
Beste Patrick: je zegt in het voorjaar opnieuw. Ik kan je maar één raad geven: ga niet te vroeg daar de kans dan erg groot is dat je opnieuw geen karper daar zult vangen.
-
Beste Aart,
Bedankt voor de tip.
Welke maand heb jij als voorkeur?
Ik heb vernomen van de plaatselijke bevolking dat Oktober de beste maand zou zijn omdat je dan het plateau gemakkelijk kunt bereiken.
In het voorjaar zou ik het niet weten maar ik kan me voorstellen dat als het water weer hoogstaat tot aan de bomen dat ze zich daar ophouden.(afhankelijk uiteraard van de temperatuur)
Hetgeen wel betekent dat je bij een run er snel bij moet zijn anders zwemmen ze zich vast.
Graag jouw visie.
Mvg,
Patrick
Bedankt voor de tip.
Welke maand heb jij als voorkeur?
Ik heb vernomen van de plaatselijke bevolking dat Oktober de beste maand zou zijn omdat je dan het plateau gemakkelijk kunt bereiken.
In het voorjaar zou ik het niet weten maar ik kan me voorstellen dat als het water weer hoogstaat tot aan de bomen dat ze zich daar ophouden.(afhankelijk uiteraard van de temperatuur)
Hetgeen wel betekent dat je bij een run er snel bij moet zijn anders zwemmen ze zich vast.
Graag jouw visie.
Mvg,
Patrick
- peter postema
Patrick,
als ik voor rmijnbeurt mag spreken, in het voorjaar zou ik toch vanaf halfweg Mei gaan denken aan een trip afhankelijk van de temperatuur. Water staat in het begin van het voorjaar wel ter hoogte van de bomen patrick maar dan zijn net de wortels bedekt, je kunt er dan met redelijke hoge laarzen een goed eind inlopen, zoals kon zien op de fotos doie ik je gestuurd had.
Ik heb zelf dit voorjaar de gok genomen om eind april heen te gaan, nu was de watertemperatuur door de weinig zonuren nog zo laag dat de vis zich ophield in de diepere regionen, deze zijn helaas met de hogere waterstanden op dat moment niet te bereiken (800meter plus).
Ik zou dus zeker de tips van Aart te harte nemen en vanuit daar je keuze voor aankomend jaar bepalen.
Bijna 90% dat ik het eind oktober nog maar eens ga proberen net voor sluitngsdatum
Groet,
Peter
als ik voor rmijnbeurt mag spreken, in het voorjaar zou ik toch vanaf halfweg Mei gaan denken aan een trip afhankelijk van de temperatuur. Water staat in het begin van het voorjaar wel ter hoogte van de bomen patrick maar dan zijn net de wortels bedekt, je kunt er dan met redelijke hoge laarzen een goed eind inlopen, zoals kon zien op de fotos doie ik je gestuurd had.
Ik heb zelf dit voorjaar de gok genomen om eind april heen te gaan, nu was de watertemperatuur door de weinig zonuren nog zo laag dat de vis zich ophield in de diepere regionen, deze zijn helaas met de hogere waterstanden op dat moment niet te bereiken (800meter plus).
Ik zou dus zeker de tips van Aart te harte nemen en vanuit daar je keuze voor aankomend jaar bepalen.
Bijna 90% dat ik het eind oktober nog maar eens ga proberen net voor sluitngsdatum

Groet,
Peter
-
Peter bedankt voor de info.
Ik denk dan dat ik rond mei weer eens ga kijken.
Ik wens je veel succes toe eind oktober.
Laat even weten hoe het is gegaan.
Weet je al waar dat je gaat vissen? (haven, Geradout...?)
Als je bij de havenstek bent zou ik graag wat foto's ontvangen van de stand van het water aldaar.
Groet,
Patrick
Ik denk dan dat ik rond mei weer eens ga kijken.
Ik wens je veel succes toe eind oktober.
Laat even weten hoe het is gegaan.
Weet je al waar dat je gaat vissen? (haven, Geradout...?)
Als je bij de havenstek bent zou ik graag wat foto's ontvangen van de stand van het water aldaar.
Groet,
Patrick
- peter postema
Rob,
En dan bij me in de tent kruipen zeker, lijkt wel een datingburo man
Zonder ongein, indien ik aanwezig ben dan zit als er een stek vrij is in de buurt van mesnil maar de keuze kan nog aangepast worden naar een ander water.
Groet,
Peter
En dan bij me in de tent kruipen zeker, lijkt wel een datingburo man

Zonder ongein, indien ik aanwezig ben dan zit als er een stek vrij is in de buurt van mesnil maar de keuze kan nog aangepast worden naar een ander water.
Groet,
Peter
-
Heeft er niemand meer iets te melden over Orient?
Ik ben er diverse nederlanders tegen gekomen en gelezen dat er nog mensen naartoe zouden gaan echter ik zie geen verhalen meer.
Hoe kan dat?
Kom op en schrijf je ervaring.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Ik ben er diverse nederlanders tegen gekomen en gelezen dat er nog mensen naartoe zouden gaan echter ik zie geen verhalen meer.
Hoe kan dat?
Kom op en schrijf je ervaring.
Met vriendelijke groet,
Patrick