lac du causse weer op volle touren!!

Plaats reactie
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

04-08-2012 20:21

in eerdere berichten heb ik gelezen dat er op lac du causse nauwlijks tot geen vis meer zit.
daar was ik niet blij mee toen ik hoorde van mijn moeder dat ze voor lac du causse had geboekt. we zaten op het park met huisjes (niet de camping). voor zekerheid had ik dus maar een pennetje en mijn feederhengel mee genomen en mijn karperhengels toch ook maar.
eenmaal aangekomen blijkt het meer helemaal vol te zitten met zonnebaars. echt heel veel. verder was er ook goed voorn,brasem,baars (met dopper en blinkertje (verbluffent goed werktend trouwens)) en helaas erg veel dwergmeerval te vangen. met een dobbertje of feeder is het best leuk maar niet voor karper.
als je langs het water loopt zie je ook veel scholen met dwergmeerval wegschieten. toen ben ik een dagje van 9 sochtens tot half 5 smiddags gekarpert. met 1 hengel bleek ik vanaf het begin midden in een onderwater boom te zitten en mijn andere hengel was mijn aas afgegeten door dwergmeervallen. ik baalde enorm. die avond daarna ging ik even 2 uurtjes karperen vlak voor de huisjes. rond half negen een teruglopen maar ik dacht dat het gewoon zo'n meerval was die aan mijn aas zat. toch maar even gekeken en ja een terugloper! ik sla aan mijn in het niets van mijn lijn is al zo'n 30 meter naarde kant toe gekomen. inene sprint de vis in de takken. ik vraag aan een wandelaar mijn hengel vast te houden en spring het water in naar de takken. eenmal aangekomen blijkt de vis al los te zijn. ik nat pak en vis is gemist :( hengel weer ingegooit en toch maar nog even proberen niet 2 minuen later weer een run ik sla aan vis in de onderwater planten oerwouden. lijn gebroken :( .
ik helemaal over de rooie. 2 karpers gemist. volgende dag toch maar weer proberen en al snel weer een volle fluiter. deze zwemt recht op de takken af maar ik weet hem nog tegen te houden. en vervolgens zwemt hij door mijn andere lijn. uitijndelijk vis geschept en op de kant op mijn onthaakmat gelecht. einelijk vis is binnen. dit geeft echt voldoening. ookal was het een 12 ponder was het een schiterende hoge schup zonder ook maar enige beschadegingen. later ziet ik ratten rond mijn stoel lopen. ik schrik me dood maar ze doen niks.
inene weer een run. en helaas weergelost in de planten. ik baal als een stekker. 25% van mijn aanbeten binnenhalen is ruim onder mijn target maarja het blijft vissen!
het valt mij uitijndelijk op dat dit water erg veel onderwater oerwouden bezit. de vis kent deze plekken en zoekt ze op dus als je hier heen gaat, let er op. verder letop op de enorme onderwater kijen. want ook die zijn erg verradelijk. en mijn laatste punt in dat meer varen veel waterskiërs.
deze zijn heel er arogant en denken alleen aan hun inkomen. deze varen tussen half 12 sochtens en 8 uur savends (dat is maximaal) erg iritant.
. neem genoeg onderlijnen/lood(liefst steen met breeklijntje) en tube mee. en als je liever niet het water in springt neem dan een opblaasband mee.laat deze dingen je niet tegen houden het is namelijk een schiterende omgeving (er vliegen arende rond),een schitterent water en schiterende vissen!

van jasper den hoed

ps. als je vragen hebt stel ze dan, heeft een ander er ook nog wat aan.
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

21-08-2012 12:28

Goed verslag Jasper, leuk dat je dat hier hebt neergezet!
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Plaats reactie