Canal du Nivernais en Canal latéral à la Loire

Plaats reactie
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

03-07-2012 16:43

Aangezien ik graag op kanalen vis en een keer naar Frankrijk wil had ik deze 2 kanalen op het oog.
Heeft iemand op deze kanalen gevist en bruikbare info? Stekken hoef ik niet te weten, maar wellicht handige informatie?

Nadat ik flink heb lopen spitten in het boekje Nachtvissen in Frankrijk kwam ik erachter dat Canal du Nivernais er helemaal niet instaat. Is nachtvissen hier verboden? Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-07-2012 14:40

Als je graag wil nachtvissen op kanalen zou ik eens naar de noordelijke departementen kijken, in een aantal van die departementen heb je haast oneindig veel kilometers nachtviszones langs kanalen en kleine rivieren.
Daarnaast wat algemene tips die je misschien zelf ook al bedacht hebt: ik weet niet of je alleen gaat maar zeker op de wat kleinere kanaaltjes zit je gewoon de vissen te delen als je met zijn tweeën bij elkaar zit. Niet alles is met de auto bereikbaar. Op veel stukken waar alleen bepaalde stukken nachtviszones zijn wil er nog wel eens meer vis uitgezet worden op de nachtvisstukken dan op de andere stukken. Als je juist graag die ene bak vangt zijn de stukken waar grote aantallen vis zwemmen minder interessant, als je graag flinke aantallen vangt met af en toe een 20er en misschien kans op een 30er wil je juist wel daar zitten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

04-07-2012 21:57

Bedankt voor jullie reactie's! Het aantal nachtviszone's op Canal du Nivernais vind ik nogal tegenvallen. Toch lijkt het me erg mooi om in die omgeving te vissen.
We gaan met zijn tweeen, eind augustus, en persoonlijk vind ik een stuk rijden niet erg. Hoe verder weg van huis hoe meer op vakantie zeg ik altijd.

Vissen delen vind ik niet erg. Wel vangen ik of mijn maat bijv liever 1 regelrechte bak als 30 van normaal formaat. Het zal zoeken worden en we willen verschillende stuwstukken aanvoeren en afvissen.

Meer tips zijn altijd welkom!

Mvgr Ron
Plaats reactie