08. La Padoue en overige.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-02-2012 01:42

Hola

Ook dit jaar gaan we weer naar Frankrijk,met als doel vissen op en om de Meuse.

We hebben de Meuse opnieuw als hoofddoel,maar daarbij hebben we ook 3 grindgaten als keuze genomen.
Welke van de 3 het word weten we nog niet,dat zien we wel als we er uiteindelijk zijn

De namen van de wateren

-La Padoue
-De plain perche
-Ballestiere Nouvion-sur-Meuse

De wateren hebben we al eerder gezien maar nooit aandacht aan besteed.

Onze aandacht gaat het meest uit naar La Padoue.

Ik heb een artikel gelezen hier op de website alleen die komt uit 2003.

Iemand in de tijd tussen 2003 en 2011 daar toevallig geweest?

Enige wat ik wil weten

-Bereikbaarheid stekken (Goede paden of slechte paden)
-Moeilijkheidsgraad water.
-Diepte's van het water.
-Drukte kwa vissers.

Overige informatie over het water zijn ook welkom

De vissen die er zwemmen en hoe groot ze zijn,hoef ik niet te weten anders is het geen verrassing meer.

Informatie over de overige 2 wateren zijn ook welkom.

Ieder geval bedankt.

Grt,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-02-2012 03:22

Padoue en plain perche zijn erg druk, vooral rond Hemelvaart en Pinksteren, wees daar ook niet verbaasd als er een fransoos 20 meter verderop gaat zitten die er een waskuip vol grondvoer in mietert en vervolgens 2 uur lang van af de kant met de boiliepijp in de weer is (zelf meegemaakt).
Padoue is een modderbak van zo'n 4-5 meter diep, beste stek is het eilandje in the NW hoek.
Plain perche heeft wat meer variatie in het bodemverloop, af en toe een wierbed en staat in open verbinding met de Maas, verder zelfde verhaal als Padoue.
Oh...
Had ik al gezegd 'ratten' ? enorme kneibels |---------------------------------------------------------| en dan overdrijf ik niet.

Als je toch een uitwijk put wil, ga dan naar Donchery, het putje wat ten noorden ervan aan de autobaan ligt.
Veel bodemvariatie, wierbedden, eilandjes etc. en een gevarieerd bestand met mooie uitschieters, wel slechte paden, vooral met nattigheid.
Er is in mei altijd een enduro, Hemelvaart of Pinksteren.
Voor deze 3 putten heb je aparte vergunning nodig, geen idee wat die op het moment kost, zal zo'n €20 zijn en is te koop bij de hengelsport winkel op Les Ayvelles, ik neem aan dat je die wel kent.

Ballestiere Nouvion-sur-Meuse is een 'bushokjes' put.
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

26-02-2012 09:53

plain perche zou ik niet kiezen , de beste stek achterin bij de doorgang van de maas is zeeer slecht te beriken met auto. padou is een mooi water ,maar vis maar met tygers en je vangt ze wel ! ik zat toen in het midden van het water 100 meter uit de kant en elke nacht vis gevangen . ZEEER grote meerval aanwezig dus pas op .mooi bestand en mooie vissen ! donchery ook goede auto nodig maar wel mooi water en net wat de collega boven mij al vertelde ,goede optie dus.

drukte kun je nix van op aan , wij zaten toen met 11 man en m,n maat en ik waren de enige die vingen ! rustig begonnen met vvoeren en langzaam opbouwen

sterkte en laat maar weten wat je gevangen hebt
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

26-02-2012 17:42

Voor de rust moet je er in ieder geval niet komen dus!

11 man op zo'n putje, mij niet gezien.

Ruimte en rust zoals in je verhaal zal je er dus niet tegenkomen Leen!
Hou t gewoon bij de Meuse, loopt het niet op de ene stek, lekker door naar de volgende!
Zijn zat mogelijkheiden daar, zelfs bij harde stroming.

Kan je misschien toch wat meer je eigen ding doen :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-02-2012 22:16

Nee mij ook niet gezien!
Kijken het zowizo eerst aan,maken eerst de ronde van een goede dag.
Drukte kan meevallen of tegenvallen. Valt het mee dan is het makkelijker te beslissen,wij gaan van de Zomer pas naar Frankrijk eerder niet.

Voor die tijd eerst hier vissen.

Bodem gesteldheid maakt me niet zozeer veel uit. Algemeen bekend dat er bij putten van jaren en jaren oud een dikke laag slib/modder aanwezig is.

kwestie van aanpassen.

Donchery hadden we inderdaad ook op het oog als optie,bereikbaarheid stekken niet echt een punt,nemen de boten mee. Al wil je liever de auto bij je houden.

Meuse word zeker bevist,maar als afwisseling een paar keer een put bezoeken is ook wel eens leuk. Zovaak doe ik dat niet.

Belangrijkste is wel het streven naar ruimte en geen drukte,met mongolen die alleen maar voeren en voeren en het voor de andere ook verzieken.

Ter plekke weet je het pas zeker.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-02-2012 22:38

Wat je ook doet, laat in die omgeving je auto niet ergens onbeheerd achter.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-02-2012 22:59

Normaal ook niet gedaan.
Maar bij deze,zal het gewoon helemaal niet doen. Dan maar een ander water,als de wegen slecht zijn.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

27-02-2012 12:16

Donchery is wel een mooie put maar kan heel erg beroerd zijn om te komen met de auto. Van de snelweg heb je aan de noordzijde van de put niet zoveel last. Padoue, Plain Perche en Nouvion sur Meuse liggen aan de maas en loopt een treinspoor langs. Voor de rust hoef je daar niet te komen.

Het is hier altijd zeer druk omdat je in de franse ardennen weinig nachtwater hebt.

Zit ook veel paupervolk in die streek.

In sedan kun je bij een benzinepomp vergunningen halen.

Persoonlijk vind ik het hier 1 van de lelijkste streken van Frankrijk. Meuse richting Belgie heeft wel mooie stukken erbij.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-02-2012 14:30

Steintje Verheggen schreef:
Persoonlijk vind ik het hier 1 van de lelijkste streken van Frankrijk. Meuse richting Belgie heeft wel mooie stukken erbij.


Mee eens,tot Vieilles Forges gaat het nog maar daarna word het al snel minder jah.

Nouzonville-Fumay is mooi om te zitten.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

27-02-2012 17:05

Vergeet ook Lac/etang de Bairon niet.

Je mag er niet nachtvissen, en geen erg groot bestand. Heeft ook zo zn voordelen :wink:

Canal des Ardennes loopt er als ik me niet vergis ook bijna naast. Zit ook veel karper en niet al te moeilijk, zeker niet met een aantal keren voeren.

Groeten!
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

17-04-2014 17:04

goedemiddag allemaal,

ik vroeg me af of er recent nog vissers in deze omgeving zijn geweest?
alle info is welkom ook via pb!
ben zelf van plan om volgende maand te gaan in de omgeving!

mvg,
Daniel
Plaats reactie