vissen rondom Metz

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-02-2012 16:08

Alex

Appart

Ik heb geen problemen met de accu's om mijn Iphone op te laden.

Zal eens kijken wat de ampere zijn.

Ciao
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

29-02-2012 16:45

Oke dan, gewoon zo weinig mogelijk gebruiken en wat je gebruikt aanvullen met stroom vanuit je auto. En voor de voerboot moeten we maar even kijken, t mooiste is inderdaad om meerdere accu's mee te nemen. Maar het plan is toch wel om met een bootje zelf het water op te gaan. Probleem is soms dat je als je allemaal klein grut vangt, je geen zin hebt om iedere keer weer die boot in te klimmen... En dan komt de voerboot mooi van pas. Of gewoon stoppen met vissen :wink:
@ Sven: Probleem met mijn camera is dat er een mini accutje in zit. Heb er 2, maar heb nog nooit uitgezocht hoe lang ik daar mee kan doen. Dus dat ga ik maar eens uitzoeken!
Andre Kluiters
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-03-2012 13:14

03-03-2012 13:38

Hoi Martin en andere vissers.
Ik ben een vervent (verwend) Frankrijkganger.
Na t lezen van een aantal reacties wil ik wel ff wat kwijt;
Ten eerste ben ik t met Koen eens!
Neem genoeg materiaal mee zodat je je aan verschillende situaties/stekken kan aanpassen.
Laat je bovendien niet gek maken over 'boevenverhalen'!
Als jullie met z'n 3en gaan is t zeker veilig genoeg.
Heb maar 1x diefstal meegemaakt in al die jaren (ga gem. 6x p/j)
Mn maat kwam bij mij lunchen en liet z'n hengels onbeheerd achter,
dat is natuurlijk vragen om problemen!
Kan Dieulouard en Pont a mousson zeker aanraden.
Liggen leuke putjes en je zit dicht aan de Mosselle!
Let wel op dat sommige putten verschillende vergunningen en regels hebben.
Tip: neem walky talkies mee om contact met je broer en maat te hebben.
Altijd makkelijk om vangsten door te geven of hulp te vragen bij foto's maken!
Garde de peche is vriendelijk mits jullie je aan de regels houden.
Helpt natuurlijk wel als iemand een woordje frans spreekt?!
Wil jullie alvast veel succes wensen en goede vangsten.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik t wel.
M.v.g. Andre
P.s. Al aan een omvormer 12V-220V gedacht voor in de auto of een zonnepaneel als oplader?!
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

04-03-2012 21:17

Nogmaals even voor de duidelijkheid, we gaan dus met zn 2e!!!!!
Ik neem inderdaad walkytalkies mee, maar dat doe ik hier soms ook als we niet direct naast elkaar zitten.. En het is inderdaad niet echt verstandig om je hengels alleen achter te laten, ongeacht waar je zit te vissen.
Ik ga denk ik wel even een beetje frans leren, in ieder geval de standaar zinnen. Ik heb 2 of 3 jaar frans gehad op de havo maar weet niet of daar nog maar iets van is blijven hangen...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-03-2012 00:33

leen goudappel schreef:Alex

Appart

Ik heb geen problemen met de accu's om mijn Iphone op te laden.

Zal eens kijken wat de ampere zijn.

Ciao


Zelfde hier, ik laad altijd op langere sessies mijn Iphone op aan de accu van de elektromotor.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

05-03-2012 15:37

Martin,nog ff terugkomend op je vraag op de vorige pagina:
wat ik bedoelde was dat één van ons altijd op een stek aan zo'n putje ging zitten waar je wel met de auto makkelijk bij komt (zo'n 60 % van t totale oppervlak). Wel is t zo dat juist die stekken waar je niet zo makkelijk bij komt de betere waren/(zijn?).
Voorvoeren op 1 put en vissen op een andere is ook geen dom idee.. (liet me dan afzetten voor laaste nacht :wink: )
groet
Gebruikersavatar
Martin vd Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-02-2012 14:47

15-03-2012 17:45

Mensen, het is even stil geweest op dit topic, maar ik heb weer een praktische vraag. Het zal zeker al vaker besproken zijn, maar wil toch even ieders mening horen. Ik heb geen gastoestel (alleen zo'n kleintje met gasbusjes) dus kan ik het voer niet aan de waterkant bereiden. Met andere woorden, de boilies en partikels moeten al klaargemaakt mee. Maar ik heb ook geen koelbox. Dus het aas zal waarschijnlijk gaan schimmelen. Nou heb ik misschien een vacuumverpakker tot mn beschikking. Als dat zo is dan verpak ik uiteraard de boilies vacuum. Maar dat is denk ik geen optie met partikels, aangezien ze dan geplet worden. En als ik geen pomp tot mn beschikking heb dan wil ik de boilies in het zout meenemen, evt in papierenzakken. Maar dan nog zit ik met de partikels. Het is volgens mij wel zo dat partikels minder snel vergaan. En daarbij komt dat ze in vocht zitten. Ik zou zout aan het vocht toe kunnen voegen maar dan worden de partikels heel zout, of is dat eraf te wassen? En is het misschien een optie om gewoon geregeld het water waar de partikels in zitten te verversen waardoor het minder snel zal rotten? M

In het kort, is het mogelijk om aas mee te nemen zonder dit te kunnen koelen (een week, misschien iets langer) en zo ja, hoe?
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

16-03-2012 06:50

partikels nat meenemen lijkt me de minste optie gewoon een goede gaspit en een snelkookpan kopen bij de action, en bereiden aan de waterkant. bollies is geen probleem, freezers drogen als je aankomt en evt rehydrateren voordat je ze gaat gebruiken houden het makkelijk een week vol. To be on the safe site zou ik ook nog wat ready mades meenemen. succes.