voor het eerst een trip naar noord Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

12-09-2011 19:08

Beste medeboarders, ik wil volgend jaar voorjaar/zomer voor het eerst in Frankrijk gaan vissen op karper. De bedoeling is dat ik en mijn zoon een week blijven op 1 water. Omdat het voor het eerst is zou ik graag wat uitleg willen hebben over vergunningen en dergelijke en wat verstandig is.

Bijvoorbeeld gewoon afrijden en daar alles regelen of alles van te voren regelen. Is het misschien verstandiger om de eerste keer vanuit een camping aan het water te vissen of om toch gewoon direct naar een betaal water te rijden waar je gewoon een week vanuit je bivy vist?

Mocht iemand tips hebben ook omtrent het water, niet te moeilijk ik ben nog geen ervaren karper visser dan mag dat ook via pb.

mvg John
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

12-09-2011 21:25

Beste John,
mijn advies is om in eerste instantie informatie in te winnen over 2 of 3 wateren daarin je eigen keus maken, het water wat het meeste vertrouwen heeft.
Probeer de eerste trip niet meteen te hoog in te zetten, pak een leuk water met een redelijk bestand en ga er niet heen met het idee om eens lekker je PR omhoog te gooien(kan daarna eigenlijk alleen maar tegenvallen).
Op die ene mooie vis hopen mag altijd maar reken nergens op.

Mijn mening, maar meningen kunnen verschillen, pak geen ondiep water in het voorjaar in Frankrijk!
Mijn beredenering is eigenlijk vrij simpel, doordat de laatste jaren de winter steeds langer aanhoud blijft het water in het voorjaar langer koud en de vis vrij passief. Bij een wat dieper water heb je meer kans omdat je meer technieken met je hengels kan proberen ipv dat je alleen maar vis kan zoeken op 3 á 4mtr water.

Kortom, ga óf tegen de zomer aan om de kans op succes te vergroten of ga lekker in het najaar waarin je meerdere goede weken hebt.

gr,
Ivo Nijboer
Nogmaals dit berust op mijn mening en eigen ervaring.
Vissen creëert herinneringen | https://www.sportvisbrigade.nl/
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

12-09-2011 21:28

bedankt voor je tips, ik ben aan het inventariseren en nog in het begin stadium dus ik schrijf alles op en in de winter bij het knapperende haardvuur leg ik alles langs elkaar en tegen die tijd ga ik ook pas knopen door hakken.
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

14-09-2011 20:29

Na vele jaren zeuren heb ik ook eindelijk toestemming van de minister van finacieen hier thuis gekregen.

Ik heb al geboekt, op aanraden van een paar kennissen heb ik (als het goed is) voor een makkelijk betaal water gekozen namelijk Etang Loison.
Wat me wel op valt is dat je er best wel vroeg bij moet zijn met boeken anders zijn alle goede stekken reeds vergeven.
Ik ga halverwege april in deze periode waren er al redelijk wat (goede)stekken in het noorde van Frankrijk bezet op de meeste betaal wateren waar ik naar heb gekeken.

Veel suc6 met je keuze, maar als je voor een betaal water kiest kan je volgens mij niet te lang wachten met boeken.
Liefst aan de waterkant.
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

15-09-2011 08:01

bedankt voor je tip
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

15-09-2011 10:12

John,

Ik zou zelf persoonlijk niet kiezen voor een btw.

Kijk eens naar de kanaaltjes in het noorden. Veel kanaaltjes kan je rustig vissen, en hebben een behoorlijk bestand aan karper!

Ken zelf nog wel een kanaal, maar ligt iets verder dan je wilt zijn.

Als je interesse hebt, moet je me maar even pben.
~~Dreams can be true.~~
Plaats reactie