Saone

Plaats reactie
Marco Raam
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Delft

08-05-2003 16:04

Wie is er dit jaar of eind vorig jaar nog op de Saone geweest ter hoogte van Chalon sur Saone en kan ons daar wat over vertellen? Stekken, vergunningen, controlles....ja ja wat een vragen allemaal.
Gijs Obenhuijsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Groningen

08-05-2003 17:31

Hoi Marco,

ik ben een aantal weken geleden geweest, echter niet echt met de bedoeling om op de Saone te gaan vissen. Toch heb ik hier een tweetal dagen gezeten net onder Chalon sur Saone.Helaas niets gevangen, maar ik had dan ook geen boot bij me. Bovendien had ik veel tijgers meegenomen om op een lac in de buurt te gaan vissen (dat was de oorspronkelijke bedoeling nl.) en dan wordt voeren moeilijk...
Ik heb vnl. aan de kanten en tegen de vaargeul aangevist.
De rivier stond laag en stroomde op dit moment niet hard. Een erg mooi water, mag ik wel zeggen.Er zijn wel erg veel mossels en daarmee mosselbanken: hou daar rekening mee!
Ook is er niet echt veel scheepvaart, maar er komen af en toe echt grote schepen voorbij (rivier cruise schepen) en die hebben een dusdanige zuigkracht dat je aas (en daarmee voerplek) gemakkelijk op 30 m. asftand wordt weggezogen....
Vergunningen kun je in tabacs kopen. Zelf ben ik niet een keer gecontroleerd en de Fransen zeiden dat dit ook nooit gebeurde, maar ik zou het zekere voor het onzekere in deze verkiezen!
Veel succes en plezier,

Gijs
Roeland Pater
Berichten: 14
Lid geworden op: 03-05-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

09-05-2003 14:14

Ik heb daar vorig jaar...op de terugreis vanuit spanje..3 dagen op een camping gestaan aan de saone.

3 dagen gevist dus ook, maar helaas ook niks gevangen.

daar wel met lokale mensen gepraat die me ook foto's hebben laten zien...en dat waren beste vissen..

succes..
Plaats reactie