Lac d'aiguebelette

Plaats reactie
Michel kraal
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-05-2011 14:59

24-05-2011 12:10

Hallo karpervissers!

Ik ga in juni een aantal dagen naar de Alp Duez met wielrenners voor het goede doel..
En ik verblijf dan in het dorp Allemond.

Ik kan dan 1 nacht vissen maar dan wel een beetje in de buurt max z'n 100 km van het verblijf.

Nu viel mijn oog al gauw op het meer Aiguebelette,heb al meerdere dagen zitten kijken op allerlei sites enz maar het schijnt dat je er niet mag nachtvissen!! dat zou wel erg jammer zijn!

Ik wil graag een op een water zitten waar je wel mag nachtvissen zonder al te veel gezeur.

Verder zag ik ook:
-Lac du Chambon
-Lac du Bourget
-Lac d' Annecy

Het mag ook wel een kleiner water zijn...

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met een mooi en leuk water waar ik een beetje kans heb op vis op de mat.

Bvd
Michel
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

24-05-2011 12:45

Het enige water in departement Savoie waar je wel mag nachtvissen is juist wel Aiguebelette! Je moet er alleen wel een (van de 6 geloof ik) stek reserveren, of bellen als je er zit ofzoiets. Moet je ff uitzoeken.

Maarja voor 1 nacht zou ik niet te moeilijk doen :wink:
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

24-05-2011 13:45

Pb!
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

24-05-2011 20:07

Ben er voor 4 jaar geleden geweest! Fantastisch mooi , GROOT en DIEP water!
Dieptes van 30 meter gezien. Je hebt er inderdaad een aantal nachtvisstekken welke je van te voren moet reserveren.
ff googlelen op lac d'aiguebelette (zo zijn wij er destijds ook achter gekomen). Is een redelijk engelssprekende fransoos en ook nog behulpzaam.

Hebben toen 2 stekken bevist. 1 kleine vis gevangen en aantal verspeeld tegen een eiland met palen en veel riet.
Kort voor de obstakels was het nog ruim 6 meter diep.

Er zwemmen absoluut dikke vissen rond, maar de grootte en de diepte maakt het er niet makkelijk op.
Als het 1 nachtje betreft dan zou ik verder zoeken ;)

Mocht je nog meer info willen dan moet je maar ff een pb sturen!

Greetzzz
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

26-05-2011 16:50

Het meer is 70! :o mtr. diep. Dit punt ligt ergens bij 'het paard'. (=vage kale plek op de berg)
Btw. ik kreeg van een kennis te horen dat de berg-kant gevaarlijk was geworden ivm. berovingen. (moet je ook vooral je auto met nl-nummerbord bovenaan langs de weg laten staan) Bij mijn weten is daar ook geen nachtvis-stek.
groet
Michel kraal
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-05-2011 14:59

26-05-2011 20:22

Heren teneerste alvast bedankt voor de info..! :wink:

Joachim :Weet je waar die nachtvisstekken leggen en kan zien waar je opaf ga!?? Bellen naar-0033 681022583 of ist een ander nummer?

Patrick : waar heb je toen gezeten aan de zuidkant? 8) welke nummer stek??

Mark : Bedankt! berovingen :evil: dat gebeurd overal dus kan je beter je hengels in de kast laten staan :lol:

Als jullie meer info of tips hebben laat dat ff weten aub..!
Ik hoor het wel..

Greetz!!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

27-05-2011 12:52

Punt van de berovingen is dat deze gebeurde toen het nachtvissen nog verboden was. Mn. 'hollanders' gingen toen rustig aan de bergkant nachten vissen met de auto een stuk hoger langs de weg. Ik denk dat wat gepeupel uit Chambery is opgevallen wat een mooie spullen deze gasten bij zich hadden. Even gauw beroven, snel naar de weg en pleite naar Chambery (of elders), voordat de toerist ook maar de politie had gevonden.
Ikzelf ben niet meer op t meer geweest sinds nachtvissen is toegestaan op deze 6? plaatsen. Wat ik begreep over de lokatie van deze stekken is de kans op een beroving een stuk kleiner (t tuig kan zich niet zo snel uit de voeten maken).
Ook schijnt de controle nu een stuk strenger te zijn dan toen t nachtvissen nog verboden was.
Als ik er nu nog is naar toe zou gaan zou ik stek reserveren,
basiskamp op de camping opslaan met t gros van de spullen (bijv. rechts van t gemeente strand),
en eerst is een aantal dagen voeren alvorens te gaan vissen.
Nog 1 tip: er zitten zeer grote scholen met zeer grote bramo's .. :wink:
Laatst gewijzigd door mark berk op 20-08-2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel kraal
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-05-2011 14:59

09-06-2011 22:40

Goede dag vissers!

Het duurd nog maar heel even voor ik vertrek..
Maar wilde het toch laten weten dat ik het ga gokken voor die 1e nacht (je weet maar nooit)!

Ik heb met de fransman contact gehad en hij zij van:er is nog maar een stek vrij.. stek 3 bij de camping!
Die had ik toch al voor ogen dus ik heb er helemaal zin in!!

Nu is mij vraag WIE heb er ervaring op deze stek of heb nog een goeie tip..
Het is een stek met een zandbak van 1m diep die als een landtong gevormt is en loop van 1m naar 10m en verder naar 20 30 40m enz:d
Ik heb onderweg/camping gewoon internet dus je kan altijd reageren:P

Bvd

Grtzz
rudy aerts
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00

16-07-2011 14:32

Kom er ook net van terug. Van die berovingen klopt dus wel. Hadden onze tent op de camping staan waar we na nacht twee al prijs hadden. Tent kapot gesneden en twee gsms,digitale camera en videocamera weg terwijl we lagen te slapen. Hetzelfde bij vier andere personen op de camping aldaar. Buiten dit toch wel een schitterend water!
Michel kraal
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-05-2011 14:59

17-07-2011 15:42

Ha Rudy!

Zo dat is nogal wat..!

Nog vis op de kant gekomen? En hoeveel nachten gezeten?

Maar welke camping heb je gezeten dan??
Ik zat op de camping LeMontGrele met stek nr 3
Dat was een heerlijk stekkie aan een super mooi water!

Grtz.
rudy aerts
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00

17-07-2011 16:50

Was op camping le curtelet. Twee nachten gevist daar en een paar avondjes. Helaas maar 1 karper kunnen vangen....
Jo Bus
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-08-2011 09:37
Locatie: Brunssum

16-08-2011 10:01

Hallo Rudi,
Heb je in Juli 'snachts gevist? Is n.l. verboden is Juli en Aug nachts te vissen.Verder dien je buiten deze maanden een van
de ACHT zone's te reserveren.Het kost je niks extra gewoon een maand voor aankomst een stek reserveren.
Bedankt voor de waarschuwing van de diefstal. Ik ga begin Sept voor drie weken ook weer naar camping Curtellet.
Heb wel een stek gereserveerd. Ben al eens gepakt door de Garde de Peche. Was een kwartier te lang aan het vissen
vanaf de camping.Gelukkig liep het af met een waarschuwing.

Groeten Jo
mattias seli
Berichten: 38
Lid geworden op: 24-06-2011 12:30

26-10-2012 15:13

Iemand die me over dit water nog wat recente info kan geven aub?
Indien er hier iemand al gevist heeft,had ik graag eens jullie mening gehoord en eventueel wat extra info.
Bedankt alvast.
Groeten
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

30-10-2012 09:04

Gewoon zorgen dat je niet berooft wordt. Je kunt het uitlokken . Maar je kunt ook laten merken dat je niet van suiker bent. Vaak komen er eerst mensen bij je kijken om te kijken wat je hebt. Dus ja als je je duure spullen in het zicht zet . Dan vraag je erom !!! Ik zelf heb altijd een honkbal knuppel macceti aka regenwoud kapmes voor de tent staan. Verder een busje pleisterspray . Helemaal legaal in nl en je spuit iemand zijn ogen er makkelijk me dicht . Dus conclusie gewoon laten merken dat jij gekker bent dan hun .
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
mattias seli
Berichten: 38
Lid geworden op: 24-06-2011 12:30

03-11-2012 12:44

Zijn er nog mensen die ervaring hebben op dit water?
Alle info is welkom.
Bedankt alvast.
Groeten
Jo Bus
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-08-2011 09:37
Locatie: Brunssum

30-11-2012 11:40

Hallo Mattias,

Vis al enige jaren op dit water.Dit jaar weer geweest samen met een vriend.
We hadden beiden een nachtvis stek gereserveerd. Stek: 6 en 7
We vingen beide elk maar 1 vis in die week. Er waren verder geen karpervissers
aan het water aanwezig. Het is geen makkenlijk water en de vangsten zijn zeer
wisselvallig.Wel zit er zware karper op. Dit is een natuurmeer met 7 warmwaterbronnen.
Er is dus nooit een vidance. De franse karpervissers waar we soms kontact mee hebben
zeggen allemaal dat het een moeilijk water is. google eens naar: aappma lac aiguebelette.
p.s. Van die overvallen heb ik in al die jaren niks gemerkt.Deze zijn vlgs horen in het verleden geweest.

grtz. Jo
Plaats reactie