Lac de chaumecon/chaumesson

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

17-05-2011 08:50

Heeft iemand ervaring met het vissen op dit meer, en heeft tips of info, stuur ff een pb
Wij hebben met het gezin een chalet gehuurd voor twee weken in juli. Schijnen wel mooie vissen te zwemmen, misschien info over de dieptes, evt wier??

B.v.d. Marcel.
Groeten Marcel.
Frank Dokter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-05-2011 13:12

19-05-2011 13:27

Hoi Marcel,

Een aantal jaren ben ik er geweest. In dit geval in het najaar. Je mocht daar alleen in het weekend nachtvissen en dat hebben we ook gedaan. Erg mooi water, maar als die helemaal vol staat dan is het er erg diep. Op het moment dat wij er visten stond het water erg laag. Hoop opstakels in het water waar je rekening mee moet houden. Helaas hebben wij hier een aantal vissen door verspeeld. Overdag goed gevangen met tijgernoten en 's nachts gek genoeg met boilies. Allemaal vissen rond de 10 kilo helaas. Wel gehoord dat er mooie vissen rond zwemmen, maar ja dat is alleen maar van horen zeggen. Er zit ook een eiland in het water. Als het water laag staat, komt een deel droog te staan en praat je meer over een landtong. Mocht het water hoog staan lijkt mij dit wel een interessante plek. De vissen die wij toen vingen hebben we aan de kant gevangen. Wel door naar de overkant toe te vissen.

Gr.
Frank
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-05-2011 15:13

...
Laatst gewijzigd door Klaas vd Herik op 23-05-2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

19-05-2011 15:19

Heb Marcel al een heel eind op weg geholpen doormiddel van een informatief mailtje 8) .
Die gaat het wel redden daar :)

En dat nachtvisverhaal Frans dat is nieuw voor mij, dat je alleen in het weekend mag nachten :-? .
En ben er een paar keer geweest en heb er maar 1 vis verspeeld ,doordat mijn lijn vast kwam te zitten.
Drilde wel alles vanuit de boot :wink:.

GrtZ.
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

29-07-2011 18:14

Frank: Toch bedankt voor je reactie.
En nu stond het water ook nog erg hoog, het zakte alleen iets in het weekend doordat ze water afvoerde voor de rafters daar in de buurt. En wat ze mij vertelden was dat je op het hele meer niet mocht nachtvissen, heb ik ook niet gedaan.
Ik vond het eigenlijk wel lekker om in het zonnetje je vissen te vangen en 's avonds met de vrouw en de kinderen te gaan bbq-en bij ons huisje.
Zijn idd niet de zwaarste vissen die je daar vangt maar wel heel mooi en onbeschadigd.
En de natuur en omgeving is daar ook prachtig!! Het water heel schoon dus de kinderen waren de hele dag aan het zwemmen en varen op het meer.
Je hoort hier wel eens mensen klagen over de fransen die stug en onbehulpzaam zouden zijn maar dit was de eerste keer dat ik in frankrijk heb gevist en ik vond ze erg vriendelijk en ook de franse vissers op het meer bleven ook op voldoende afstand van de hengels en zelfs een praatje alhoewel mijn frans niet te best is.
Hele leuke vakantie gehad!!!

Gr Marcel.
Groeten Marcel.
Plaats reactie