vissen op de moselle

Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

04-06-2011 20:34

Roy Driessen schreef:en dat van die meervallen dan moet je gewoon zoette bollen mee nemen scopex strawberry ezv.
en wat noemen jullie nu niets bijzonders ?

grz roy


zoete bollen worden tegenwoordig ook gewoon gegeten door meerval (

afgelopen 2 weken 10 stuks gevangen van 100-140cm aan scopex boilies... niet op de moselle zelf, maar das gewoon een kwestie van tijd, dan eten ze daar ook zoete bollen

meerval wil t liefst zo makkelijk mogelijk aan zijn eten komen, en daar geven wij ze alle gelegenheid toe )
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

11-06-2011 18:31

Helmaal mee eens, we zijn net terug van La Moselle, in het begin vol op de Karper met een aantal mooie tussen 12,5 en 14,5 Kg :lol: daarna de Meerval erop. :( De bek vol boillies en uitschieters tot ±15 Kg. :cry: Mijn maat en ik zijn zelfs een keer met twee rubberbootjes aan elkaar enkele meters tegen de stroom in voort getrokken. Dt moet een monster zijn geweest! :o
Als je Meerval op de stek krijgt kun je m.i. beter je lijnen een tijd indraaien tot ze mogelijk weer verder trekken.

Dit kan nog wel eens een probleem gaan worden op de Franse rivieren en meren. Meerval staat bovenaan de voedsel ladder en kan groot en oud worden.

gr, Marijn


zoete bollen worden tegenwoordig ook gewoon gegeten door meerval (

afgelopen 2 weken 10 stuks gevangen van 100-140cm aan scopex boilies... niet op de moselle zelf, maar das gewoon een kwestie van tijd, dan eten ze daar ook zoete bollen

meerval wil t liefst zo makkelijk mogelijk aan zijn eten komen, en daar geven wij ze alle gelegenheid toe )[/quote]
Roy Driessen
Berichten: 18
Lid geworden op: 29-06-2010 22:15

14-06-2011 21:54

okee bedankt alvast maar nu vraag ik me nog steeds af hoeveel kg bollen moet ik mee nemen
en ik weet het light er aan of er veel vis zit of niet maar minimaal 20kg of niet
en geen pellets want dan krijg ik zeker meerval en wat is het beste gevlochten lijn of nylon met voorslag
ik zelf heb korda adrenaline 18lb met red ant voorslag 35lb zou dat genoeg zijn ?
en is het een idee voor voerboilies te gebruiken is goedkoper dan gewoone bollen maar is wel wat minder kwaliteit
maar aan de ene kant die karpers eten het toch wel als ze honger hebben

grz roy :wink:
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

15-06-2011 11:05

Ik zou het maar gewoon gaan proberen Roy, verwacht er gewoon niet te veel van. Zeker niet als je weinig ervaring hebt met het bevissen van een rivier. Het zijn misschien wel de onzekerheden die deze visserij zo leuk maakt.

Zoals je kon lezen hebben verschillende mensen ook verschillende ervaringen met aas enz.

Eén of andere simpele poëet heeft ooit een toepasselijk spreekwoord verzonnen: 'al doende leert men'

Hoe dan ook respect dat je niet voor de 'makkelijke' weg kiest.

Succes
Krom!!
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

15-06-2011 21:59

roy,, zoals jasper al aan geeft gewoon proberen, je eigen ervaring brengt je vaak het meeste op, je zult het daar namelijk ook zelf moeten doen, krijg je dan een een vluiter dan geeft dat een extra kick omdat je dan alles zelf hebt gedaan.
Als je stek gaat lopen dan heb je aan 20 kilo bollen echt te kort, neem liever veel mee , beter over dan te kort toch.
Succes en wie weet komen we elkaar daar nog wel tegen want ga zelf zondag ook die kant op, nu wel alleen trouwens.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Roy Driessen
Berichten: 18
Lid geworden op: 29-06-2010 22:15

15-06-2011 22:37

jullie hebben gelijk ik moet het gewoon gaan proberen
en zoals jasper zij al doende leert men
en 20kg voerbollen he en dan ng een kg fo 10 zelf draaien voor haakaas
geeft toch wat meer vertrouwen en ik ga het ook proberen met de frolic in veel wateren suc6 mee gehad
dus warom zal het daar anders zijn maar ik ga het gewoon proberen

grz roy
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-06-2011 00:45

20kg lijkt me idd veel te weinig. Als het een beetje gaat lopen kan je er zo 10kg per dag door jagen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

17-06-2011 21:17

20 kg is inderdaad niet veel als ze los komen, maar aan de Moezel kun je her en der wel een dorp of stadje vinde met een viswinkel. Vooral als 't je niet uitmaakt waarmee je wil voeren, maar ik zou in ieder geval zeker zoveel Kg tijgernoten meenemen, deze zijn iig minder meerval gevoelig!

SUC6

gr, Marijn
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

18-06-2011 23:45

Als je nou GEEN meerval wil vangen dan zou ik zeker GEEN tijgers gebruiken,, heel veel kopvoorn zal je dan gaan vangen en zeker runs gaan krijgen door meerval die de kopvoorn weer opvretttttttttttttttttttttt
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

18-06-2011 23:48

ga morgen weer week moselle vissen, deze x ga ik echter alleen.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Marijn van den Hoogen
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-11-2006 15:47
Locatie: Vortum-Mullem
Contacteer:

19-06-2011 11:28

Bang voor de handel Arie :wink: :lol: :wink:

Arie oudshoorn schreef:Als je nou GEEN meerval wil vangen dan zou ik zeker GEEN tijgers gebruiken,, heel veel kopvoorn zal je dan gaan vangen en zeker runs gaan krijgen door meerval die de kopvoorn weer opvretttttttttttttttttttttt
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

24-06-2011 17:31

:oops:

Zo net weer terug van 4 nachten moselle.
Kijhard moeten vissen voor een stel kopvoorns.
4 verschillende stekken bevoerd en bevist maar het mocht niet baten.
Toch weer lekker d,r uit geweest, volgende x beter.
Gr. Arie
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-06-2011 18:00

Jammer Arie,

het kan niet altijd feest zijn he?

Volgende keer beter inderdaad.