Wat eten we heel de week in the middle of nowhere

Adriaan Kras
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-02-2011 11:33
Locatie: Purmerend

14-04-2011 14:34

Beste Vissers,

Ik ben benieuwd wat jullie heel de week eten als je weer eens een weekje in the middle of nowhere aan het vissen bent.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-04-2011 14:48

Voor een weekje gaat blikvoer nog net. Struik enzo.
Neem ik altijd wel heel veel vers fruit mee om aan de vitamientjes te komen.
Beste is een koelkast op gas en die regelmatig vullen met vers vlees en Groente.
Vitamientjes zijn erg belangrijk. Blijf je zowel lichamelijk als geestelijk fit.
Vooral als je bijv in Frankrijk bent heel belangrijk. Gesloopt en gaar 1000km terugrijden is levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 15:01

Wat ik thuis eet van het fornuis af eet ik ook 1 week in Frankrijk of 2 weken,3 pits fornuisje en gaan.

Dit jaar gaat er een skottelbraai mee. En uiteraard als elk andere sessie een koelbox op gas.

Verder tussendoor,van alles en fruit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

14-04-2011 15:58

leen goudappel schreef:Wat ik thuis eet van het fornuis af eet ik ook 1 week in Frankrijk of 2 weken,3 pits fornuisje en gaan.

Dit jaar gaat er een skottelbraai mee. En uiteraard als elk andere sessie een koelbox op gas.

Verder tussendoor,van alles en fruit.


Hey Leen,

Ik zag in andere topics ook dat jij altijd een koelbox op gas gebruikt. Zou je me kunnen aangeven welke je hebt? Ik ga uit van een Electrolux? Kun je die op de gewone gasfles aansluiten? Hoeveel gas stookt zo'n ding er doorheen in een weekje? Ik ben van plan er een te gaan kopen op Marktplaats. Nieuw kosten ze al snel tegen de 200 euro, en dat vind ik voor 2 keer per jaar toch wat veel.. En ik wil er eerst graag een testen, kijken of ze wel voldoen aan mijn eisen ;-).

Alvast bedankt. Groeten.

PS: ik eet aan de waterkant net zo lekker als thuis. Soms zelfs lekkerder (zo kan ik me tijdens een Frankrijksessie van 2 jaar geleden nog heerlijke, verse in knoflook gebakken gamba's herinneren.. Heerlijk! Een van de Duitsers die een stuk verderop zaten was net een praatje bij ons aan het maken, hij wist niet wat hij zag.. Maar zij leefden dan ook op van die pakjes astronautenvoer (houdbaarheidsdatum van vlees en groenten: 3 jaar!)..
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

14-04-2011 16:21

Kant en klaar blikken die een paar jaar goed zijn. Lasagna, aardappeltjes met rundvlees, chili con carne, aardappeltjes met hamburger, aardappeltjes met goulash, aardappeltjes met stroganof en ga zo maar door.

De rest de traditionele eieren, worsten etc.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 16:58

Koelbox + 1 grote gasfles zegmaar
Daarbij had ik nog een kookstel erop aangesloten,en ging een volle week mee,en had erna nog meer dan de helft aan gas over.

In die week was het ook aardig warm,en deed zijn werk prima,stond wel in de schaduw maar dan nog 25 graden.
Werkt zo goed,dat er binnenin ook ijs afzetting ontstaat.


Deze heb ik

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20

En dan een stukkie naar beneden,staat er een grijze van Dometic (Waeco).

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Adriaan Kras
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-02-2011 11:33
Locatie: Purmerend

14-04-2011 17:08

Nou dat is wel duidelijk. Ik neem zelf ook altijd een koelkast op gas mee. Echt ideaal! Vooraf bij de slager vlees laten vacumeren en je kunt heel de week vooruit.
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

14-04-2011 21:48

Voor de lange sessie is het inderdaad Struik blikken, wel elke dag ver stokbrood, eieren en bacon, engelse vismaat. Altijd wel wat vers fruit, en vitamine pillen mee. muslie repen altijd lekker tussen door.
Als ik voor een weekend ga maakt mijn lieve vrouwtje meestal wel een pan nasi, bami of macaroni, en natuurlijk wee eieren en bacon, nofg steeds een engelse vismaat. :wink:
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-04-2011 09:48

Ik ben van plan er een te gaan kopen op Marktplaats. Nieuw kosten ze al snel tegen de 200 euro, en dat vind ik voor 2 keer per jaar toch wat veel.. En ik wil er eerst graag een testen, kijken of ze wel voldoen aan mijn eisen


Martijn,

Nieuw betekend garantie. Voor onder de €200,- vindt je al heel behoorlijke koelboxen.
Reken even uit wat het je al scheelt aan benzine als je niet iedere dag van je stek afhoeft omdat de koelbox goed gevuld zit. Wij hoeven slechts 1 keer in de 4 of 5 dagen boodschappen te doen. Die box verdient zichzelf heel snel terug. Ik heb nu al zo'n 11 jaar een box van Electrolux en die doet het nog steeds wel perfect.

Tippie;
Neem een klein waterpasje mee om je box waterpas te zetten.

Mvg,

Arno.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-04-2011 12:17

Inderdaad,belangrijk voor de werking.En uiteraard nieuw nemen!

Maar 170/180 Euro heb je al een mooie met een inhoud van 45/50 liter.
En je bier/cola/melk is ijs en ijs koud! (Letterlijk) Ideaal bij 30 graden of meer buiten.(Plaatsing in de schaduw verreist,anders werkt hij heel hard en gaat het gas denk ik wel snel)
(Zit er aan te denken om een 2e aan te schaffen,voor eventueel de boilie's,alleen word de box wat groter.)


Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-04-2011 15:46

Goog zomer trekt zo'n ding het niet hoor met 40 graden, dan moet je 's ochtends je bier opdrinken wil je het koud hebben.

Goed excuss :D
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-04-2011 16:02

Loop je ook daar nacht diensten.
Overdag slapen dat is een excuus :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

15-04-2011 18:23

@Leen en @Arno

Bedankt voor de reacties! Over dat waterpasje had ik inderdaad al gelezen, die gaat dus in de tas! Was er zelf nooit op gekomen (beter gezegd, ik wist niet dat er koelboxen op gas waren). Tijdens langere sessies gewoon geweldig.. Want van lauw bier word je toch een partij leip, en dan moeten de hengels eruit.. Zonde van de tijd. En van vlees wat 2 dagen in de zon ligt word je nog iets leiper, dan kun je gestrekt terug naar Nederland haha.

@Adriaan: vooraf vlees laten vacuüm zuigen bij de slager is ook een erg goede tip! Ik vind dat je in Frankrijk sowieso de hoofdprijs betaalt voor een normaal stukje vlees en ik vind er ook vaak niet hetgeen ik zoek (bijvoorbeeld lekker gehakt voor je pasta, die uiteraard stijf staat van de groenten om het 7 nachten niet slapen maar sleuren vol te kunnen houden haha)...

Gaat weer helemaal goed komen! Over 2 weken mogen we weer.
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

15-04-2011 19:02

Heb een grote gasfles., met daarop aangesloten een koelkast en een 3 pits gasfornuis! IDEAAL!!!!
Koud bier is een must en natuurlijk ook lekker eten. Zo hebben we 2 jaar geleden een keer mosselen gekookt aan de vijver. Culinair genieten is de bom en je hebt toch tijd genoeg.
Wij kopen voor 3 dagen eten in en daarna doen we boodschappen in frankrijk.
Als je 1 keer een koelkast meeneemt drink je nooit meer ergens lauw bier......
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

16-04-2011 08:50

Wel ideaal zo'n koelbox. Wij lopen altijd klem met de ruimte in de auto. Ik zou ook niet weten waar ik hem moet laten. Wij halen daarom maar om de beurt boodschappen. We halen ook elke dag vers omdat het vaak al vanaf mei aardig aan de temperatuur.

Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om boodschappen in Frankrijk te doen. Ze hebben er erg lekkere dingen bij de slager en bakker. De supermarkt is meestal ook zeer groot dus kan je ook alles halen. Enigste nadeel is dat je bij je hengels weg moet. Wij maken spaghetti, aardappelmixen/schotels, wokmaaltijden met rijst enz. Aankomend jaar neem ik denk ik wel wat dingen van huis mee. Net als vloeibare margarine, zout, snijplank. Dat maakt het net allemaal even makkelijker.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-04-2011 09:33

Als ik het bovenstaande zo allemaal lees dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je al die zooi mee sleept de middel of nowhere in! :lol:

Als ik de middle of nowhere in ga, dan moet ik meestal een eind varen en nog weleens een dijk over.
Wat ik dan voor eten meeneem:

- verse producten voor de eerste dagen.
- melk en brinta
- pannenkoekenmix
- genoeg water (jerrycan) met een fles limonade. scheelt je weer een berg flessen, of pakken drinken.

Neem ook eens een kijkje bij Beversport. Daar hebben ze van die survival pakketten. Warm water erbij en klaar is kees.
Vult goed en houd je stevig op de been.

Als ze nou ook nog eens Kronenbourg in poedervorm ontwikkelen ben ik helemaal blij!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

16-04-2011 14:36

Wanneer je in de middle off nowhere zit te vissen dan ga ik er vanuit dat je zo min als mogelijk mee neemt en dus geen grote koelboxen mee gaat sjouwen.
Neem daarom voor geconserveerde produkten mee zoals bijv ham in blik,rookvlees,spek,worst,kaas,knackworstjes.
Deze produkten zijn gezout en of gerookt om het produkt op smaak te maken maar heeft tevens als groot voordeel dat het een middel van conserveren is.
Wanneer je kaas mee neemt kan ik je aanbevelen om kaas met een zo laag vetgehalte mee te nemen ivm het zweten en dus smaak verandering tegen te gaan.
Natuurlijk heb je verder ook nog zoet beleg zoals Jam en chocolade produkten.
Al deze spullen uiteraard goed uit de zon houden ivm smelten en smaakverandering door enzymatische processen die door invloed van de zon worden bevordert.
Verder neem ik roggebrood,knackerbrood,toast en pita broodjes mee,dit kun je voor je ontbijt en lunch gebruiken en kun je weken lang aangebroken blijven consumeren.
Een tip, een doormidden gesneden pita broodje met kaas en spek of kaas en ham er tussen en dan verhitten op je pannetje met een beetje olie maken heerlijke tostie,s.
Voor het avond eten zou ik zo veel mogelijk blikken struick maaltijden mee nemen omdat deze bijna onbeperkt houdbaar zijn en om toch enige variatie in je eten te krijgen droge pasta en potten bolognesse saus met gehakt en een paar uien voor de smaak.
Ik heb ook wel eens nassi en bami uit blik mee genomen maar deze waren echt heel smerig en zal ik je dus afraden.(maar dat is natuurlijk wel weer heel persoonlijk)
Om toch aan de benodigde vitamines te komen neem ik vitamine tabletten en vooral veel kiwi,s mee omdat de kiwi,s naar verhouding weinig ruimte in beslag nemen en een hoog gehalte vitamine C bevatten.
En natuurlijk altijd voldoende water mee nemen.
Je zou zo makkelijk ook in je eentje een week in de middle off nowhere kunnen gaan vissen zonder boodschappen te hoeven doen.

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-04-2011 16:05

Het is inderdaad persoonlijk allemaal

Van blikvoer moet je ook maar houden natuurlijk. In een week tijd heb ik toch echt behoefte aan verse maaltijden.

Middle of nowhere is nogal een bergip ook,waar zit je dat nog tegenwoordig?
Op een paar km zijn er wel winkels te vinden. En ik neem aan als je een week zit te vissen (Alleen) dat een koelbox meenemen niet te veel gevraagt is. Kwestie van een goede stekkeuze waarbij je aardig in de buurt kan komen van je auto.

Korte sessie,dan ga ik voor zo min mogelijk. Lange sessie dan is conform toch wel een must.


Maaaaaar een sessie alleen vissen een week,jah dan is het natuurlijk wel een uitkomst dat blikvoer,je laat je spullen niet graag achter om even boodschappen te doen.

Heb nooit lange sessie's alleen gevist,en zeker niet in het buitenland.
Bij ons is het gewoon zo,goed vreten is het halve werk om je sessie lekker door te laten lopen.

Want een week blikvoer vreten? Dat doen we wel als er een ramp gebeurd is of dergelijke.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

17-04-2011 19:17

Een week blikvoer gaat me ook te ver! :lol:

Het is zeker persoonlijk. Heb zelf altijd een koelboxje mee voor de verse producten.
Als je in een week 1 of 2 stekken bevist. kan je altijd wel extra's meenemen.
Maar vis zelf altijd heel mobiel en verkas soms meerdere keren per dag.
Dan probeer ik het allemaal zo klein mogelijk te houden.
Auto staat dan ergens in het dorp op een paar kilometer afstand.

Het word een ander verhaal als ik op een camping sta. Dan staat de bbq altijd klaar!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-04-2011 07:30

Een paar dagen overleven op water en muesli repen gaat ook hoor :D
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

18-04-2011 10:20

[quote="leen goudappel"]Kwestie van een goede stekkeuze waarbij je aardig in de buurt kan komen van je auto.
quote]

Ik houd er liever rekening mee waar de vis zit ipv waar mijn auto staat 8)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-04-2011 17:39

Jahwel, maargoed ik zet liever de auto niet ergens zomaar neer.
Zeker met de berichten van de laatste tijden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

18-04-2011 17:51

Die afweging zul je moeten maken jah. Klopt.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

18-04-2011 18:01

Das afhankelijk van mijn compagnon 8)
Als Klaas mee gaat zorg ik voor het aas en hij voor eten :lol:
Als een ander mee gaat zorg ik voor aas en de ander voor eten :wink:
Ga ik alleen zorg ik voor bijde :(
Maar zelden ga ik langer dan 4 dagen en dan neem ik de normale dingen mee die ik in een gewoon weekeind ook eet.
Past prima in de koelbox en met wat bevroren dingen erbij is het best te doen.
Een zwikkie eieren en brood kan ik prima op leven, Bamie heeft ook een vast plekkie in de koelbox.
KK maaltijden kan je mits redelijk koel bewaard gerust vooor 3 dagen meenemen.
Daarna ff de buurtsuper bezoeken voor een lekkere steak en grote garnalen met een lekker stokbroodje erbij, flink wat look erbij en mij hoor je niet klagen 8)
Ohja, ontbijtkoek... das een zeer welkome maag vuller.
Verder koffie enneh koffie, en vaak ook nog koffie maar als ik dat zat ben een blikkie cola om weer snel op koffie over te gaan :oops:
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

19-04-2011 13:24

Wij doen veel de BBQ gebruiken als we in Frankrijk zijn, en ik heb altijd twee koelboxen op gas bij me

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/koelen/supercool-45egp.html?category_params=category_id%3D1220

Dit jaar gaat er voor het eerst een industrie komfoor mee

http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/kooktoestellen/industriekomfoor.html?category_params=category_id%3D1223

Het enige wat ik meeneem uit Nederland, is de cola light van de Lidl een fles vieux en Nederlandse melk voor een week, het eten koop ik daar.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...