hoeveel kilo boilies mee?

Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2011 13:57

In mei ga ik voor het eerst een weekje naar (een betaalwater in) Frankrijk. Ik kan alleen maar moeilijk een inschatting maken hoeveel kg boilies ik mee zou moeten nemen. Ik begreep van mn vismaat dat hij ruim 50 kilo mee neemt, maar ik ben iets "zuuniger" en denk dat dat wel heel royaal is. Zat zelf te denken aan een kilo of dertig... :roll:

Hoe is jullie ervaring hier mee?
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

21-03-2011 14:35

2 kg per hengel per dag keer 3 hengels . dat zou ik minimaal meenemen andre .zit je op 42 kg voor een week . je kan beter iets te veel meenemnen dan te weinnig :wink: gr harald
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 21-03-2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

21-03-2011 14:46

op betaal water is het meestal niet nodig zo veel te voeren.
Ik had aan 15kg genoeg.
Hangt idd van het type water af, op sommige water is een handje bollen per x al genoeg...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2011 15:47

Volgens deze redenering is 50 kilo niet zo overdreven zeg maar. Hmm dat wordt budget bijstellen :roll:

Harald van der Graaf schreef:2 kg per hengel per dag keer 3 hengels . dat zou ik minimaal meenemen andre .zit je op 42 kg voor een week . je kan beter iets te veel meenemnen dan te weinnig :wink: gr harald
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

21-03-2011 17:25

Je kan inderdaad beter iets te veel meenemen dan te weinig. Maar probeer wat info van het water te achterhalen. Dat kan een hoop schelen. Het is ook zonde om heel veel mee te sjouwen terwijl je het niet nodig hebt.

Als je in nederland een week gaat vissen gebruike je dan ook 50 kilo boillies?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2011 17:28

Bij lange na niet, daarom ook de vraag ;)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-03-2011 18:36

50 kilo is te veel van het goeie

- Op een betaalwater word er te vaak te veel gestort,vaak al op de eerste dag.
- Door die hoeveelheden zijn de kansen op veel betaalwateren minder. Begin gewoon met beetjes. (PVA bags met wat pellets,boilies en verkruimelde boilies.
- Zorg gewoon dat er altijd wel wat ligt. Gelijk storten werk soms tegen. Bedenk ook dat Mei een natuurlijk voedsel aanbod heeft van jewelste+ paai tijd in die tijd.

Gewoon wat spodden,en wachten tot de vis zich meld. En dan beetje bij beetje blijven voeren zodat de vis moet vechten voor wat voer.

25 kg heb je zeker al genoeg voor een weekie. zeker als je ook wat klein aas mee neemt.

50? Veels te veel joh.

Ik neem in Mei 25 kilo mee plus 25 kilo pellets. En dat is voor 2 weken!! Als ik te kort mocht komen,haal ik bij de plaatselijke hengelsport boilies of bij de eigenaar van het water,als de vis echt erop zit maakt het verder niet uit wat je voert.

Beter een normale hoeveelheid meenemen,inplaats aso veel en de rest na de week weg flikkeren.

Engelse zijn geil op veel voeren,ik voer liever met een aanpak.
Anders doen dan andere is meestal wel een sleutel tot succes.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2011 20:44

Bedankt voor de tips, 2 kilo per hengel meteen bij de start lijkt me ook wat veel, alhoewel ik wel geloof in flink verspreid voeren. Misschien neem ik nog wat pellets mee, particles zijn niet toegestaan op dat water. 25/30 kilo + 10 kilo pellets oid lijkt me wel een start...
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

21-03-2011 22:20

Harald van der Graaf schreef:2 kg per hengel per dag keer 3 hengels . dat zou ik minimaal meenemen andre .zit je op 42 kg voor een week . je kan beter iets te veel meenemnen dan te weinnig :wink: gr harald


Vind ik nog voorzichtiig ingeschat,zou minimaal 10kg per dag aan voermeenemen of dat nu boiies zijn of deels partickles/pellets .

Andre Jacobs schreef:Ik neem in Mei 25 kilo mee plus 25 kilo pellets. En dat is voor 2 weken!! Als ik te kort mocht komen,haal ik bij de plaatselijke hengelsport boilies of bij de eigenaar van het water,als de vis echt erop zit maakt het verder niet uit wat je voert.


Ik wil weleens een wedstrijdje doen met jou ,ik voer dan eerst aan tot de vis op me stek zit,daarna vissen we samen op de voerstek ik met me voerboilie en jij met het aas van de plaatselijke hengelsportzaak(als die er al zit).

Durf op de uitslag wel een kratje te zetten :wink:

Beter teveel meenemen dan te weinig,wat je over houd neem je gewoon weer mee naar huis,en als je je scheel vangt ben je blij dat zo'n mafkees onder de naam caroline het jou heeft verteld dat je beter teveel dan te weinig mee kan nemen.

Mij weleens overkomen dat ik gewoon aan 60kg voer te weinig had voor 3 dagen vissen,kan je zeggen dat je dan best baald.

Succes daar!!

8)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

21-03-2011 22:30

Kansloze discussie, het is zo van het water/situatie afhankelijk. Het is wel een voordeel van de ready's dat je die weer mee naar huis kan nemen. Dat is met freezers lastiger. Ik heb het jaren geleden eens meegemaakt dat het hard liep en dus ook met het aas en toen hebben we voor de laatste dagen porties gemaakt. Sinds dien altijd teveel aas bij me.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2011 23:23

Andre Jacobs schreef:Ik neem in Mei 25 kilo mee plus 25 kilo pellets. En dat is voor 2 weken!! Als ik te kort mocht komen,haal ik bij de plaatselijke hengelsport boilies of bij de eigenaar van het water,als de vis echt erop zit maakt het verder niet uit wat je voert.


Hey hey, bovenstaande quote is helemaal niet van mij, wil je wel goed quoten? ow en bedankt voor je bijdrage :wink:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-03-2011 00:16

Naar welk water ga je als ik vragen mag.? Op de meeste 'bekende' betaalwateren komt meer dan genoeg voer in.. Diegene die voor jou is geweest heeft er vaak ook al zat ingegooid, je moest eens weten hoeveel van die pipos zonder na te denken kilo's boilies op een nummerstek dumpen.

Op veel btw's hoef je de vis niet te lokken met een voerplek, de vis zit er al ze moeten alleen nog vreten..

Gr.
©
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-03-2011 00:30

Ach,

Dat voeren blijft een hobby in een hobby he. Hoort er bij dat dumpen,als je niet genoeg bij je heb kan ik me voorstellen dat je al met een kut gevoel vertrekt :lol: :o

Je kan het ook voor je zelf verzieken,omdat er wellicht al 180 kilo boilies om je stek heen ligt van verschillende stekken. Heb je wel eens boilies geroken die er anderhalve week al in liggen ;) Stek bederf noem ik dan :lol:

Maargoed, de boekjes stampen het erin dat voeren in grote aantallen.

:roll:

Ik zou 100 kilo meenemen dan voor het geval dat.
Toch Harald? enne de Mooij

:o
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

22-03-2011 07:10

leen 100 kilo voor je eentje vind ik wel wat overdreven ik zou voor de helft gaan kilo of 50 en als je het berekent zo als ik deed 2 kg per hengel per 24 uur keer 3 hengels heb je echt niet te veel . ik heb nog een hele goede tip voor andre ga eerst eens 2 dagen voeren voordat je je klakkeloos meteen gaat vissen . die vissen die je de eerste nacht en 2 nacht zou gaan vangen als je meteen aan het vissen gaat ,die komen echt wel terug wees niet getreurd want dan komen ze met hun vriendjes terug . en vaak niet de kleinste , en dan zou je met 50 kilo nog wel eens te kort kunnen komen jongens :wink: Maar voor heel veel mensen is het een hele opgave om 2 dagen niet te vissen terwijl je je achter de stokken zit 8) ps leen dit is wat caroline een beetje duidelijk wilden maken op zijn manier gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

22-03-2011 08:49

@Leen: Ik neem in Mei 25 kilo mee plus 25 kilo pellets. En dat is voor 2 weken!! Als ik te kort mocht komen,haal ik bij de plaatselijke hengelsport boilies of bij de eigenaar van het water,als de vis echt erop zit maakt het verder niet uit wat je voert.

Over boekjes lezen gesproken ,Dit gelezen in een stripboek? :o

Berust namelijk niet op de werkelijkheid daarom durf ik er wel een kratje op te zetten zodra de voerplek opgebouwd is met bol A en na een tijdje schakel je over op bol B (niet echt de juiste combi).

Ik lees meestal in de boekjes vis waarmee je voer en voerwaarmee je vist :wink:

Enne over die 100kg...zou het niet in een keer dumpen ,harald geeft al een tip hoe die 100kg (of hoeveel er dan ook in de auto geladen word) op 1 manier in het water kan komen.

En ''ja'' het scheelt van water tot water,op de meeste zit wel een visje dus kan je ook wat meer voeren.

groeten de mooij
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-03-2011 12:25

Als ik mensen spreek die terug komen en die hebben goed gevangen, dan is dat nooit met weinig voer gebeurt. Ik zorg zelf ook dat ik genoeg voer bij me heb. Als ik terug ben ga ik vaak toch gelijk weer ergens aan de slag dus dan komt dat voer echt wel op.

Nog even iets anders. Deze discussie heb ik vaker met mensen. Als je nou weinig geld (over) hebt voor een visvakantie. Waarom ga je dan in gods naam naar zo'n 5 sterren camping. De 300 tot 350 euro die je per week bespaart kan je uitgeven aan aas en je vergunning en je bent helemaal de man met voldoende munitie.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

22-03-2011 12:49

Op bepaalde wateren heb je gewoon veel aas nodig om de vis te laten azen en ze vast te houden.

Niets erger als je moet gaan minderen met voeren om het einde van je sessie te halen?
Ik neem graag voldoende mee (geseald) en breng mee naar huis wat ik niet gebruikt heb. Dus weggooien??

Daar komt nog eens bij dat ik graag voldoende aas bij mij heb om enkele andere stekken aan te voeren op een water, voor het geval ik ga verkassen. En met 25 kg ga je dit niet halen, zeker niet als het om 2 weken gaat.
Voor 1 week, en afhankelijk van de grootte, bezetting en aasgedrag van de vissen in het water breng ik veelal tussen de 100 en 150kg boilies mee. Beter genoeg dan te weinig!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-03-2011 13:55

Jordy

Kijk ga je verkassen dan moet ik je zeker gelijk gaan geven dat 25 kilo niet genoeg is,voor 1 week niet en voor 2 weken niet. Ook op de volgende stek-water wil je het weer proberen aan te jagen. 8)

Maar het gaat om een btw. En dan blijf ik erbij dat 25 k genoeg is voor een week. Verkassen doe je meestal niet,en de vis zit er toch wel wat Lesley al zei.

Enne op een btw is het knap om vis vast te houden. Overal ligt voer en zwemt toch wel overal heen,en das ook een rede.(Maar dit verschilt ook weer per water) 8)

Zo heeft ieder zijn idee,maar Andre beslist :wink:

En ik moet erbij zeggen,op openbaar water in Frankrijk,rivieren dus hadden we 150 kilo boilies bij met 3 man voor 14 dagen,inclusief verkassen kwam het goed uit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

22-03-2011 19:13

Alles hangt af van t soort btw. Een du der is wat anders dan een rainbow...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

22-03-2011 19:56

Het gaat in dit geval om Marcusans :roll:
Niels Haaring
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-03-2008 23:22
Locatie: Westland

22-03-2011 21:15

Ik zou ook nog een emmer maden meenemen.
Ben zelf nog nooit op een btw geweest maar heb toch al meerdere keren uit eerste hand gehoord, dat dit aas het verschil maakte. Meestal zwemt er niet veel witvis, dus daar hoef je dan niet bang voor te zijn.
Enige nadeel is dat maden in die hoeveelheden ook best weer prijzig worden.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-03-2011 21:38

Nu we het even over maden hebben.
Waar kan je hoevelheden maden halen? Aangezien de locale hier alleen kleine portie's hebben.

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-03-2011 22:07

Gewoon bestellen Leen.

Meer als 5 euro per liter zou ik niet betalen.

Als je stroom op de stek hebt zou je zelfs een koelkast mee kunnen nemen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 13:56

Okeej,

Heb een koelbox op gas bij me,dus dat zou ook moeten lukken.

Voor de geinteresseerden
http://www.baitshop.nl/index.php?url=/v ... doelgr%3D1
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

24-03-2011 14:17

wel eens een sessie kunnen redden met 25 kilo mais voor 8 stokken 7 dagen lang 100 kilo boilies had ik na een halve dag vissen al weggegooid.... dwergmeervalletjes bij de vleet.
per stek 3 kilo per hengel erop en binnen 5 minuten alles weg en een dwerg eraan.
harde mais lieten ze links liggen....

wil je veel voeren neem je 2 baaltjes mee
dus ik zou lekker mais mee nemen.....of zeg ik nu iets heel raars :roll:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.