vissen op een openbaarwater in noord-frankrijk

Plaats reactie
nick kamphuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2011 00:09

14-01-2011 00:42

beste karper hengelaars!!

waarschijnlijk zal dit niet de eerste topic zijn met dezelfde vraag!!(ook niet de laatste)
maar als ik wat van de andere topic's lees heb ik niet direct andwoord op mijn vragen!

ik zou graag willen weten welk openbaar viswater in noord frankrijk goed te doen is
en met goed te doen bedoel ik: qwa prijs, qwa visbestand, qwa viswater ( hoegroot het betreffende water is en hoe diep),, en ook wel belangrijk de berijkbaarheid (zowel bij het water te komen dan bij een stek!)

alle wateren zijn welkom! het wordt mijn 1e keer frankrijk dus ik sta voor alles open!

en graag zou ik op een water willen vissen waar niet al teveel dressuur op zit!


er werd mij aangeraden om naar Lac de Vieilles Forges te gaan,, maar nu had ik gelezen dat dat een vrij druk bevist en toch bekend water is!

en dan las ik ook nog is dat er een grote vissterfte is geweest of dat betreffende water! waar zo'n beetje alle toppers bij om zijn gekomen:( (is dat waar weet iemand daar meer over)

in de eerste instantie waren dit mijn vragen!!
iig alvast heel erg bedankt!!
mvg nick K!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

14-01-2011 16:40

Wil je naar een plas of naar kanalen en of rivieren ????

Via Google-earth moet je een goed beeld kunnen krijgen van de grootte van de wateren.
Wil je veel vangen of groot ? (liefst natuurlijk alle twee)
Keuze van het water hangt hier wel mee samen.
nick kamphuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2011 00:09

14-01-2011 17:45

opzich wil ik ook wel veel vangen maar voor de eerste keer wil ik toch wel zien of ik een paar mooie 30tigers te paken kan krijgen !
het is wel de bedoeling om op een meer te gaan vissen ook voor de eerste keer!

ik ga samen met een vismaat van me!
maar zoals gewoonlijk zitten we niet alle 2 op 1 lijn! hij gaat het liefst naar een betaal water!

dus als iemand info heeft over een mooi betaalbaar betaalwater is dat ook welkom!!

alvast bdankt!! mvg nick K!
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

14-01-2011 17:57

Nick, wil je best helpen met wat openbare wateren met leuke vissen erop.
Ik ben tegen betaalwater, dus haak ik hier af.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

14-01-2011 18:02

nick kamphuis schreef:opzich wil ik ook wel veel vangen maar voor de eerste keer wil ik toch wel zien of ik een paar mooie 30tigers te paken kan krijgen !


met die gedachte zijn er al heel wat vertrokken richting het zuiden..



....en teleurgesteld teruggekomen :)
nick kamphuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2011 00:09

14-01-2011 18:06

@ merlin... als jij mij mischien helpen kan naar een paar mooie openbare wateren kan ik men vismaat mischien nog over zien te halen !!

en @ dennis! dat was een andwoord op een vraag die me gesteld werd!
we gaan naar frankrijk om ons bestye te doen om vis te vangen! en we gaan er niet heejn om daar te blanken toch! en jah het liefst vang ik de wat dikkere vissen! anders kan ik net zo goed hier op thuis water op een put gaan zitten!! maar dennis! toch fff bedankt voor je informatie!!
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

17-01-2011 13:01

nick kamphuis schreef:en @ dennis! dat was een andwoord op een vraag die me gesteld werd!
we gaan naar frankrijk om ons bestye te doen om vis te vangen! en we gaan er niet heejn om daar te blanken toch! en jah het liefst vang ik de wat dikkere vissen! anders kan ik net zo goed hier op thuis water op een put gaan zitten!! maar dennis! toch fff bedankt voor je informatie!!


ik bedoel: hoe minder je je ervan voorsteld, en je op bepaalde gewichten vast gaat pinnen.......dan kan het alleen nog maar meevallen, maar als je vantevoren al gaat praten over ''een paar dertigers'', en ''weinig dressuur'' dan kan ik je nu al op een papiertje geven dat het wel eens flink tegen kan vallen )

wil ze de kost niet geven die na 5 of meer frankrijk trips nog steeds geen dertiger hebben


het heet tenslotte ''vissen'', en niet ''vangen'' :)
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-01-2011 13:22

ik zou graag willen weten welk openbaar viswater in noord frankrijk goed te doen is
en met goed te doen bedoel ik: qwa prijs, qwa visbestand, qwa viswater ( hoegroot het betreffende water is en hoe diep),, en ook wel belangrijk de berijkbaarheid (zowel bij het water te komen dan bij een stek!)


Als ik dit zo lees ben je nog niet aan een openbaar water toe. Met alle respect hoor begrijp me niet verkeerd. Maar wat al gezegd werd, het kan flink tegenvallen. Ga voor de eerste keer naar een betaalwater en probeer of op de heen of op de terug weg eens een paar openbare wateren te bekijken.
Wat de een mooi vind is voor de ander helemaal niets. Om te beginnen MOET je een goede betrouwbare boot hebben liefst met of electro of benzine motor als dit toegestaan is.

Verder zijn hier genoeg namen van openbare viswateren te vinden met wat zoekwerk. Houd er ook rekening mee dat het Noorden erg druk is. Dus zorg voor meerdere mogelijkheden en richt je niet op 1 water.
Gebruikersavatar
Mark Snel
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-02-2010 14:20
Locatie: Eemnes
Contacteer:

18-01-2011 16:43

Beste Nick,

gegarandeerd vis vangen kan bijna alleen op een betaal water.
Maar echt op jacht naar de karper doe je toch op een openbaar water.
Ben al meerdere malen naar Noord-Frankrijk geweest.
Heb super sessies gehad, maar ook zeker blanks.
De Moesel is een mooie uitdaging. Je hebt er veel nachtviszones en je
bent niet stek gebonden. Je kan zo weer verkassen.
Heb daar mooie vissen gevangen. Het blijft
wel een rivier dus je moet de vis opzoeken en op je stek weten te krijgen
en te houden. Verder zijn er ook veel meren in het noorden.
Ben één keer langs Vielles Forges gereden, maar dat leek wel
een Nederlandse bijeenkomst. Zo ontzettend druk!
Bestel het boekje "nachtvissen in Frankrijk 2011". Daar staan
alle wateren in van Frankrijk waar je mag nachtvissen, hoeveel hengels etc.
Heeft mij een hoop geholpen toen ik in Frankrijk was.

Succes en hoop dat je een leuke plek weet te vinden.

Tight Lines,

Mark
hennie offerman
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: krimpenaandelek

18-01-2011 17:24

misschien is moy de l'aisne iets voor jullie.dit ligt net voorbij saint.quinten.is 375 kilometer rijden vanaf rotterdam.is van een vereniging en je kan daar gewoon gaan zitten,komt elke dag een controleur langs waar je een dagvergunning kan kopen.zijn niet zoveel stekken en een voerboot is heb je daar veel plezier van.zit het water daar vol,kan je een klein stukje verder rijden en schuin tegenover betaalwater domaine de la vallee is een prachtig openbaar water met veel stekken.dagvergunningen te koop in het dorpje bij de bar-tabac winkel.in ieder geval succes ,waar je ook heen gaat in frankrijk.

hennie offerman
nick kamphuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-01-2011 00:09

15-07-2011 12:23

hee jongens ik kwam dit topic tegen die ik begin dit jaar neer heb gezet,,
wil jullie toch even laten weten waar we naar toe zijn geweest,, wij zijn naar domaine de pimprez geweest, (betaalwater), en het was er ff lastig de eerste dagen,, op de laatste 2 dagen of anderhalve dag na een kleine verhuizing op dat water kreeg ik toch nog een klein beetje succes,, ik mocht er 8 karpers en een dikke steur vangen ! men vismaten hadden niet zoveel succes op dit water...

op dit moment ga ik alvast op zoek naar een bestemming voor volgend jaar

( oja en mensen opzich is pimprez wel een aanrader maar houd daar wel rekening met wier!!)

groetuhh!!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-07-2011 17:06

Toch leuk dat je het laat weten. Meestal is dat wel anders.
Het belangrijkste is dat je het naar je zin hebt vind ik.
Plaats reactie