nogent-sur-seine

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

13-01-2011 17:48

hoi

ik heb een vraag.

ik wil samen met een maat in juni een weekje gaan vissen in nogent-sur-seine.
zowel ik als mijn maat hebben nog nooit in frankrijk gevist.
graag zou ik wat informatie willen betreft,voeren en aas e.d.
ook zou het mooi zijn als er hier op het forum vissers zijn die wel eens in deze plaats gevist hebben,en wat info met me willen delen.
ook heb ik geen flauw idee of de maand juni een goede maand is voor daar?
ik hoop op reactie.

groeten

ronald gijzel
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-01-2011 11:54

Nou Ronald het gaat nog niet hard met reacties, bij vragen over betaalwateren gaan ze helemaal los met steknummers enal. Maar goed ik ga me best doen voor je. Ondanks dat ik niet meer dan één week buitenlandse vistijd per jaar tot beschikking heb vind ik het toch leuk om deze aan de Seine te besteden. Kilometers heb ik langs deze rivier gereden, gelopen en er over gevaren. Ondanks de succes verhalen van anderen blijf ik het toch moeilijk vinden om er te slagen. Voormij is het altijd keihard bikkelen geweest. Na eindelijk een paar leuke vangsten gehad te hebben, met een topdag van 15 stuks ben ik me toch weer op bepaalde stukken die bekend staan om grotere karpers gaan concentreren. Hier kreeg ik ook te maken met meervalen, bij de eerste weet je echt niet wat je meemaakt ! Ik heb geen specifieke info over jullie gedeelte omdat ik meestal meer stroomafwaarts actief ben. De fout die ik in het begin veel maakte was dat ik doormiddel van partikels=is witvis,en dan ook echt heel veel ! op karper wilde komen. Tegenwoordig gaan er alleen maar 25mm mee maar daar weten die verekte kopvoorns ook wel raad mee. Als Materiaal adviseer ik hengels van min. 3lb een lijn van 35/100 en ik gebruik zelf damsteenlood van 230gram, het gedeelte waar jullie naar toe gaan is wel rustiger met scheepvaart dus kan ook iets lichter. Probeer naar de vaargeul toe te vissen en als je last heb van drijfvuil je toppen tegen de stroom in en onderwater. Ik hoop dat ik jullie een klein duwtje in de goede richting heb gegeven en dat er toch echt nog wel een paar andere rivierbikkels op dit forum met tips komen, mischien ook wel voor mij. Gr. Dennis
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

18-01-2011 21:59

En ik wou ook nog wat vragen op het board gaan zetten over de SEINE, waar blijven de reacties jullie zitten toch niet allemaal op betaalwateren ? Zeg dat het niet waar is ! :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

19-01-2011 16:33

hoi dennis,
bedankt voor je reactie.

maar we zijn niet van plan om op de seine zelf te3 gaan vissen,bij nogent ligt een oud stuk van de seine die ze hebben dicht gegooid,en daar rondom liggen diverse putten en daar willen we op gaan vissen.ik heb zelf wel zitten denken om een sessie op de seine zelf te wagen,maar mn maat ziet dat niet zitten,ivm stroming enz.
omdat we zelf nog nooit in het buitenland hebben gevist weten we dus niet wat ons te wachten staat.
wel weet ik dat ik geen particels enz mee ga nemen,maar het ga houden gij bollen en pellets.
wel bedankt voor de tip om rond de 25 mm bollen te nemen.
zelf vis ik hier in nl graag met kleine bolletjes.
zijn pop-up en snowman goede aanbiedingen daar?

gr

ronald
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

19-01-2011 16:45

He Ronald,

Leuk gebied daar om te vissen, zeker als je mobiel voorbereid bent want er zijn mooie mogelijkheden om te 'hit en runnen'.

Als jullie het zien zitten zou ik eerst los van elkaar gaan vissen en daarop een plan bedenken om meerdere voerplekjes op verschillende wateren in de buurt op te zetten. Zo kom je snel op succes uit.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

23-01-2011 14:59

ronald gijzel schreef:hoi dennis,
bedankt voor je reactie.

maar we zijn niet van plan om op de seine zelf te3 gaan vissen,bij nogent ligt een oud stuk van de seine die ze hebben dicht gegooid,en daar rondom liggen diverse putten en daar willen we op gaan vissen.ik heb zelf wel zitten denken om een sessie op de seine zelf te wagen,maar mn maat ziet dat niet zitten,ivm stroming enz.
omdat we zelf nog nooit in het buitenland hebben gevist weten we dus niet wat ons te wachten staat.
wel weet ik dat ik geen particels enz mee ga nemen,maar het ga houden gij bollen en pellets.
wel bedankt voor de tip om rond de 25 mm bollen te nemen.
zelf vis ik hier in nl graag met kleine bolletjes.
zijn pop-up en snowman goede aanbiedingen daar?

gr

ronald

Dat had ik even niet in de gaten, ik zag Seine staan. Ik zou met je maat niet op de rivier gaan zitten als ie er nu al over begint te huilen, dat wordt niks. Het vissen op die putten zal per put verschillen lijkt mij, zorg voor de juiste vergunningen en ga het gewoon proberen.
Let op slagboom !
Plaats reactie