Saint-Vaast-Les-Mello

Gast

25-04-2003 21:40

Nou ik kan je zeggen dat de laatste jaren op dit meertje niet veel meer is gevangen
Men zeg dat dit te danken is aan de hoge waterstand meer is toen overgelopen en de vis is de rivier in gezwommen franse die in de buurt wonen zeggen dit dus in alle meren in de buurt van mello zit weinig vis meer.
Je merkt het ook aan de locals want die vissen ook niet meer in deze meertjes.

ciao Arie
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-04-2003 07:56

ja maar ik vind het ook heel frappant dat er al het wier opeens weg is uit dit meer, waar het hier normaal voor 90% vol mee lag. Op het meertje ernaast wordt trouwens nog wel veel gevangen hoor.
brian kuypers

05-05-2003 20:52

Zeg Lexus,

het zou toch wel fijn zijn als niet altijd de NAAM van een water werd genoemd!
Dit om de vissers die er hun tijd flink in stoppen, een beetje te beschermen tegen de nog groter wordende meute...

Alvast bedankt,
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

07-05-2003 18:49

Lexus je slaat er regelmatig ver naast. Hoe kom je er toch bij dat die grote vis van Mello dezelfde is als die van Donchery??? Onozelaar het gaat om twee verschillende vissen!!!!!
Ten tweede, Martijn vraagt om info over wateren uit het departement l'Oise en jij geeft hem een aantal wateren die in departement Seine en Marne liggen!!!!!
En zoals Brian al zei, als je enkel maar een aantal geruchten kunt opdissen die nergens op steunen dan kun je beter zwijgen.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Martijn Schild

07-05-2003 19:44

Nergens druk over maken joh...

Ben vorige week al in/naar Frankrijk geweest :smile:

Maar toch bedankt.

Groeten,
Martijn
Marco Tetteroo

13-05-2003 19:25

hallo allemaal.

ik zou jullie ff uit de droom helpen. 90% van de karpers uit het water Lac de Les halmbrans is verdwenen. (gestolen net zoals op st. vaast Mello. dit is gebeurt door de engelse die daar bezig waren met het opstarten om er te gaan vissen. 1 week europeanen en de andere week de engelse.

zelf heb ik er jaren gevist, en een van de vissen die ik heb gevangen zag ik vorig jaar terug op een website van die engelse alleen op een ander water (website weet hem niet meer terug te vinden).

dus ze blijven maar stelen en als het niet lukt daaro in frankrijk dan komen ze maar gewoontjes hierheen (nieuwkoop en de maas)

met balende groeten,

Marco Tetteroo
brian kuypers

13-05-2003 22:01

Hoi Marco,

Het klopt wat je zegt. Heb hier ook een paar keer gevist met toen nog goede resultaten.(in het jaar 2000).Ben nog eens in juli 2001 geweest, maar bij aankomst bleek heel het water afgehuurd te zijn door..Engelsen!We moesten meteen van het terrein af en we mochten niets meer vragen??!Hoezo vreemd? Enfin, we zijn daarna eind oktober terug gegaan met 4 man voor 3 dagen.Er zat toen maar 1 visser (wat zelden voorkomt!) wij hadden 1 vis van 10,5kg en de andere visser niets. Het water leek ook helemaal uitgestorven.Je zag en hoorde geen vis.(op die ene na dan)Denk dat die vele zware vissen gevangen zijn en verplaatst en/of verkocht zijn.Ik ga niet meer terug,het is niet meer zo als toen.

Met informerende groet Brian,
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-05-2003 22:10

Marco,

Gaarne ontvangen wij de foto's van de door jou gevangen vissen en de foto's van deze vissen gevangen op de andere wateren.

Het liefst met een beetje detail.

dit kan als bewijsmateriaal gebruikt gaan worden.

MVG

KarperStudiegroep Nederland
Klaas van den Herik
Marco Tetteroo

13-05-2003 22:17

klaas.

Ik probeer die website te vinden, maar het lukt niet aardig. weet wel hoe die organisatie heet. cross-channel-carping. dit zijn twee broers van elkaar die dit runnen.

ik doe me best om verder te zoeken en als ik wat heb dan hoor je het wel.

groetjes Marco
brian kuypers

13-05-2003 22:56

Marco,

Die engelsen die er bij ons toen waren daar was ook die grote vent bij met zijn kale kop.Nou heb ik inderdaad in een engels blad gelezen van cross-channel carping en daar stond dezelfde kaalkop in!!

Greetz Brian,
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

13-05-2003 23:47

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.crosschannelcarping.co.uk/gallery2.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.crosschannelcarping.co.uk/gallery2.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-05-2003 08:50

Op 2003-05-07 18:49, schreef Jan Van Calenberg:
Lexus je slaat er regelmatig ver naast. Hoe kom je er toch bij dat die grote vis van Mello dezelfde is als die van Donchery??? Onozelaar het gaat om twee verschillende vissen!!!!!
Ten tweede, Martijn vraagt om info over wateren uit het departement l'Oise en jij geeft hem een aantal wateren die in departement Seine en Marne liggen!!!!!
En zoals Brian al zei, als je enkel maar een aantal geruchten kunt opdissen die nergens op steunen dan kun je beter zwijgen.

Mvg,
Jan Van Calenberg




wil je al de reacties nog even herlezen aub... teneerste heb ik nix over grote vissen gezegt op mello die nu in Donchery zwemmen.. en ten tweede heb ik gezegt dat ik me vergist heb in de plaats! kweet niet waar jij lezen hebt geleerd mooi!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lexus Cuyten op 2003-05-14 08:54 ]</font>
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-05-2003 08:54

om welke vis gaat het marco... ik heb hier ook vanaf 1998 tot 2001 6 keer gevist en bijna alle vissen gevangen.