lac de jaunay

Plaats reactie
roland korving
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-11-2010 19:34
Locatie: zoetermeer

14-11-2010 19:44

heeft iemand ervaring met het water lac de jaunay??
aas,plekjes,bestand,vergunning enz.
ik ga namelijk op zomervakantie naar een rcn camping vlak bij dat meer

roland.
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

15-11-2010 12:45

Hallo Roland,

Ik heb zo'n jaar 10 geleden 2 weken met mijn ouders doorgebracht aan het Lac de Jaunay. Als ik me goed herriner zaten wij op camping Le Pin Parasol. Toendertijd was er onderaan die camping (die op een heuvel ligt) gelijk een nachtviszone. Ik heb er toen een aantal mooie vissen gevangen, het bestand bestond voornamelijk uit schubjes tot 20 pond en spiegels in een wat hogere gewichtsklasse. Voor een vergunning kun je waarschijnlijk wel bij de campingreceptie terecht. Of zie hier de site van de departementale federatie: http://www.federation-peche-vendee.fr/p ... rcours.htm

Te gebruiken aas en 'hotspots' vissen zijn factoren die iedere karpervisser in mijn ogen zelf kan uitzoeken dus dat ga ik echt niet voorkauwen. Wel geef ik je als tip mee van te voren rekening te houden met de aanwezige 'écrevisse'.

Bonne chance
Krom!!
Gebruikersavatar
Jos Lucius
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-09-2010 21:12

14-12-2010 22:27

Ik vis elk jaar op het meer en is zeer goed te bevissen.
Ook komend jaar ga ik er weer heen.
Je kan de visvergunning halen op camping la Guyonniere ook in st julian des landes.
Als je daar bent kun je na me vragen dan kan ik je een en het ander uitleggen. :wink:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

05-05-2012 16:13

Ik ga dit jaar ook met het gezin naar Le pin parasol aan lac de jaunay. Normaal gesproken blijven de hengels thuis op een reishengeltje na maar dit jaar wil ik de hengels meenemen. Is er iemand de laatste jaren hier geweest en kan mij wat meer vertellen over de vismogelijkheden daar?

Alvast bedankt!

Gr.
©
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-05-2012 17:47

Hallo lesley ,
Ik ben er 2 jaar geleden geweest samen met mn maat .
Het is een soort lang kronkelvormig water verdeeld over 2 delen dmv een "dam" .
Wij hebben de eerste paar dagen aan de kopsekant van het water gezeten ( weet niet meer welke zone dit was ) .
Het was er heeel warm .
Na de vangst van een giebel en wat brasem zijn we verkast naar de " dam " .
Daar mag je niet tegenaan vissen rchter deden wij dit wel .
Er liggen daar wat waterfieten bij de dam , deze leveren vrijwel altijd vis op , zo ook bij ons .
Er zijn ontzettend veel kreeftjes en we hebben er zelfs een heuse "waterslang" gezien .
Zwemmen is er niet toegestaan .
Bestand betreft veel kleine lang gerekte schubs .

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

05-05-2012 21:02

Hallo Jeffrey,

Bedankt voor je reactie. Stond je op de camping of was je echt om te vissen?

Gr.
©
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

06-05-2012 11:35

Wij gingen echt om te vissen
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

09-05-2012 00:18

hoi lesley

ik ga dit jaar voor de 6 x erheen en kan wel zeggen dat ik het water aardig ken inclusief bestand. :wink:
ik sta ook altijd op le pin parasol topcamping btw
geef maar een pbtje met wat je wilt weten misschien kan ik je aardig op weg helpen
heb ook nog wel wat foto's.

geen vangstgarantie die moet je zelf maken :wink:

gr raydek
"wind op de kant is karper op het land"
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-05-2012 07:33

vrij makkelijk water om wat knollen te trekken zit vis zat erop .ben er vorig jaar ook geweest .wel een mooie omgeving en een hele goede camping vooral erg schoon (ook niet heel onbelangrijk)en voor de kids als die mee gaan is echt veel te doen mijn dochter heefd het echt naar de zin gehad .maar ik heb een franse local gesproken (hij kon zo waar engels ) die bevestige al mijn vermoeden dat er meer klein spul zat dan groot , zal je een goede tip geven ga zo ver weg zitten van de camping als je wat grotere vissen wilt vangen gr harald ps vergeet floaters niet om je lijn te doen :wink: met al die boomstronken onder water
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-05-2012 08:26

Mannen bedankt voor jullie reacties! De vakantie op de camping voor ons gezin staat voorop, het vissen is bijzaak. We proberen iets moois te gaan vangen daar. Heb enkel nog een paar praktische vragen; Is een rubberbootje toegestaan en is deze van meerwaarde daar? Kun je vanaf de camping naar het water lopen en is een trolley of fiets daar handig bij? Kun je zoals Harald al zegt verder van de camping ook bij het water komen met bijv. de auto?

Gr.
©
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-05-2012 09:03

met de auto in combinatie met een trolley kom je goed naar de stek neem wel een boot mee ( is toegestaan ) links van de dam heb ik gezeten in de bocht (goede stek ) :wink:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
romando van Leyen
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-04-2010 14:00
Locatie: Krimpen

13-08-2012 23:12

Zijn er nog mensen hier geweest in 2012?
ik ga in september nog een weekie hier heen.
Heeft iemand nog.tips.met betreking op aas en stekken?
Plaats reactie