Maas in Noord Frankrijk

Plaats reactie
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

28-10-2010 18:35

Hallo MedeForum gasten,

In het kader van een nog te plannen tripje volgend jaar, met een witvis vissende vriend.....

Vraag: Heeft iemand hier ervaring met het vangen van veel kopvoorn en Barbeel op de Maas in Noord Frankrijk?

Ik wil namelijk gericht gaan barbeelvissen op de Maas in Noord Frankrijk, daar waar deze nog smaller is en harder stroomt.
Dus mijn vraag of iemand er weleens heeft gevist en ergens absurd veel barbeel en/of kopvoorn (als bijvangst dan) heeft gevangen..... :wink:
Heb zelf nog geen idee, vanaf waar de Maas in Noord Frankrijk, onbevaarbaar wordt en dus eventueel betere stukken kunnen liggen voor Barbeel.....?
Zit je dan al ver onder Verdun?
Hoef geen exacte stekken te weten, wel of er op die (stroom-opwaardste)stukken al veel barbeel zwemt.

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-10-2010 19:29

Hier heb ik volop barbeel lopen sleuren

Zaten beste jongens bij,

Bij Vrigne-Meuse,

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 3&t=h&z=17

Succes.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Christian Poortvliet
Berichten: 280
Lid geworden op: 22-03-2008 20:42

29-10-2010 13:15

Ik ben vorig jaar in de buurt van Dun Sur Meuse op vakantie geweest. Daar stikte het toen echt van de kopvoorn en barbeel.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... k&t=h&z=14

Gr. Christian
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

29-10-2010 18:21

Heren,

Dankjewel al voor de tips.
Wil er een geslaagde sessie van maken.
Heb de plaatsjes al opgezocht in de Michelingids....
Vraag me trouwens af tot waar de boten varen op de Maas??
Maw woorden waar wordt de Maas in Noord Frankrijk te ondiep voor scheepvaart?
Lijkt me mooi daar, de natuurlijke Maas? :roll:
Wil er gewoon op paar daagjes, veel Barbeel en kopvoorn vangen met lichtere (Barbeelstokken).

Alle tips zijn welkom.
Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-10-2010 18:40

De plek die ik je gaf als link daar vaart alleen plezier vaart......Probleem is het niet want op die plek kan je ook aan eigen kant barbeel vangen.....Aan de kant is het wel direct 3 tot 5 meter diep (Maakt verder niet uit overigens)

Als je tegen de overkant wil vissen (Is gooi afstand) dan moet je wel zorgen voor toplood want anders heb je wel een boot beet. Lekker licht vissen met piepers op Barbeel is ook leuk,je kan er ook roofblei vangen op de boilie (Ik had er 10 ofzo)

Vergeten te vermelden: Licht vissen is uitgesloten,want aan de overkant heb je met paaltjes te maken,en aan eigen kant (Strak tegen eigen kant op 3 meter diepte) Liggen oude vlonders van staal en bed matrassen (Dat je het even weet. verder heb je als je er staan aan de rechter kant grote overhangende bomen aan eigen kant wat gegarandeerd vis opleverd....het is het kijken waard iedergeval!!

Als de sluizen open staan,rechts dus dan heb je wat stroming maar dat is zo weinig dat je er amper last van hebt.....Je merkt het pas als er planten/takken voorbij drijven thats it. De plekken die ik en Cristian je geven komen overal bootjes voor,diepste boten zijn 2 meter dus zorg dat je lijn dieper ligt dan 2 meter op het midden.

Verder heb je aan de linker kant een aftakking naar een rustig gebiedje waar het vrij ondiep is en geen scheepvaart komt.

Afbeelding

Rood aangeven is het rustige gebied met altijd wel wat stroming omdat het iet wat hoger ligt. (Mooi voor Barbeel)

Blauw is natuurlijk de route van de boten.

Ook mag je daar dus vissen in het rustigere gebied,en is het zeer makkelijk te bereiken want je rijd erlangs


Afbeelding

Dikke rode lijn dwars over het water: Tot daar mag je vissen,erna is eigendom van de sluis die net na de zwarte pijl ligt.

Word overigens netjes aangegeven ter plekke
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

30-10-2010 11:12

Dankjewel Leen.
Das uitgebreide info!
Ziet er mooi uit, met arm aan de Maas vast.
Ik zal de info tot me nemen bij de beslissing waar ik uiteindelijk naartoe wil gaan. Mag je er trouwens nachtvissen? of mag dat niet daar...... Dan ga ik wel dagvissen en pak een camping.
Zal sowieso niet te dunnen lijn erop zetten, vis op Grensmaas met 0,25 mm Technium op Barbeel met 1,75 Lb (Barbeel)stokje om toch wat lood eraan te kunnen hangen.....

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-10-2010 15:37

Nachtvissen toegestaan
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

18-04-2011 23:37

Ben benieuwd.....
Tripje staat geplanned in Juli.
Ik wil vooral op barbeel en kopvoorn gaan, maar een karper is ook welkom......
ben nog het twijfelen over waar, precies.....
Hoe verder stroomopwaarts hoe smaller moeder Maas wordt denk ik wel....
Wil eigenlijk een stuk met toch wat stroming erin.... Al zal kopvoorn en barbeel ook wel in de minder snelstromende stukken zitten??

Als iemand nog tips heeft, zijn deze welkom, neem de al hierbovenstaande opties mee in mijn keuze....

Groetjes Etienne
carpangling rocks society sucks
Plaats reactie