Waarom Nee tegen Betaalwateren ???

Daniel Legrand

08-04-2003 18:25

Iets blijft mij gewoon dwars zitten!
Dat is gewoon dat hier in Nederland en vooral hier op dit board Onder de karpervissers gasten zitten die lopen te zeiken omdat er sommigge plezier hebben van betaalwateren.
Nou vraag ik me gewoon af waarom niet op een betaalwater ???
Ik ben al naar diverse betaalwateren geweest en moet toch zeggen dat ze tot nu toe allemaal die ik bekeken heb en bevist heb, dat ze allemaal tippie toppie in orde waren!
Is het niet gewoon een kwestie van meeloperij hier op dit forum over zeg nee tegen betaalwateren ??
Ik zelf denk van wel.
Want ik heb al menige goede karpervisser hier op deze bourd zien worden uitgescheten omdat hij op betaalwaters vist echt een beetje kinderachtig laat mensen lekker vissen waar ze willen en ga dannniet lopen zeiken als het een betaalwater is want ik zal je even wel stellen dat op de meeste betaalwateren in Frankrijk tegenwoordig de Nederlanders worden uitgescheten voor het slecht omgaan met water en vis duss wie zijn hier nou de sukkels ??

Zo dat moest er even uit.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

08-04-2003 19:06

Lees dit ff,

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=4612&forum=40" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=4612&forum=40</a><!-- BBCode auto-link end -->


Met linkende groet

Ennuh het bestand was zeker ook TIP TOPPIE DUBBEL in orde


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-04-08 19:08 ]</font>
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

08-04-2003 19:14

God niet weer he.....
Pffff lees die eindeloze discussies er maar op na.

mvg
Robbert
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

08-04-2003 19:14

Daniel,

Misschien als je meer ervaring hebt met karpervissen en verantwoord visstandbeheer dat je begrijpt hoe het gros van betaalwateren in elkaar zit.
Iedereen mag vissen waar hij wil, maar als dit ten koste gaat van bestanden op openbare wateren zijn er toch grenzen. Misschien worden de Nederlanders wel uitgescheten op betaalwateren omdat er steeds meer zijn die het "spelletje" door krjgen.
Enne..... sukkels mogen zowel op openbaar water als op betaalwater vissen.

Jos



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos de Wit op 2003-04-08 19:15 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-04-2003 20:56

Beste mensen,

Duidelijk iemand die niet erg op positieve feedback zit te wachten , en dat we hier weer eens te doen hebben met iemand die zich niet gemakkelijk van z'n stuk laat brengen was ook al duidelijk. Tenminste als u bepaalde discussies ophet board enigzins heeft gevolgd de laatste weken

Even doorverwijzen naar de oude discussies over genoemde vraagstelling lijkt me de enige positieve energie die men hierin mag steken, al zal ik daar niet al te veel van verwachten..
Ik waag me er i.i.g. niet aan.
Veel plezier,

John
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

09-04-2003 08:35

Beste "sukkel" hierboven in de topic.

In mijn ogen ben je pas een ECHTE SUKKEL als je na de ZOVEELSTE topic over betaalwateren nog steeds niet begrijpt waarom mensen voor of tegen zijn!

Op de meeste betaalwateren worden de nederlanders uitgescheten???? Nou dan zul jij wel n uur tegen de wind in meuren he?? Ik weet dat ik mijn vissen goed behandel. Denk inderdaad dat men lang geld heeft verdient aan de nederlanders, maar t slapende en nietsvermoedende hollands vissend volk ontwaakt, opent zijn ogen, en trekt zijn conclusie: Dit ken neet!

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben als je zegt dat hier mensen dingen schreeuwen tegen betaalwatertjes uit meeloperij terwijl ze eigenlijk niet weten waar ze over praten, of nog erger: Ze zelf bezoeken en boeken!

Maar het gros van de mensen, heeft iets tegen betaalwaters en nog groot gelijk ook!! Ik was in den beginne absoluut geen voorstander, maar ook geen tegenstander. Ik zou er nooit heen gaan, maar ik was ook niet op de hoogte van alle illegale 'Backstage'activiteiten van de eigenaren en beheerders van betaalputten. Nu ben ik tegenstander.


Op de meeste betaalwateren worden de nederlanders uitgescheten???? Nou dan zul jij wel n uur tegen de wind in meuren he??
Daniel Legrand

09-04-2003 10:28

Tim,

Luister
Punt 1 ik meur niet !
Punt 2 Meerendeels van de Nederlanders worden uitgescheten ja!! (ben ik blij dat ik geen Hollander ben zeg)
Punt 3 Ik kan heel goed begrijpen dat er wateren zijn waar je moet betalen voor een slechte visstand en alle slechte dingen van dien.
Echter heb ik zelf nog niet zo een water kunnen tegenkomen!
Ik zelf heb op een redelijk aantal betaalwateren als niet betaalwateren in Frankrijk en nog andere landen gevist.
Maar ik ben wel uit in ding en dat is dat reizen naar Frankrijk eigenlijk overbodig is aangezien er hier in Nederland meer dan genoeg vis is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2003 12:19

Multiple choice.

Wie worden uitgescheten op betaalwateren?

o Nederlanders
o Engelsen
o Duitsers
o Locals

In te vullen naar wens. Antwoord altijd goed. :smile:

Voor zo ver ik begrijp wordt niemand uitgescheten als hij tenminste 250 euro per week betaald en verder zijn mond houdt. Kan het zijn dat de inkomsten teruglopen? :wink:

Kees
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-04-2003 12:26

Daniel,

je weet dat de meesten op dit board tegen betaalwateren zijn, waarom kies je er dan toch weer voor, om over betaalwateren te beginnen. Je WEET toch dat hier weinig voorstanders zijn van het betaalwatersyndroom.

Er zijn al zoveel discussie's gevoerd, als je die eens rustig doorleest zal je al je vragen beantwoord zien !

mvg
stefan
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

09-04-2003 12:57

Dames en Heren. Hij is er uit! De prijs voor de conclusie van de week gaat dit keer naar Kees Ouwehand!

Gefeliciteerd Kees! N rake en alles omvattende opmerking!

:wink:

Even terug naar jou Daniel. Die gasten daar leven op iedereen wat maar betaald! Die zullen vast iemand uitschijten! Voor hun is t hun keiharde boterham. T zal hun wat boeien wat jij daar uitvreet.

En dan ff n off-topic vraag: Als je toch zo blij bent dat je geen Hollander bent, waarom zout je dan niet lekker weer ff op naar je eigen land? Ik bedoel maar: Als je zo ongelukkig wordt van ons, en je je zo schaamt, en t bevalt je hier niet dan ga lekker terug naar waar je vandaan komt. Inwoners genoeg hier.

Stomme hele stomme vraag he? Das nou op zijn minst net zo dom als schreeuwen dat je gelukkig geen hollander bent, maar er wel wonen en gebruikt maakt van dat land

adios,

tim
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-04-2003 15:50

Heren,

Even ter herrinnering:

Lilly M. Hobby "betaalwatereigenares" vertelde in het Capitool B-wateren van de KSN, dat het niet mogelijk is om op een ecologisch verantwoorde wijze een b-water te runnen. Zelfs economisch valt het haar al niet mee. Meestal kost het geld, maar daar is het voor haar ook een hobby voor.

Op het 1e punt gaf ook een andere aanwezig b-watereigenaar haar gelijk.

Voor de duidleijkheid: De Snoekbaars is volgens mij geen b-water. Het wordt alleen door een prive persoon beheert.Op zijn minst een grensgeval. Mocht je vinden dat het wel een b-water is, even goeie vrienden, maar dan wel 1 die laat zien hoe het kan / hoort. Helaas is er dan geen grof geld te verdienen.

MVG

Klaas
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

09-04-2003 16:01

Tim,
I totally agree with you!
Geen woord te veel gezegd!
Amen!

mvg
Robbert, die blij is dat ie NederLander is
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

09-04-2003 17:47

Dat was ik vergeten! Ik ben blij een niet betalende nederlandse karpervisser te zijn!!

Met uitgescheten groet,

Tim
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

09-04-2003 17:50

[quote]
Op 2003-04-09 15:50, schreef Klaas van den Herik:
Heren,

Even ter herrinnering:

Lilly M. Hobby "betaalwatereigenares" vertelde in het Capitool B-wateren van de KSN, dat het niet mogelijk is om op een ecologisch verantwoorde wijze een b-water te runnen. Zelfs economisch valt het haar al niet mee. Meestal kost het geld, maar daar is het voor haar ook een hobby voor.

-------------------

Op legale wijze dan neem ik aan Klaas?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-04-2003 19:18

Tim,

Ecologisch verantwoord is per definitie legaal. Uitzettingen alleen met jonge vis.

MVG

Klaas
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

09-04-2003 20:49

Op 2003-04-09 19:18, schreef Klaas van den Herik:

Ecologisch verantwoord is per definitie legaal. Uitzettingen alleen met jonge vis.



Klaas, leg is uit. Ik kan de link tussen 'ecologisch verantwoord = legaal' niet leggen. Kan jongen vis niet gejat zijn? Waar kan ik dat artikel nalezen? Wat moet ik verstaan onder 'ecologisch verantwoord'?

groeten,

Cliff.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

09-04-2003 21:30

clifford, ik weet niet of dit te lezen is. het is ter sprake gekomen op de najaarsmeeting van de KSN, in het jaar 2002. een op zich aardige discussie, die echter te kort was, gedwongen, om enigzins volledig te zijn. niettemin is er 1 uitspraak van groot belang, en dat is de uitspraak die klaas al aanhaalde
groetjes Da Fox
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-04-2003 21:55

Clifford,

Blij dat je het vraagt zie:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/PDF's/Visie%20karperbeheer%20VBC.pdf" target="_blank" class=bericht>http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/PDF's/Visie%20karperbeheer%20VBC.pdf</a><!-- BBCode auto-link end -->


Natuurlijk kunnen K3 karpes ook gejat worden. Een b-watereigenaar met minder goede bedoelingen heeft geen zin 5 of 10 jaar te wachten tot de beestjes gegroeid zijn.

Zie:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/Spiegelkarperprojecten/projectenindex.html" target="_blank" class=bericht>http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/Spiegelkarperprojecten/projectenindex.html</a><!-- BBCode auto-link end -->

Bij wanneeer is er ruimte voor een SKP

"zonder dat kwetsbare en gewaardeerde ecosystemen en visgemeenschappen worden aangetast."

niet alleen het water waar de vis uitgezet wordt, maar ook het water, waar ze vandaan komen kan je aantasten.

Op de genoemde site vind je trouwens ook een knop waarachter je je aan kan melden als lid.

MVG

Klaas
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

10-04-2003 01:01

Owkee, dat was t dan weer!! Einde discussie! Voor verdere details zie de tientalle andere discussies die hierover reeds gevoerd zijn, en hou daarbij in gedachten de volgende nieuwe aspecten:

Nederlandse vissers worden op betaalwateren UITGESCHETEN (ik heb t altijd al geweten: Betaalwaters stinken....!)
Niet dat dat uitschijten zoveel boeit want de gemiddelde nederlandse karpervisser schijt op betalende nederlandse karpervissers.

En als iemand nog wat te KAKKEN...:smile: heeft dan meld je maar prive, dan hoeven we de andere gebruikers van dit board niet lastig te vallen met de zoveelste never ending betaalwater story!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

10-04-2003 07:31

Tim,

Helemaal niet einde discussie! Eindelijk komen we tot de kern en wordt besproken waar het nu eindelijk om gaat. Je hebt gelijk dat er veel te lang "WELLES!!!" en "NIETES!!!" is geroepen maar daarom hoeft het nu niet afgekapt te worden.

Groeten,

Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

10-04-2003 08:11

En ook dit is al meerdere malen besproken Mark.

En of we het nu leuk vinden of niet. Er zullen tot in de eeuwige dagen Voor en Tegenstanders van b-wateren blijven. En deze twee groepen zullen op dit vlak ALTIJD n conflict blijven houden.

Of zien we nu ineens een middenweg??? Antwoordt = NEE! Die middenweg bestaat niet. De voorstander zal naar wateren blijven gaan, corrupt of niet.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

10-04-2003 09:01

Tim,

Wat maakt het uit of het al eerder besproken is? Er komen toch dagelijks nieuwe mensen bij?

Ik vind dat je het wel heel erg zwart-wit stelt op deze manier. Zeggen dat er altijd wel mensen naartoe zullen blijven gaan vind ik veel te gemakzuchtig. Je weet wellicht dat de KSN bezig is met een inventarisatie van betaalwateren. Als dat onderzoek is afgerond zal duidelijker worden welke wateren een erg slecht visstandbeheer voeren. Corrupt vind ik in deze een hele slechte woordkeuze.

De volgende stap is dat zoveel mogelijk mensen in het karperwereldje zich bewust worden van het feit dat er wateren zijn waar een slecht beheer gevoerd wordt. Sommige voorstanders zullen zich dan echt wel achter de oren krabben en afvragen of ze dat ene water de volgende keer wel weer moeten bezoeken. Je zult niet iedereen overtuigen maar er valt wel degelijk winst te behalen.

Groeten,

Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

10-04-2003 09:43

Ik stel t zeer zeker erg zwart-wit mark. Mede omdat in het verleden is gebleken dat GRIJS niet bestaat als t om dit onderwerp gaat.

Tuurlijk ben ik op de hoogte van de inventarisatie van deze wateren. En waarom is CORRUPT een slechte woordkeuze??? Er zullen heus wateren zijn waar gewoon goed visstandbeheer wordt uitgevoerd, er zullen er zijn waar slecht visstandbheer wordt uitgevoerd. Maar naar mijn idee ook een flink deel wat CORRUPT is!

Al eens by Fishermanholidays of Carpcorruptions op de site gekeken? Kijk mark, die aantalen 30+ 40+ 50+ vissen op die wateren van hun, dat gaat er bij mij niet helemaal in! Die vissies moeten toch ergens vandaan komen ?? Dat stinkt toch n beetje he mark?? Das dan toch corrupt??

Je hebt gelijk dat er steeds nieuwe gebruikers bijkomen die ook recht hebben op deze discussie.

Er zijn naar mijn menig ook goede wateren tussen. Zeker weten.

Maar laat de voorstanders nou ns eerlijk wezen: Waarom naar een betaal?? 25% voor wat comfort en wat veiligheid in combinatie met die dikke karpers. 75% vanwege het hoge 30+ en 40+ en 50+ gehalte! Een gehalte dat gedeelteijk op waarheid berust , maar ook gedeeltelijk comboystory is!


En zo lang als die 75 % groep blijft bestaan mark, blijft het allemaal Zwart-Wit. Want als in een betaalwater de kans op die kapitale karper net zo groot is als in de openbare wateren dan gaat er geen hond meer n week zitten voor 250 euro!

En dan wordt ik helemaal strontziek van teksten hier op dit board: LA HORROR is alleen weggelegd voor de ECHTE karpervissers! Wat moet ik dan nog? Huilen of lachen!?


Oh ja mark, ik hoop dat niks verkeerd overkomt in deze tekst, ik wil gewoon n normale discussie met je voeren. Er is dus niks beledigend bedoelt!

groetjes tim
jan schuurmans
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-03-2003 01:00

10-04-2003 10:58

mensen laten we ophouden
de jongens die graag op een betaalwater vissen doen dat die dat niet graag doen doen het niet
en daniel waarom dat de mensen hier tegen betaalwaters zijn is omdat er veel gejatte vis op die betaalwaters zitten
niet allemaal natuurlijk maar een deel ervan
maar als je effe gezocht had ,had je nog zo'n tiental topics gezien die hier over gaan en wist je waarom ze ertegen zijn.
jan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan schuurmans op 2003-04-10 10:59 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-04-2003 11:09

Jan,

Je hebt helemaal gelijk.

Alleen uit vrij betrouwbare bron weet ik dat een echt hele grote spiegelkarper verhuisd is van openbaar water naar 1 of andere put. 1e Deel is zeker, helaas is 2e deel (nog) niet te bewijzen.

Nu vis ik graag op vrij water. Alleen nu wordt ik beperkt omdat 1 of andere krotenkoker op een simpele wijze een echte bak wil vangen en niet te beroerd is daar voor te betalen.


MVG

Klaas