WCC 2010

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-09-2010 16:02

.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-09-2010 16:30

oel Baits WCC10-112 Jans Mertens & Heiko Bruning 11.6 6 Netherlands

11.6kg in 6 vissen. Das nog geen 2kg per vis. Zou toch niet denk?

Helaas zie ik nergens meneer Huizinga.. Helaasch..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

13-09-2010 01:59

Heren,

Net terug from France en helaas hebben we geen podium plaats kunnen veroveren :( maar het was echt ongelofelijk leuk!

Om even antwoord te geven op een aantal vragen,

Wat is een team runner?

Dit is iemand die eigenlijk alles mag behalve vissen, bij zo'n belangrijke wedstrijd is het ongelofelijk belangrijk dat elke vis word geland! Dus elke dril wordt gedaan vanaf de boot. Hierbij is een team runner erg makkelijk en belangrijk zodat de visser zich volledig kan richten op het drillen van de vis. Daarnaast is het gewoon makkelijk om met z'n 3en te zijn ivm met alle andere zaken die met karper vissen te maken hebben. Veel koppels doen niet eens mee als ze geen runner zouden hebben! Dit omdat het heel handig en soms essentieel kan zijn.

Kan Mark Huizinga vissen of doet hij alleen mee voor de media?

Mark kan wel degelijk vissen! Hij vist al langer dan vandaag en heeft al vele sessies in binnen en buitenland gedaan. Hij zou heus niet mee doen alleen voor de media daarvoor is deze wedstrijd te belangrijk.

Is de stek het belangrijkste?

Dit is absoluut erg belangrijk! De juiste stek kan de winst betekenen maar er zijn vissers die een goede stek echt kunnen verpesten! Bij ons op de sectie, Hutchies, heeft stek 13 gewonnen met 60kg aan vis maar hier was veeeel meer uit te halen. Ik ben een aantal keer op bezoek geweest en moet zeggen de mannen waren enigsinds aan het prutsen en visten echt op verkeerde plekken! Wij zelf zijn 2e geworden van de sectie dit mede omdat we echt het onderste uit de kan hebben gehaald. Goed nadenken over hoe we gaan vissen, waar we gaan vissen en hoe we het overall gingen aanpakken.




Voor de gene die het leuk vinden,
Op topvisser.nl en sportvisserijnederland.nl staat een day-by-day verslag van het wcc. Tevens zal ik op topvisser.nl nog een verslag neerzetten over het gehele evenement.

Mehmet
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2010 08:11

Het ontgaat mij waarom dit een belangrijke wedstrijd zou zijn, geldt wellicht alleen voor de commerciële belangen.
Stek is vrijwel altijd bepalend met zoveel deelname, met vissen op zich heeft het in mijn beleving niets of maar weinig te maken.
Maar vanzelfsprekend staat het iedereen vrij om er een andere mening op na te houden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-09-2010 09:04

Mehmet Yildiz schreef: Hij zou heus niet mee doen alleen voor de media daarvoor is deze wedstrijd te belangrijk.




Te belangrijk? In welk opzicht dan? Heeft toch eigenlijk alleen maar puur commerciële waarde?

Als een team het wint zal een aasfabrikant heus niet zeggen dat de stekkeuze doorslaggevender was dan het aas. Of de kunde van de visser. Is de beste reclame die je kunt hebben toch? Je kunt mij niet vertellen dat de bedragen die neergeteld worden om een "qualifier" te vissen en uiteindelijk deel te nemen aan het hoofdtoernooi puur voor de onstpanning worden neergelegd?

Kom op man, dat is jezelf voor de gek houden. Van dat geld kan ik een boel aas kopen, en nog wat vergunningen, kan ik zelf mijn stekken kiezen en hoef ik me niet aan allerlei regeltjes te houden. Hoef ik niet naar een meer vol "kijk-mij-eens"-mensen waar ik een redelijk tot reëele kans heb om niks te vangen als het tegenzit. Heb ik geen last van alle drukte eromheen.. Wauw, heerlijk vooruitzicht.

Leg mij nou eens uit waarom deze wedstrijd TE belangrijk is? Omdat het WCC is? Wereldkampioen? Hmff.. Welke qualifier heeft Mark Huizinga dan gewonnen? Er zijn er ik zat die meedoen omdat er een merkie op hun kop staat...

Ik ben van mening dat diegenen die de essentie van het karpervissen goed begrijpen niet tot nauwelijks meedoen aan dit soort evenementen. Om het even hoor, een ieder moet doen waar hij zin in heeft. Mij niet gezien. Totaal geen meerwaarde..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

13-09-2010 09:42

Ach ja, ik ben heel blij dat een ex-topsporter met smetteloos imago, winnaar van olympisch goud, met een bnn-iq van 142 8) in diverse media uit de doeken doet hoe mooi vissen is.

In diverse topics gaat het over de beeldvorming en de politieke positie van de hengelsport. Veel mensen vergeten voor het gemak dat een ambassadeur als Mark Huizinga daarin een geweldige rol speelt.

Laatst had ik een verjaardag. Dan kan ik aankomen met verhalen over een weglopend pennetje of respect voor de natuur, maar zij hadden het allemaal over Mark Huizinga zodra ik over vissen begon.

Valt er al ergens een kwartje? 8)

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

13-09-2010 10:00

Ik heb al mijn bedenkingen over karpervissen als wedstrijdsport.

Moest je na de gekochte onderlijn, ook al niet meer zelf hoeft te roeien, voeren of weet ik veel, houdt het voor mij op.

Kleine tip voor de volgende keer:

ga alleen vissen en vis op werpafstand, je zal de helft meer karpers vangen alleen al omdat ze niet verjaagd woden door de tering herrie, 8 lijnen en tig keer een boot heen en weer. Maar ja dat ben ik.

Wel is het optreden van Mark Huizinga in de media positief voor de karpervisserij.

Misschien zijn ze samen nog positiever als hij met Joerie van Gelder een team begint?

Of breekt deze de roeispanen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-09-2010 10:21

Christian Hummelink schreef:Ach ja, ik ben heel blij dat een ex-topsporter met smetteloos imago, winnaar van olympisch goud, met een bnn-iq van 142 8) in diverse media uit de doeken doet hoe mooi vissen is.


Daar doel ik ook niet op. Gaat over het geheel hè? Kan me hierin zeker vinden maar voor de rest.. Hmmmff..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

13-09-2010 11:48

Voor van Gelder gaat het smetteloze imago alvast niet op, wel kan hij in potentie erg zware vissen tillen :lol:

Voor wat betreft het 'belang' van de WCC sluit ik me bij Aart en Sven aan, maar ik kan me voorstellen dat de deelnemers het leuk hebben gehad. De website heb ik in ieder geval met veel interesse gevolgd!

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

13-09-2010 11:59

Sorry Klaas, ik had je grap gemist. Samen met van Gelder zijn ze inderdaad positiever 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

13-09-2010 13:53

Dat het WCC commercieel is, klopt helemaal! Zonder sponsoren zou deze wedstrijd niet mogelijk zijn. Dat jullie het niet leuk vinden das is jullie goed recht. De deelnemers en ik vinden het wel heel erg leuk en ik ben dan ook erg blij dat ik aan dit evenement mee heb mogen doen!

Aart Lokhorst schreef:Het ontgaat mij waarom dit een belangrijke wedstrijd zou zijn, geldt wellicht alleen voor de commerciële belangen.


Hiermee bedoel ik meer dat het winnen van de wedstrijd belangrijk is, om de volgende redenen.

Natuurlijk omdat de eerste plaats 10.000 pond en veel sponsor prijzen oplevert!

En ten tweede, de media aandacht die bedrijven/sponsoren zullen krijgen als hun koppel/team 1e wordt is enorm. Dus waarom zou een bedrijf iemand sponsoren, om mee te doen, als ze weten dat die gene niet kan vissen?? Hiermee bedoel ik dan ook dan Mark Huizinga al veel langer vist en hij niet zomaar mee is gekomen om zijn naam. Het heeft natuurlijk wel erg positief uitgepakt voor de karper scene, de publiciteit die "we" nu krijgen.
K. van den Herik

13-09-2010 14:29

volgend jaar ook maar eens 5000 kilo proberen te winnen dan. wie sponsort mij ff?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-09-2010 16:16

Karin?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2010 16:25

Gaan we nog even verder dan Mehmet. Wat heeft dit dan met een wereldkampioenschap te maken? Want de deelname wordt niet d.m.v. voorafgaande wedstrijden (selectie) bepaald zoals in andere sporten (voor zover het vissen op karper al een groepssport genoemd kan worden), maar feitelijk voor een heel groot deel door commerciële belangen. Is dus (mede vanwege geluk of pech qua stekloting) feitelijk ook niet zo dat de beste vissers winnen. Een commerciële happening met een grote geluksfactor dus, waar iemand die er een beetje over nadenkt bepaald niet van onder de indruk zal zijn. Maar nogmaals ieder zijn meug.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-09-2010 16:48

Aart

Dat geld dan ook voor de formule 1. Als rijder kom je alleen in een team als je genoeg sponsoren meeneemt daarnaast moet je kunnen rijden. En al ben je nog zo goed als de auto ruk is, of de omstandigheden zitten tegen win je ook niks. Kijk maar,eens naar shumacher...
En of het je ding is, is een tweede, ieder zijn meug
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

13-09-2010 17:00

Hetzelfde met Pokeren.

Ieder z'n meug.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-09-2010 17:18

Tuurlijk is het leuk om een week te vissen zoals dat nu heeft plaatsgevonden. Alleen is het de naam WK niet waardig van gelijken kansen en enige selectie is immers geen spraken. Zie het niet meer dan een goed geslaagde reclame-uiting, waarvoor alle lof voor de heren.