Gepakt worden met nachtvissen, jullie ervaring!!

Plaats reactie
xander van vliet
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-08-2005 21:18
Locatie: zuid holland

13-04-2010 09:22

Heren

Wie van jullie is al een keer 'gepakt' met nachtvissen buiten de nachtzones.

En wat gebeurde er toen, moest je een boete betalen of nemen ze je spullen mee.

Verschilt de hoogte van de boete per regio?

Ik hoor zelfs verhalen dat ze je autosleutel in beslag nemen totdat je een X bedrag heb betaald.
Laatst gewijzigd door xander van vliet op 13-04-2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

13-04-2010 17:47

Ik ben een keer ''gepakt'' aan de Seine net even buiten Parijs, en wel door een Franse prostiuee die mij ook een x bedrag probeerde te ontfutselen, maar ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze buiten nachtzone was.
Alles is mogelijk in La doche France.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Rene weingart
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-01-2004 17:58
Locatie: utrecht
Contacteer:

13-04-2010 21:46

Gewoon de regeltjes goed lezen heb je ook geen problemen.
En anders gewoon " ik niet begrijp hé "
_______________________________
groeten Rene
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-04-2010 09:49

Met "Ik begrijp niet" kom je niet weg in Frankrijk hoor en dat is maar goed ook.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

14-04-2010 10:56

Fransoos: "On ne peut pas pêcher chez le barrage!"
Ik: "Je ne sais pas"
Fransoos: "Mais le garde-pêche sait..."

Afbeelding
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-04-2010 22:43

mijn frans is zo goed als chinees,vertaal het is man ;)
K. van den Herik

15-04-2010 07:06

nous weten rien
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

15-04-2010 10:40

Rik koster schreef:mijn frans is zo goed als chinees,vertaal het is man ;)


ok komt ie:

法國人:“在東北可以辯樂壩桑切斯佩赫爾只!”
我說:“我是東北賽斯考績”
法國人:“梅斯樂前衛的佩奇塞特...”


:lol:


Haha nee ik zat dus al een paar dagen heerlijk te blanken aan een prachtig Frans meer.
Ze lagen allemaal in het ondiepe tegen de dam aan.
Aan één stuk door plonzen, kolken en springen als dolfijnen. Probleem was alleen dat je meer dan 50 meter van de dam vandaan moest vissen. Ik dacht slim te zijn door er 100 meter vandaan te gaan zitten en dan uitvaren op 50 meter van de dam. Helaas nog geen aanbeten.
Stiekem dan toch maar 1 hengel ertegenaan gelegd. Had de swinger er nog niet aan of daar ging die al!
Binnen een uurtje 3 vissen op de kant.

Bij de 4e keer uitvaren kwam er dus een Franse gozert op de dam staan om mij te vertellen dat ik daar niet mocht liggen.
Dus ik zeg "ikke nie wete."
"Ja maar de vispolitie weet het wel.", was zijn antwoord...

Toen ben ik maar weer braaf in het diepe verder gaan blanken :roll:
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

16-04-2010 07:47

Ik heb nu aardig was jaren gevist in Frankrijk, en zo´n beetje van alles meegemaakt.

Het slechtste moment was op Vieilles Forges. We zaten (toen) 1 dag voor de opening van het nachtvisseizoen. Mijn maatje haalde s´avonds zijn hengels eruit, en waarschuwde mij het zelfde te doen. Toch liet ik 1 hengel liggen... Tot in de nacht kon ik er niet lekker van slapen en draaide de hengel binnen en ging verder pitten. Tot op een moment ik bruut wakker werd van een schijnwerper die me tent verlichten.
Eenmaal eruit, stonden er 4 gendarmes met 2 herdershonden voor me neus... redelijk intimiderend.
Gelukkig deden ze totaal niet moeilijk dat we sliepen aan de waterkant, maar de hengels werden wel uitvoerig bekeken. Als ik die hengel had laten liggen was ik zeker weten de pineut.

Dat was de enige keer in ruim 10 jaar dat ik ooit gecontroleerd ben door de gendarmerie.
Wel ben ik veelvuldig gecontroleerd door de Garde du Pêche. Maar zijn (vaak) niet bevoegd om een boete uit te schrijven. Ze kunnen je natuurlijk wel wegsturen. Over het algemeen heb ik zelf nooit problemen gehad.

Heeft denk ik met een aantal punten te maken.
- Zorg dat je geen bende buiten hebt liggen (vuil, blikjes, flesjes ect)
- Probeer zoveel mogelijk onopvallend te gaan zitten en maak niks stuk (geen takken breken niet boven op riet/planten ect gaan zitten)
- Wees beleefd! Probeer altijd aandachtig te luisteren wat die persoon heeft te vertellen ook als je er geen reet van snapt!
- Zorg dat je voldoet aan de regels van het water (zichtbaar met lamp, reddingsvest ect)
- GA nooit in discussie met snoekbaarsvissers, scheld ze niet uit of maak ze boos. 100% dat JIJ een probleem hebt, niet zij.
- Als het mogelijk is, laat je auto achter op een geldige parkeerplaats. Ook in Frankrijk mag je vaak niet met een auto´s op paden rijden / parkeren.
- En als laatste probeer bewaarzakken niet te gebruiken (ook niet overdag) die dingen zijn verboden in Frankrijk en controleurs letten hier verdomd goed op.

Wellicht heb je er wat aan...

Groet
Alex
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-04-2010 08:39

Wil er nog iets aan toevoegen Alex. Bij een gerichte controle, zoals jij omschrijft van de 4 Gendarmes met 2 honden of van de Gardes Pêche ben je vrijwel altijd het haasje als je in overtreding bent.
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

13-05-2010 11:09

Ik weet van zeer dichtbij dat iemand op een Franse rivier buiten de nachtvis zone is gepakt en daar zeer veel spijt van heeft gekregen (honderden euro's schade)

Hoewel ik de vraag als visser wel begrijp en het zelf ook wel eens zou willen moet ik toch zeggen dat je dit in ieders belang beter niet kunt doen. Vele duizenden vissers komen naar Frankrijk en zorgen daar (soms) ook voor flinke overlast/troep. Dat leidt tot onvrede. We mogen blij zijn dat er voldoende plekken zijn waar we mogen nachtvissen. Als dit massaal wordt overtreden bestaat het risico dat dit straks minder wordt. We zijn en blijven te gast in een ander land....
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

13-05-2010 12:34

Regel nummer 1 bij nachtvissen buiten de zones is dan ook dat je juist niet voor overlast zorgt (jezelf zoveel mogelijk verstopt) en al zeker geen troep achter laat maar dat geldt altijd en overal. 8)
Krom!!
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

13-05-2010 17:14

Casper, dat is geen schade. Dat heet een boete en is in 99,99% van alle gevallen eigen schuld.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Plaats reactie