lac du crescent,reservoir du bourdon,lac du mutiers.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2010 11:22

hallo allemaal,ik ga eind mei naar de rivier de yonne,nou heb ik deze 3 genomen als 2de optie,heeft iemand enige informatie omtrend het gemiddelde visbestand daar op 1 van de 3 meren ? welk water raden julie aan ? over aas dieptes etcetra kom ik zelf wel achter.gewoon een betje globaal gezien wat julie het meest aanspreekt,veel informatie vind ik niet.

alvast vriendelijk bedankt !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-04-2010 13:16

Bourdon: paar jaar terug een vidange geweest en kleine karper terug uitgezet, toen ik er was was 10Kg al een hele mooie, ik schat dat 30's mogelijk zijn.
Als eind mei pinksteren is, blijf daar maar weg, stervens druk.

Moutiers: ligt vlak bij Bourdon, regelmatig enduros, 30kg mogelijk

Crescent: veruit de mooiste, mooi bestand, maar niet veel stekken.
Als je naar de zone aan de oostkant wil moet je een beste bult over, een Renault kango volgestouwd komt er amper over
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2010 16:38

hey bart geweldig voor je antwoorden.dan valt bourdon dus weg,ik heb een hekel aan enduro"s dus goed dat je het even meld top !

moutiers word dus ook een twijfel geval,maar wil ik graag meer informatie over horen of iemand mischien precies weet wanneer de enduro aan de gang zou gaan,

crescent : niet veel stekken zeg je.maar zou er genoeg stekken vrij zijn in eind mei dat je denkt ?
en de bult over dat moet wel lukken 8)
welliswaar geen 4 x 4 maar vastzitten of een heuvel niet op komen ben ik nog niet tegen gekomen ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-04-2010 18:55

er zijn in die tijd geen enduro's op bourdon of moutiers (voor zover ik weet)

wat Crescent betreft, ben er vorig jaar in de zomer geweest, toen was slechts 1 stek bezet , dit zegt niks over pinksteren, maar erg bekend is het water niet dus...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2010 23:11

ok top,en wat voor stek had je ? en de vangsten ? beetje info over crescent als je dat zou willen van jouw belevenis,mag ook via pb bert,ik dank je nu in ieder geval al.echt super !
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-04-2010 00:58

Even uitleggen, m'n maat en ik zitten elke zomer een week of 4 - 5 in frankrijk en verkassen regelmatig.
Op een verkas dag bekijken we een paar nieuwe waters en als een plek bevalt blijven we hangen.
We waren op weg van het zuiden richting water dichter bij huis en Crescent lag op de route, dus wij kijken.
De zuid zone op Crescent is vrij smal en je kunt er niet met de auto bij, de enige brede plek was bezet door een vakantie vierende fransman met vrouw en twee honden (uitrusting gehaald bij het franse equivalent van de Hema), desalnietemin had deze man toch 30+ vissen geland.
We zijn toen de bult overgestoken naar de zone in de oostarm (lieu-dit La Glacière, ofwel de koelkast), deze was helemaal vrij, maar omdat de renault het te moeilijk had (je moest ook nog een steil pad af naar de stekken) zijn we doorgereden naar de Yonne.
Met een auto als jij hebt waren we zeker gebleven, we komen er zeker terug als we weer in de buurt komen.
Laatst gewijzigd door bert kamp op 13-04-2010 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-04-2010 01:10

oke toppie in ieder geval voor de informatie ! zijn de paden smal daar toevallig want het is best een breede auto..
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-04-2010 01:12

de weg de bult over is al smal :)
het pad wat ik mij herinner was breed genoeg
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-04-2010 01:43

oke top,naah ja we zien het wel.de bedoeling is in eerste instantie de yonne te pakken..
elmer schroot1
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-09-2009 21:32

17-04-2010 21:30

op moutiers mag je niet met een boot op het water, voerboot weet ik niet
elmer schroot1
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-09-2009 21:32

17-04-2010 21:32

en veel dwergmeervalletjes
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-04-2010 12:57

ow,dat staat niet vermeld in het boekje nachtivssen 2010.maar bedankt voor de informatie !! zullen er even op letten.
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

18-04-2010 20:23

hoi rik. het stel je vraag topic komt zo niet echt over. maargoed een boot is inderdaad verboden. een voerboot toegestaan. de dwergmeervallen vallen net als de 30 kilo vissen reuze mee. jaren geleden was het idd een water met grote vissen. nu word je overspoelt met vissen tussen de 4 en 8 kilo. meschien zitten ze er nog maar ik wens je succes met het vangen van ze. een boot of voerboot is trouwens ook niet nodig het is al erg lastig om op werpafstand een plekje te vinden waar je niet vangt. ben je van plan op de zuidelijke zone te gaan zitten zou ik een kar mee nemen voor je spullen. er staat een slagboom waardoor je een eindje moet sjouwen met je spullen. mijn informatie is van 1,5 jaar gelden. mvg rik
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-04-2010 21:36

hey rik,als eerste wil ik je vertellen dat ik hier het boekje nachtvissen in 2010 heb liggen,vandaar dat ik dat topic geopend heb,en vandaar dat ik kan antwoorden met regels uit 2010, ten tweede,waarom je me vertelt dat mijn topic daar niet echt over komt snap ik de beredenering niet helemaal,ik vraag namelijk in dit topic niets over regels.maar over het water op zich,dus kwa vis bestanden op de lacs,dieptes op de lacs.visbestanden op de lacs,over visbestanden op het stukje rivier waar ik ga vissen weet ik namelijk wel alles van.aangezien mijn schoonvader daar al 5 jaar op rij heen gaat.en ik heb inderdaad gepraat over vissen van 30 kilo,30 kilo op de yonne wel teverstaan.dit had ik niet over 1 van de lacs anders vraag ik niet wat het bestand aan vis op kan leveren.over 30 kilo karpers had ik over de yonne.ten derde wil ik je wel bedanken voor de informatie die je vrijgeeft.maar zou het niet zo kunnen zijn dat de regels zijn veranderd dit jaar,omdat er niets in staat in het boekje nachtvissen met betrekking tot boot voerboot ? ik neem aan dat de regels die in het boekje staan kloppen ?

in ieder geval vriendelijk bedankt omtrend de informatie !!
Gebruikersavatar
Pim Laurenssen
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-05-2006 11:53
Locatie: Noord-Brabant

18-04-2010 22:01

Hey rik,

wij hebben cresent ook op het oog en willen er volgende week heengaan.
weet je toevallig vanaf wanneer je mag nachtvissen en waar je een vergunning kunt halen?

Alvast bedankt!

groeten pim
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-04-2010 22:20

nachtvissen: het hele jaaar
adressen: http://www.federationpeche.fr/89/associ ... positaires

en verder @Rik koster:
als eerste wil ik je vertellen dat ik hier het boekje nachtvissen in 2010 heb liggen..vandaar dat ik kan antwoorden met regels uit 2010

dat vind ik niet zo netjes van je, die jongens doen hun best om iedereen te helpen en jij loopt een beetje onder hun duiven te schieten.

Wat betreft hun informatie, die vinden ze op the sites van de federaties, ook die sites zijn niet altijd compleet, en het kan ook zijn dat gebruik van een boot geregeld is in het algemene deel van het reglement.

edit: ik heb het boekje niet(nodig), maar normaal gesproken vind je daarin een regel over copieren/verdere openbaarmaking
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-04-2010 22:43

bert kamp schreef:nachtvissen: het hele jaaar
adressen: http://www.federationpeche.fr/89/associ ... positaires



het antwoord ;)
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

19-04-2010 07:48

Tegenwoordig kan je alles vinden op: http://www.unpf.fr/

Als de info er niet bijstaat die je zoekt staat er wel een link, naar de betreffende departement. Maar je vind hier alle regels anno 2010, waar je een vergunning kan halen ect.

Het boekje is zeker top, dit is handig als je bijvoorbeeld al in Frankrijk bent, en bijvoorbeeld een alternatief moet zoeken. Ook is alles netjes in het Nederlands... Die bovengenoemde site is in het Frans. Dan moet je maar net weten waar je moet kijken!

Voor die gene die niet weten hoe die site werkt:

- Klik op het kaartje van Frankrijk (Informations departementales)
- Klik op het gewenste departement.
- Dan opent een nieuwe pagina met alle informatie omtrent dat departement.
- Onderaan de site in het blauwe gedeelte (vind je de link van het departement) als je die nodig hebt!
- Op deze pagina zelf zie je (vaak) in het menu: Cartes des peches, als je daarop klikt krijg je de kosten van de vergunningen van dat departement (verschilt per departement!)
- In het menu staat ook Ou Pecher?: Klik hier op, dan krijg je een lijst van aangesloten verenigingen, helemaal onderaan staat een zin: Afficher tous les distributeurs de cartes de pêche du département. Klik daarop en je krijgt een lijst van alle winkels waar je een vergunning kan halen.
- Vaak staat er ook in het menu: Carpe Nuit de 2010. Je krijgt meteen te zien welke meren je mag nachtvissen anno 2010...
- Staat er niks kan er ook staan: Reglementation, hier vind je ook leuke info.

Uiteraard zijn er ook een aantal departementen waar geen of zeer weinig info staat, gebruik dan die link naar het betreffende departement (staat onderaan in het blauwe kader) mogelijk dat je hier meer info kan vinden.

Dit alles kan je natuurlijk weer vertalen met de translater van Goolge of Altavista.
Tegenwoordig kan je kiezen tussen Frans - Nederlands en andersom!

Succes!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-05-2010 22:08

doorgaans nog recente informatie jongens ?
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

18-05-2010 16:38

ga niet altijd blind uit van de regels uit het boekje nachtvissen en de sites van de franse federaties. ik heb dit jaar al aan een meer gestaan waar geen water in stond. ik heb hier niets over terug kunnen vinden op de sites. ook heb ik dit jaar al aan een water gevist waar de regels niet strookte met het boekje en ook niet met sites van het betreffende dept. ik heb het dan over de periode dat je mocht nachtvissen en het aantal hengels waarmee gevist mocht worden. ik vraag meestal naar informatie op de plaats waar ik de vergunning haal.


wat zou je nog over de wateren willen weten? hier wat fotos van wat je op moutiers kunt verwachten. ik heb de mooiste eruit gepakt. het zijn allemaal dagfotos omdat snachts door vissen te vermoeiend was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


waar was je van plan op de yonne te gaan vissen. ga je de laatste week van mei?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-05-2010 16:50

ik ga a.s vrijdag weg naar de yonne.waar ik precies ga zitten verklap ik liever niet,krijg ik een boze schoonvader aan de lijn ;) dus moutiers liep aardig goed ? geen zware vissen zie ik,maar wel een hoop aangezien snachts door vissen te vermoeiend was.ook leuk uiteraard ! wat ik nog meer zou willen weten over moutiers wat ik verwachten kan.. je weet wel bepaalde richtlijnen en wat zoetsappige informatie is natuurlijk nooit weg.let wel het is een uitval basis voor als de yonne niet bevisbaar is bijvoorbeeld. mvg
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

18-05-2010 17:05

ik vroeg erom opdat ik in dept 89 zelf ook op de yonne heb gevist. voor de rest vond ik het sappig genoeg. je kan daar weinig fout doen. ontzettend veel vis tussen de 6 en 8 kilo.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-05-2010 17:13

je hebt een pb gozer...
Plaats reactie