Vissen op de Moselle

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dannis van Wijk
Berichten: 76
Lid geworden op: 22-10-2006 10:19
Locatie: Sliedrecht

19-03-2010 09:20

Daar zijn we weer,

Omdat er hier toch mensen zijn die elkaar willen helpen met wat info ga ik het weer op deze manier proberen,.... Ook zelf heb ik al verschillende mensen kunnen helpen met vragen over bestemmingen die ik al had gehad in frankrijk en vind het fijn om dat te doen en ben er dus ook blij mee dat andere die moeite nemen voor mij

Zo genoeg slap geouwehoerd :lol:

Du Stock valt dus zeker af bij me maar dit is mijn volgende bestemming op mijn lijstje

De rivieren in de buurt van nancy en dan om nog iets precieser te zijn niet tot op de meter maar in de buurt van :

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=sainte+anne&sll=48.597955,6.171913&sspn=0.144178,0.362892&ie=UTF8&hq=&hnear=Sainte-Anne,+Sexey-aux-Forges,+Meurthe-et-Moselle,+Lotharingen,+Frankrijk&ll=48.647031,6.032867&spn=0.03601,0.090723&t=h&z=14>

Wie kan me hier wat meer onfo over geven omtrent:

Stroming (eind april begin mei) of zowiezo in het algemeen.
Boten natuurlijk toegestaan met Benzinemotor (neem ik aan)
Nachtvissen, mag dit overal langs de mouselle of heb je ook nog speciale gebieden daarvoor
Tent,.. of die toegestaan is
Kan je zomaar als je leuk stuk ziet met het langsvaren of rijden neerploffen en gaan vissen , natuurlijk zolang het geen priveterrein is.
Hoe druk is het daar met de scheepvaart in het algemeen.

Nou weer wat vragen zo en hopenlijk krijg ik wederom reacties van jullie

Groetjes

Dannis
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

20-03-2010 17:49

Beste Dannis,

M.b.t. de stroming, teletekst en de mossele ( moezel ) in de gaten houden. Met veel regen of smeltwater uit de bergen kan het hard stromen. Scheepvaart verschilt per regio, maar m.b.t. de vangsten heb ik graag scheepvaart.

Je hebt wel nachtviszones en je kunt zeker niet overal neerploffen. Op de vergunning staan de zones van het jaar ( verschillen nogal eens per jaar).

Als je een beetje van avontuur houdt is de rivier geweldig. Neem sterke haken, voorslag en voldoende lood mee van het juiste gewicht. Kan met 140 gram redelijk weg komen maar zal zwaarder moeten bij een harde stroming. Hollen of stilstaan, school met knollen of geweldige biggen! Per barrage stuk verschillen de gewichten en de verhoudingen spiegels/Schubs. Bijvangs kopvoorns ( hel ) brasem en meervallen van aardig formaat.

Succes.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

21-03-2010 00:26

Ik heb je een PB gestuurd om je (behoorlijk) op weg te helpen!! :wink:
Plaats reactie